NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

یک نامزد انتخابات در یک کلانشهر با طرح شعارهایی نظیر آزادسازی روابط دختر و پسر کوشیده است از طریق عوام فریبی برای خود رای جمع آوری کند.

به گزارش ایرنا، شعار این نامزد انتخابات در این زمینه از فقدان درک وی از ساختار و شرایط کشور مطرح شده و دیگر شعارهای وی نیز ساختارشکنانه است.

وی گفته است: باید به کورش کبیر از طریق درج سالروز تولدش در تقویم احترام گذاشته شود!
این گونه مباحث در حالی از سوی این نامزد در انتخابات مطرح شده است که صلاحیت وی قبل از طرح این شعارها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است.

[ پنج شنبه 90/12/11 ] [ 10:55 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

تا پیش از آغاز جدی رقابت‌های انتخاباتی گمان نمی‌رفت که معادلات انتخاباتی این گونه پیش رود، چرا که اکنون قطب سومی با افرادی شاخص وارد فضای انتخاباتی شده که همه معادلات به سود این قطب سوم در حال رقم خوردن است.

تا پیش از آغاز جدی رقابت‌های انتخاباتی، تصور بر این بود که رقابت در میان اصولگرایان بین جبهه متحد اصولگرایی و جبهه پایداری خواهد بود؛ جبهه‌ای که هر کدام لیست سی نفره‌ای ارایه دادند، با اندک اشتراکاتی که گویی همدیگر را به صورت کلی قبول ندارند.

به گزارش «تابناک»، اما با شدت گرفتن رقابت‌های انتخاباتی، قطب سومی وارد کارزار انتخاباتی شد که معادله پیشین را بر هم زد. این قطب سوم که متشکل از کاندیداهای صدای ملت به سرلیستی علی مطهری  و جبهه ایستادگی است که دیگر چهره‌های شاخص آن، می‌توان به حمید رضا کاتوزیان، دکتر امیدوار رضایی و همچنین علی عباسپور اشاره کرد.
اکنون این دو لیست که اشتراکات فراوانی با هم دارند،  در صدر نظرسنجی‌ها هستند و احتمالا شمار چشمگیری از کاندیداهای این لیست‌ها در مرحله نخست انتخابات مجلس، جواز حضور در مجلس را به دست خواهند آورد. مشخصه اصلی این دو گروه  نه تنها انتقاد به دولت، بلکه انتقاد به سیاست‌های ایستای موجود در مجلس و امور اقتصادی و رفاهی مردم است. گویا، دلیل اقبال مردم به این کاندیداهای مشترک جبهه ایستادگی و صدای ملت هم انتقاد آنان به وضع موجود و هم اعلام برنامه برای آینده کشور است.
بر پایه این گزارش، به جرأت می‌توان گفت در میان لیست‌های انتخاباتی این تنها جبهه ایستادگی است که برنامه دولت ائتلافی و فدرالیسم اقتصادی را برای کارآمد کردن نظام سیاسی و اقتصادی کشور اعلام کرده است، حال آن که با مرور سایت‌های و منابع اطلاع‌رسانی گروه‌های دیگر جز شعار نمی‌توان برنامه خاصی را دید.
این در حالی است که این جبهه برای محقق کردن و یا زمینه‌ریزی چنین برنامه‌هایی در مجلس و به دنبال آن در نهادهای دیگر، افرادی متخصص دیگری را در لیست خود گذاشته است. به عبارت دیگر، حضور افرادی در لیست جبهه ایستادگی برای پر کردن لیست نبوده است، بلکه متناسب با برنامه‌های مطرح از سوی این جبهه افراد هم در فهرست انتخاباتی قرار گرفته‌اند.


