NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

معاون فرمانده شمرده توی دهنی ‏بی‌سیم با قرارگاه حرف می‌زد، از فرمانده شکایت می‌کرد و با دلخوری گفت:‏ حرف حرفِ خودشه، وِل کرد رفت.‏ ما به فرمانده فکر کردیم که درست پای کار غیبش زده بود؛ همان که پشت ‏پیراهنش نوشته بود «عاشق شهادت».

به گزارش بی باک محمدحسن ابوحمزه نویسنده و رزمنده دفاع مقدس در وبلاگ داستان کوتاه کوتاه کوتاه نوشت: مُنوری بالای سرمان ترکید بیابانِ تاریک و گرم خوزستان را روشن کرد خود ‏را بیشتر به زمین چسباندیم. معاون فرمانده خفه و شمرده توی دهنی ‏بی‌سیم با قرارگاه حرف می‌زد، از فرمانده شکایت می‌کرد با دلخوری گفت:‏

‏-  حرف حرفِ خودشه، وِل کرد رفت.‏

ما به فرمانده فکر کردیم که درست پای کار غیبش زده بود. همان که پشت ‏پیراهنش نوشته بود «عاشق شهادت».‏

بعد از ده‌ها کیلومتر راهپیمایی درست پای کار، زیر خاکریزِ دشمن؛ به یک ‏ستون روی زمین وسط میدان مین دراز کشیده بودیم؛ بعثی‌ها با انواع گلوله ‏به استقبال ما آمده بودند.‏

تیرهای رسامِ دوشکا هم بالای سرمان، ‌خط‌های قرمزِ ِطولانی و نورانی رسم ‏می‌کردند. اوضاع خوب نبود، راه بسته بود. ما وارد عمل نمی‌شدیم، همه ‏عملیات به خطر می‌افتاد، یگان‌های پیشرو در محاصره قرار می‌گرفتند؛ آتش ‏تهیه دشمن هر لحظه دقیق‌تر و به ستون ما نزدیک می‌شد.‏

تخریب‌چی‌ها کنار کشیدند؛ مین‌ها را خنثی کرده بودند، معبر باز شده بود اما ‏معلوم نبود چرا فرمانده دستور حرکت نمی‌داد؛ کم کم زمزمه‌ها شروع شده ‏بود، سراغ فرمانده را می‌گرفتند که از معاون شنیدیم «حرف حرفِ خودشه، ‏ول کرد رفت».‏

با اجازه قرارگاه، معاونِ فرمانده ستون را به راه انداخت؛ کلاشینکف‌ها را ‏مسلح کردیم، ضامن موشک‌های آر پی جی را کشیدیم، نارنجک‌ها را توی ‏مشت گرفتیم.‏

وقتی رمز عملیات را اعلام کردند با فریاد الله اکبر و با تاکتیکِ «آتش ‏و حرکت» حمله کردیم. زمین زیر پایمان می‌لرزید غوغائی برپا شد. آخر معبر ‏تجمع شده بود و حرکت کُند بود.‏

جلوتر که رفتیم سیم خاردارِ حلقوی پیچیده‌ای، اندازه قَدمان راه را بسته بود؛ ‏کسی روی سیم خاردار خونی افتاده بود باید پا روی پشتش می‌گذاشتیم، رد ‏می‌شدیم. زیر نور منورها، قطرات خون چون شکوفه بر شاخه، روی خارهای ‏تیز سیم خودنمایی می‌کرد. خوب که نگاه کردم زیر پایم نوشته بود «عاشق ‏شهادت».  ‏


[ سه شنبه 93/9/18 ] [ 7:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بیش از صد نفر از دانشجویان به دفتر ریاست دانشگاه رفته و در آنجا تحصن کرده خواستار برخورد با حامیان فتنه در دانشگاه شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، امیرحسین یوسفی با ارسال نمابری به خبرگزاری مهر گفت: همزمان با روز 16 آذر برنامه مناظره ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، در این برنامه که مسئولیت برگزاری آن با مدیریت دانشگاه بود عباس سلیمی نمین و عباس عبدی به عنوان اساتید مدعو حضور داشتند.
 