[ چهارشنبه 90/12/10 ] [ 10:11 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
به گفته یک منبع آگاه، این احکام به استناد برخی فعالیت‌های غیرقانونی سرکردگان منافقان از جمله آدم‌ربایی صادر شده است.
تابناک : اداره پلیس استان دیالی عراق خبر داد: پلیس بین‌الملل حکم بازداشت 12 تن از سرکردگان منافقان را صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)،اداره پلیس عراق اعلام کرد، حکم بازداشت 12 تن از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین توسط اینترپل صادر شده است.
به گفته یک منبع آگاه، این احکام به استناد برخی فعالیت‌های غیرقانونی سرکردگان منافقان از جمله آدم‌ربایی صادر شده است.
این مقام آگاه ضمن اشاره به موانع اجرایی این احکام ادامه داد: مانع اصلی پلیس برای اجرای این احکام مخالفت با ورود نیروهای پلیس به داخل پادگان اشرف برای تکمیل تحقیقات و دستگیری افراد تحت تعقیب است.
این منبع در پایان اضافه کرد: گذشت زمان خدشه ای به این احکام وارد نمی‌کند و این حق عراق است که بعد از اخراج منافقان، پرونده این اشخاص را در کشورهای دیگر پیگیری کند.

[ چهارشنبه 90/12/10 ] [ 10:0 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

 

حسن شریعتمداری عضو گروهک اتحاد جمهوری خواهان:
این شبکه ها افرادشان روز به روز پراکنده می شوند، عده زیادی از آنها به خارج کشور می آیند، عده ای غیرفعال می شوند و ثانیا نبود یک برنامه روشن و عزم راسخ برای مقابله با جمهوری اسلامی به آنها انگیزه لازم را نمی دهد که در خیابان ها جان خود را به خطر بیاندازند...

بولتن نیوز: روزنامه کیهان در مطلب طنز ستون خبرویژه خود نوشت: "عضو مرکزیت گروهک منحله حزب خلق مسلمان گفت: صحبت از اینکه اپوزیسیون زیر چتر شورای هماهنگی سبز دور هم گرد آیند، کسی را جذب نمی کند."

حسن شریعتمداری (از عناصر مرتبط با لانه جاسوسی سابق آمریکا) که اکنون در آلمان اقامت دارد عضو گروهک اتحاد جمهوری خواهان متشکل از برخی عناصر سلطنت طلب، چپ و لائیک است. وی جزو برگزارکنندگان نشست اپوزیسیون در سوئد بود که پشت درهای بسته برگزار شد. شرکت کنندگان این نشست از جانب برخی رسانه های اپوزیسیون متهم شدند که با سرویس های جاسوسی غربی زد و بند کرده اند. 

وی ضمن مصاحبه با سایت «چراغ آزادی»، ادعای اصلاح طلبان مبنی بر وفاداری به قانون اساسی را رد کرد و گفت: امروز دیگر هیچ اتحادی بر مبنای باقی ماندن در چارچوب قوانین اساسی جمهوری اسلامی در بین اپوزیسیون نه ممکن است و نه مفید. در چنین حالتی صحبت از این که اپوزیسیون زیر چتر شورای هماهنگی دور هم گرد آیند و با حمایت از شورا به امید این باشد که اصلاحاتی صورت گیرد سخنی است که کسی را جذب نمی کند.

این همکار سابق لانه جاسوسی آمریکا درباره عملکرد یک ساله شورای هماهنگی سبز پس از حصر موسوی و کروبی گفت: مدت زمانی لازم بود تا شورای هماهنگی راه سبز امید به این نتیجه برسد که به تنهایی قادر به ایستادن در مقابل جمهوری اسلامی نیست. این زمان لازم بود تا شورا به این نتیجه برسد که شبکه هایی که در اختیار دارد به اندازه ای نیست که از عهده چنین مهمی برآید و از طرف دیگر این شبکه ها افرادشان روز به روز پراکنده می شوند، عده زیادی از آنها به خارج کشور می آیند، عده ای غیرفعال می شوند و ثانیا نبود یک برنامه روشن و عزم راسخ برای مقابله با جمهوری اسلامی به آنها انگیزه لازم را نمی دهد که در خیابان ها جان خود را به خطر بیاندازند. توصیه من به شورای سبز این است که درها را بگشایند، خود را معرفی علنی کنند، شفافیت پیشه کنند، با بقیه شروع به مذاکره کنند و استراتژی واحدی را اگر خود دارند عرضه کنند تا مورد نقد قرار گیرد و اگر ندارند با دیگران به تدوین استراتژی دست بزنند.

وی با اشاره به ارتباطاتش با مزروعی و امیرارجمند گفت: من نمی دانم که دقیقا این شورا از چه کسانی تشکیل شده است، آقای دکتر امیرارجمند و آقای مزروعی با دوستان ما تماس داشتند- اگر آقای مزروعی هم عضو شورا باشد- ولی همیشه صحبت این ها این بوده که ما در داخل نیرو داریم و بیایید از ما حمایت کنید، چیزی بیشتر از این نگفتند و همه صحبت بر سر این است که توقع این که بقیه بیایند از نیرویی که نه اهدافش را درست می شناسد، نه انگیزه اش را و نه برنامه مشخصی دارد حمایت کنند قابل قبول نیست. باید با شفافیت و علنی درباره همه مسائل وارد مذاکره شد. صحبت این نیست که این دوستان صحبت های تک تک و چند نفری نمی کنند، صحبت بر سر این است که باید در سمینارهای بزرگ شرکت کنند و مورد نقد قرار گیرند و اشتباهات گذشته سنجیده شود.

این اظهارات در حالی است که نامبرده و طیف متبوع وی از سلطنت طلبان و چپ های آمریکایی، حتی خبرنگاران اپوزیسیون را هم به نشست محرمانه سوئد راه ندادند و جنجال فراوانی را در محافل نسبتا سالم تر اپوزیسیون برانگیختند. با این حال علی مزروعی و امیرارجمند برخی ارتباطات پنهانی را با طیفی از همین شرکت کنندگان نشست سوئد برقرار کرده اند.

حسن شریعتمداری در این مصاحبه همچنین تصریح کرده که از سال 1989 تا 1995 به واسطه سازمان «جمهوری خواهان» جلساتی را در هامبورگ برگزار کرده که در آن داریوش همایون سلطنت طلب، بابک امیرخسروی از حزب توده، فدائیان خلق، جمهوری خواهان و دیگران شرکت داشته اند.


[ چهارشنبه 90/12/10 ] [ 9:55 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]