وی ادامه داد: با توجه به انتخاب منطقی طرفین مناظره از سوی دانشگاه، برنامه به صورت آرام در جریان بود. اما عده ای معدود رادیکال که مشاهده کردند مهمان های برنامه حرف های دلخواه آنان را نمی زنند و علنا فتنه را محکوم کردند؛ با شعارهای هنجار شکنانه به ایجاد تشنج و حمایت از فتنه پرداختند و با حرکاتی به دور از فضای منطقی و دانشجویی، جو آرام حاکم بر برنامه را به هم ریختند.
 
حمایت علنی عده ای رادیکال از فتنه گران در برنامه تحت مدیریت دانشگاه
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: سوال اینجاست که چرا مسئولین دانشگاه با حامیان فتنه که برهم زدن برنامه های متعدد دانشگاه، مثل مناظره دانشجویی روز شنبه، جشن هسته ای (با حضور دکتر سعید جلیلی) و معارفه ریاست جدید و همچنین اغتشاش در دانشگاه را در کارنامه خود دارند و حتی در مناظره رسمی دانشگاه هم علنا به مقدسات توهین کردند، برخورد نمی کند؟
 
تحصن دانشجویان انقلابی در مقابل دفتر ریاست دانشگاه
 
یوسفی افزود: دانشجویان انقلابی بارها پیش بینی چنین اتفاقات ناگواری را به گوش مسئولین گوشزد کرده بودند و در برنامه هم با مسئولین دانشگاه اتمام حجت کرده بودند. بعد از مشاهده این تحرکات ضد آزاداندیشی بیش از صد نفر از دانشجویان به دفتر ریاست دانشگاه رفته و در آنجا تحصن کردند. خواسته آنها برخورد با حامیان فتنه در دانشگاه بود. همچنین از مسئولین دانشگاه خواستند تا مماشات و بی توجهی را در برابر این اتفاقات کنار بگذارند.
 
مطهری به جای شریعتمداری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
 
وی افزود: از طرفی مطلع گشتیم که هیات نظارت دانشگاه در روز دوشنبه برای برنامه ای در روز سه شنبه مورخ 18 آذرماه باحضور علی مطهری مجوز صادر کرده است. با توجه به آن که مدیریت دانشگاه به برنامه سخنرانی آقای شریعتمداری به بهانه ایجاد تشنج در دانشگاه مجوز نداده است ، این سوال در اذهان دانشجویان ایجاد گشته است که آیا حضور آقای مطهری که حامی سران فتنه است در دانشگاه ایجاد التهاب و تنش نمی کند؟
 
یوسفی افزود: این نگرانی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به جاست که اگر این وضعیت ادامه یابد و مدیریت دانشگاه با حامیان فتنه برخورد نکند و فضای به وجود آمده را به حال خود رها کند،  قطعا پای فتنه گران به دانشگاه باز و فضا برای جولان آنها در دانشگاه مهیا خواهد شد که در این صورت عواقب آن به عهده مسئولین دانشگاه است.

[ سه شنبه 93/9/18 ] [ 6:46 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
در حالی که آیت‌الله وحید خراسانی به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پیشنهاد داده برای بهبود روابط با عربستان به این کشور سفر کند،‌ هاشمی گفته است: اگر زمانی به عربستان سفر کنم، سفر زیارتی خواهد بود، البته بهبود روابط با عربستان در اولویت برنامه‌های من است که هر وقت کمک بخواهند، کمک می‌کنم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «آیت‌الله هاشمی به عربستان سفر کند»، درخواست آیت‌الله وحید خراسانی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای بهبود فضای ایران و عربستان در هنگامه عدم توافق ایران و غرب در مذاکرات با بازخوردهای مختلفی مواجه شد.

آنطور که طه هاشمی در بیان نقل‌‌قولش از آیت‌الله وحیدخراسانی آورده است، ایشان، رئیس مجمع تشخیص را برای سفر به عربستان توصیه کرده و گفته است: «اسراییل و سعودی از نتیجه مطلوب ممانعت کردند و راه قطعی این است که آقای هاشمی به عربستان سفر کند، چون تنها شخصیتی که می‌تواند عربستان را مجاب کند آقای هاشمی است؛ سفر او به نفع جهان اسلام و ایران است.»