6- دربار? ملاک بودن استقبال دشمن از مواضع اشخاص
اما دربار? اینکه عرض بنده را مردود شمرده‌اید که گفته‌ام «ما باید ببینیم مواضع کدام یک از نامزدها در بی‌بی‌سی با اشتیاق پوشش داده می‌شود و به این افراد رأی ندهیم» و گفته‌اید استقبال دشمن ملاک نیست، متاسفانه بنده نمی‌توانم نظر شما را قبول کنم.
اولا به دلیل نظر حضرت امام(ره) که برایم حجت است؛ که فرموده‌اند: «و ما هم نباید توقع داشته باشیم که اینها برای ما خوب بگویند، اگر خوب بگویند، معلوم می‏شود ما خیانتکاریم! ... اگر چنانچه امریکا از ما تعریف کند و روزنامه‏های امریکا از ما تعریف کنند، آن وقت است که باید مردم بگویند این چه است قضیه؟»(صحیفه امام، ج9، ص527) و در جای دیگری فرموده‌اند: «منحرفین هرچه شما را بدگویی کنند برایتان بهتر است. مصیبت آن وقت بود که از شما تعریف کنند. اگر چهار مرتبه امریکا ... تعریف کنند از یک کسی، تعریف کنند از یک چیزی، وقتی تعریف کردند، مردم می‏فهمند این عیبی دارد که اینها تعریف می‏کنند از او، لکن خدا خواسته است که اینها نفهمند.»(صحیفه امام، ج17، ص250-بیانات در جمع نمایندگان مجلس)
ثانیاً به این دلیل که جدا از اتکاء به فرمایش حضرت امام هر عاقلی می‌تواند بداهت این موضوع را درک نماید؛ و شما نیز دلیلی بر مدعای خود نیاوردید، جز مثالهایی که قیاس مع الفارق است و ربطی به مانحن فیه ندارد. مانند نام? مقام معظم رهبری برای ابقای یک وزیر که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بیگانه داشته است. آیا شما واقعاً تشخیص نمی‌دهید که خوشحالی دشمنان ما دربار? این نامه بخاطر چه بوده است؟ آیا خوشحالی رسانه‌های دشمن به خاطر برخورد مقتدرانه و حکیمان? رهبری بوده است یا بخاطر اینکه تصور کرده‌اند در بالای نظام، ساز مخالفت با رهبری وجود دارد؟ شکی نیست که دشمنان ما به هرگونه مخالفتی که با رهبری باشد، اشتیاق فراوان دارند و این خبر را هم به همین دلیل منعکس می‌کردند. مواضع شما را هم به همین دلیل در بوق و کرنا می‌کنند. شما مطمئن باشید هرگاه سخنی ناصواب بگویید و یا حتی سخن صحیحی را نابجا بگویید، به‌ویژه اگر بوی مخالفت با رهبری بدهد، مورد اشتیاق دشمن خواهد بود و محل امید دشمنان قرار خواهید گرفت که امیدوارم هم? آنان را ناامید بفرمایید.
7- دربار? تأکید بیش از اندازه بر ولایت
اما اینکه فرموده‌اید: هر کس ولایت ولایت کند حتماً مشکلی دارد که بیش از اندازه بر ولایت تاکید می‌کند، باید به عرض برسانم: طبق بررسی‌های انجام شده در وصیتنامه‌های شهدا، همانطور که به طور متوسط در هر وصیت‌نامه‌ای چهار مرتبه ذکری از اباعبدالله(ع) و کربلا به میان آمده است، چهار مرتبه هم بر ولایت فقیه تاکید و تصریح شده است.(ماهنامه معرفت/شماره 65/ص117) من نمی‌دانم چرا شهدا در اوج صفای باطن و نورانیت ضمیر که وصیت‌نامه می‌نوشتند این‌همه بر ولایتمداری تاکید می‌کردند؟ آیا آنها در آستان? شهادت از تعادل خارج می‌شدند یا به اوج تعادل می‌رسیدند؟
ضمن آنکه حتماً روایت «لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‏ءٍ کَمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَة»(کافی،ج2 ص18) را هم شنیده‌اید. ضمناً باید در آینده دربار? انداز? تاکید بر ولایت و تکرار آن با هم سخن بگوییم تا مقدار متعادل آن معلوم شود. سخن گفتن دربار? ولایت و بیان حکمت‌ها و اسرار آن تازه در جامع? ما آغاز شده است و شما در مقابل چشم‌های حیرت‌زد? دشمنان ولایت خواهد دید که چگونه این اصل نورانی جهانگیر خواهد شد و به هیچ‌وجه با ندانم‌کاری‌های شما و همفکرانتان تضعیف نخواهد گردید.