اما «آیت‌الله» به عنوان یکی از حامیان اصلی دولت یازدهم که سعی در به نتیجه رسیدن مذاکرات نیز دارد، چرا تاکنون از انجام این سفر استنکاف کرده است؟ برخی کارشناسان نیز معتقد‌اند اگر رژیم آل‌سعود به نامه آیت‌الله در خصوص آزادی شیخ نمر پاسخ مثبت دهد آن را می‌شود به مثابه چراغ سبز عربستان برای بهبود شرایط بین دو کشور ارزیابی‌ کرد، اما به نظر می‌رسد عدم تصمیم قطعی هاشمی برای سفر به عربستان دلایل خاص دیگری نیز دارد.

*بخاطر اسلام رخت سفر به عربستان را بربندد!

روز 15 آذر‌ماه سایت هاشمی‌رفسنجانی در مطلبی به قلم أحمد الساعدی تحلیلگر عرب نوشته است «اکنون که صاحبان قدرت و کارشناسان سیاسی در سراسر جهان اسلام همه متفق القول می گویند که فقط  سفر آیت الله هاشمی به عربستان می تواند زمینه تمام کردن بحران های منطقه را فراهم کند، به نظر می‌آید بر ایشان تکلیف باشد که فرآتر از موانع سیاسی موجود در کشورش، به عنوان یک چهره شاخص مذهبی ، بخاطر اسلام رخت سفر به عربستان را بربندد.» ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/9/18 ] [ 6:38 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
الهام چرخنده تصویر زیر را در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: « سلام... در مسیر کربلا هر لحظه و همه جا با من هستید، یاران، یا حسین...»

[ سه شنبه 93/9/18 ] [ 6:36 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
له کردن سلمان فارسی زیر پای منتسکیو:
دکتر روحانی روز گذشته در سخنانی، «سلمان محمدی» را قربانی جا انداختن اندیشه ماکیاولیستی منتسکیو کرد! رئیس جمهور گفته است: «اگر اطلاعات، تفنگ، پول، سرمایه، سایت، روزنامه و خبرگزاری را همه یکجا جمع کنیم ابوذر و سلمان هم فاسد می‌شوند»./ کجای قرآن نظریه تقسیم قدرت؛ یعنی تقسیم فساد و تبانی در ظلم را پذیرفته است؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، رئیس جمهور حقوقدان با سخنانی تامل برانگیز نسبت به سلمان فارسی، به توجیه نظریات منتسکیو و کنایه به منطق سیاسی اسلام پرداخت.

حسن روحانی که با ادعای «احیای اخلاق» به عرصه انتخابات آمد، پیشتر منتقدان خود را بی سواد، بی شناسنامه، تازه به دوران رسیده و ... خوانده بود و حتی آنها را «به جهنم» روانه کرده بود تا معنای حقوقدان و اخلاق را روشن کند! وی اخیراً در سخنانی، «سلمان محمدی» را قربانی جا انداختن اندیشه ماکیاولیستی منتسکیو کرد!

رئیس جمهور گفته است: «اگر اطلاعات، تفنگ، پول، سرمایه، سایت، روزنامه و خبرگزاری را همه یکجا جمع کنیم ابوذر و سلمان هم فاسد می‌شوند».



ادامه مطلب...
[ سه شنبه 93/9/18 ] [ 6:34 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 6:39 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

اسرار اربعین و تقدس عدد چهل

اربعین، سرّی از اسرار خدای تعالی است که هیچ یک از علمای ربّانی به این سرّ‌ ربّانی نرسیده اند، خداوند عزیز قدیر در قرآن کریم فرموده است: (وَ واعَدْنا مُوسی اَربَعینَ لَیْلةً) و آنگاه که با موسی چهل شب قرار گذاشتیم. (سوره بقره 51)

فرهنگ نیوز قصد دارد به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی به بیان اهمیت و اسرار این مهم  در 5 قسمت بپردازد.

به گزارش فرهنگ نیوز: یکی از تعبیرهای رایج عددی‌، تعبیرعدد چهل می باشد که در بسیاری از موارد به کار رفته است‌. یک نمونه، آن که سن‌ رسول خدا(ص) در زمان مبعوث شدن‌، چهل بوده است‌. گفته شده که عدد چهل در سن انسانها، نشانه بلوغ و رشد فکری است‌. گفتنی است که برخی از انبیاء در سنین کودکی به نبوّت رسیده‌اند.

از ابن عباس(گویا به نقل از پیامبر) نقل شده که اگر کسی چهل ساله شد و خیرش بر شرش غلبه نکرد، آماده رفتن به جهنم باشد.آداب و اخلاق در اسلام - مسعود بن عیسی ورام ص35.

در نقلی آمده است‌ که‌، مردمان طالب دنیایند تا چهل سالشان شود. پس از آن در پی آخرت خواهند رفت‌ .
اربعین، سرّی از اسرار خدای تعالی است که هیچ یک از علمای ربّانی به این سر  نرسیده اند، خداوند عزیز  در قرآن کریم فرموده است: (وَ واعَدْنا مُوسی اَربَعینَ لَیْلةً) و آنگاه که با موسی چهل شب قرار گذاشتیم. (سوره بقره 51)

در احادیث شریف ائمه(ع) بارها عدد چهل وارد شده است، امام صادق (ع) فرموده اند: هر یک از شیعیان ما چهل حدیث را حفظ کند، خداوند در روز قیامت او را فقیه و عالم بر می انگیزد و او را عذاب نمی کند. و نیز فرمودند: آنگاه که مؤمنی بمیرد و چهل مؤمن بر جنازه اش حاضر شوند و بگویند خدایا! ما از او چیزی جز خیر ندیدیم و تو بر او از ما داناتری، خداوند تبارک و تعالی می فرمایند: شهادت شما را قبول کردم و او را آمرزیدم،‌ آنچه را که شما نمی دانید. وسائل الشیعه / ج 27/ ص 29.

کلیپ/فیلم محمد رسول الله

ابوذر غفاری و ابن عبّاس (رحمة ا... علیه) از نبی اکرم (ص) روایت می کنند که فرمودند: همانا زمین چهل صبح بر «مؤمنی» که وفات یافته است می گرید. 

یادبود اربعین تنها منحصر به مسلمانان نیست، بلکه غیر مسلمانان نیز تا چهل روز بعد از وفات نزدیکان خود، به عزای آنها توجه می کنند، و در روز چهلم نزدیکان و دوستان و خانوده اش بر سر قبرش حاضر می شوند و مراسم عزا برگزار می کنند، مسیحیان نیز به همین طریق مراسم عزای چهلم وفات شخص خود را با اجتماع در کلیسا برگزار می کنند و این اعمال را در نیم سال وفات شخص و یکسال تمام نیز انجام می دهند. 

همچنین یهودیان؛ عزای شخص وفات یافته را پس از سی روز و نه ماه و یکسال کامل برگزار می کنند. مقتل الحسین (ع) ، سید عبد الرزاق المقرم، ص 365.

با این حال بیان اهمیت اربعین سیدالشهداء(ع) برای چیست؟آیا فقط برای برپایی اقامه عزاست؟آیا نتیجه تحول خاصی در اربعین نهفته است که فقط برای وجود مبارک امام حسین(ع) مجلس اربعین گرفته می شود و فقط زیارت اربعین برای اییشان اهمیت دارد؟

 


[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 6:20 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

خبرنامه دانشجویان ایران: طرحی که مقابل دانشگاه علم و صنعت از سوی دانشجویان و اساتید نقاشی شده بود، اکنون مخدوش شده و مسئلان دانشگاه می گویند عامل این عمل بارش باران بوده است؛ این طرح پرچم اسرائیل بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ 2 هفته پیش به مناسبت همایش منطق عاشورایی پرچم سه کشور استکباری آمریکا، اسرائیل و انگلستان روی زمین روبری سردر دانشگاه علم و صنعت توسط جمعی از اساتید و دانشجویان نقاشی می شود.

بعد از این اتفاق فشارها برای پاک شدن این پرچم ها از سوی عده ای و برخی نهادهای دانشگاه شروع می شود تا اینکه روز شنبه 1 آذر ماه در ساعات نیمه شب افرادی که گفته می شود منتسب به دانشگاه هستند به طور مخفیانه و شبانه اقدام به ریختن تینر بر روی پرچم ها می نمایند تا اینطور القا شود که باران مسبب این تخریب بوده است!

توجیه پاک شدگی پرچم اسرائیل با باران در حالی است که اولا نوع پاک شدن قسمتهایی از پرچم کاملاً نشان از تخریب عمدی دارد و ثانیا بعد و قبل آن حادثه بارها باران در شهر تهران می بارد ولی کوچکترین تأثیری روی پرچم نمی گذارد.

بیش از 200 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با امضای طوماری ضمن اعتراض به این اقدام، از مدیریت دانشگاه مطالبه کردند که این پرچم ها به طور مداوم توسط مدیریت، به عنوان نماد استکبارستیزی دانشگاه علم و صنعت حفاظت و تجدید رنگ شود.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 6:19 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
در حالی که منتقدان دولت اجازه حضور در دانشگاه ها در مراسم 16 آذر را نیافتند، فتنه گران زیادی با جولان در دانشگاه‌ها خوراک خبری رسانه های معاند را فراهم کردند.
به گزارش جهان، روز گذشته مراسم 16 آذر در دانشگاه‌های کشور در حالی برگزار شد که تنها چند ساعت مانده به سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه‌ها به آنها اطلاع داده شد که برنامه آنها از سوی وزارت علوم لغو شده است و آنها نمی توانند در روز 16 آذر در دانشگاه‌ها سخنرانی داشته باشند.

این در حالی بود که سخنرانان دیگری که سابقه طولانی در فتنه داشتند سخنرانی های متعدد خود را در دانشگاه‌های کشور انجام داده و کسی مانع برگزاری برنامه‌های آنها در دانشگاه ها نشد.

اجرای این برنامه‌ها با حضور فتنه‌گران در دانشگاه‌ها حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت که دانشجونماها با حمایت از این سخنرانان به این حاشیه‌ها دامن زدند.

شعار رفع حصر در کنار خاموشی اجباری منتقدان دولت ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 6:16 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
نهاد ریاست‌جمهوری با ثبت افزایش بیش از 82 درصدی، گوی سبقت را از تمام وزارت‌خانه‌های دولت در میزان افزایش بودجه پیشنهادی نسبت به سال گذشته را ربود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری روز گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 94 را تقدیم پارلمان کرد.

سقف کل بودجه 94 از سوی دولت 837 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، البته برای سال آینده سقف بودجه عمومی 267 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

بر اساس این گزارش، طبق لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 94، بودجه نهاد ریاست‌جمهوری 1,110,000 میلیون ریال در نظر گرفته شده است که با توجه به رقم سال گذشته، از رشد بیش از 82 درصد حکایت دارد.

مقایسه بودجه نهاد ریاست جمهوری در سالهای 93 و 94 (ارقام به میلیون ریال است)
  
بودجه نهاد ریاست‌جمهوری درسال 93 بودجه نهاد ریاست جمهوری در سال 94 درصد افزایش
607,000 1,110,000 82.86
 

بر اساس این گزارش، هرچند بودجه کل نهاد ریاست‌جمهوری (نهاد ریاست جمهوری + مراکز تابعه) در بودجه پیشنهادی 94، رقم 4,399,947 میلیون ریال در نظر گرفته شده که نسبت به رقم سال 93 یعنی 2,920,907 میلیون ریال، افزایش 50.6 درصدی را نشان می‌دهد، اما در این بین بودجه اختصاص داده به خود این نهاد که مستقیماً زیر نظر رییس جمهور است، افزایش بسیار بیشتری را شاهد بوده و نزدیک به 83 درصد رشد داشته است.

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 6:15 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 855
بازدید دیروز: 2234
کل بازدیدها: 4424197