8- دربار? تقدم «تثبیت ولایت» بر «اجرای عدالت» در فرمایش امیرالمؤمنین(ع)
اما آنچه به عنوان انحرافات عقیدتی بنده در سخنرانی فاطمیه، بهار امسال، مطرح فرمودید: که بنده اشعری مسلک شده‌ام و از عقائد شیعی عدول کرده‌ام و «ولایت را بالاتر از عدالت دانسته‌ام»، محض رفع سوء تفاهم به عرض می‌رسانم بنده نه تنها چنین سخنی نگفته‌ام بلکه حرفی که بشود چنین برداشتی از آن کرد را هم بر زبان نرانده‌ام؛ و تاکنون جز چند رسان? ضدانقلاب کسی چنین برداشتی از سخن بنده نداشته است و علماء بسیاری از بند? حقیر بخاطر آن سخنرانی تشکر کرده‌اند. بنده در آن سخنرانی گفته‌ام: «تثبیت ولایت» بر «اجرای عدالت» مقدم است و سند به قول شما به غایت سست بنده هم نص صریح کلام امیرالمومنین(ع) بوده است که در پاسخ به معاویه که «اجرای عدالت در مورد قاتلان عثمان» را به عنوان شرط بیعت اعلام کرده بود، فرموده‌اند: «واجب است بر مسلمانان که هیچ اقدامی (برای اجرا یا اقام? عدالت) نکنند، تا اینکه امامت و رهبری در جامعه مستقر شود؛ و الْوَاجِبُ فِی‏ حُکْمِ‏ اللَّهِ‏ وَ حُکْمِ الْإِسْلَامِ عَلَی الْمُسْلِمِینَ أَنْ لَا یَعْمَلُوا عَمَلًا وَ لَا یُحْدِثُوا حَدَثاً وَ لَا یُقَدِّمُوا یَداً وَ لَا رِجْلًا وَ لَا یَبْدَءُوا بِشَیْ‏ءٍ قَبْلَ أَنْ یَخْتَارُوا لِأَنْفُسِهِمْ إِمَاماً عَفِیفاً عَالِماً وَرِعاً عَارِفاً بِالْقَضَاءِ وَ السُّنَّةِ یَجْمَعُ أَمْرَهُمْ.»(مستدرک‌الوسائل/7/123) حالا این استدلال اگر مشعشع است لطفا احترام کلام حضرت امیر(ع) را نگه دارید. نباید دربار? هم? موضوعات و مباحث تنها با آنچه خود آموخته‌اید قضاوت کنید، و اخلاق علمی اقتضاء می‌کند تا جایی که ممکن است سخن دیگران را حمل به صحت فرمایید.
آنچه دربار? انتقاد مالک اشتر نسبت به نصب ابن عباس در آن سخنرانی(رجانیوز/کدخبر:88083) ذکر شد هم، شاهدی بر این ماجرا بود که «حتی برخی از ولایتمداران، علی را متهم به بی‌عدالتی می‌کردند.» اگر شما چنین اتهاماتی را به حضرت علی(ع) روا می‌دانید ما چنین فضایی را موجب غربت علی(ع) می‌دانیم. البته معلوم است اینکه مالک اشتر چنین سوالی را از علی(ع) پرسیده است، دلیل بر کفر یا نفاق او نیست، ضمن آنکه آنقدر در راه امیرالمؤمنین(ع) فداکارای داشته است، که هیچ‌کس این سؤال او را تضعیف مولا نمی‌داند. ولی وقتی در آن جامعه، مالک برای چنین مسئل? نستباً ساده‌ای دچار اشکال می‌شود، وای بر حال عموم افراد آن جامعه که چقدر راحت می‌شد آنها را علیه امیرالمؤمنین(ع) فریب داد. بیان این مطلب برای تحذیر از آن بود که وقتی می‌توان نسبت به عدالت علی(ع) تردید در جامعه انداخت، باید مواظبت کرد چنین اتهامات ناروایی در جامع? ولایی ما رواج نیابد. آیا تاریخ برای عبرت گرفتن نیست؟ آیا صرف اینکه «پرسش آزاد است» می‌تواند ما را نسبت به فضای جامعه و تبعات منفی برخی ‌پرسش‌گری‌های نابجا بی‌تفاوت نماید؟
آری ما با این‌همه کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌ها که از جانب منفعت‌طلبان، و بی‌خردان داخلی، و جریان استکبار جهانی، نسبت به ولایت فقیه روا شده است، حق داریم نگران مظلومیت مولایمان باشیم. و نظر سید حسن نصراللهِ قهرمان و هوشمند را صحیح می‌دانیم که مقام معظم رهبری را در ایران مظلوم می‌دانند.(خبرگزاری فارس؛16 /03 /90) آیا شما دیدگاه سید حسن نصرالله را قبول دارید و برای رفع مظلومیت‌های رهبری در بحران‌ها و در میان خواص بی‌بصیرت اقدامی کرده‌اید؟
راستی چرا در همان موقع که سخنرانی بنده ایراد شد این انتقاد را بیان نفرمودید و نبوغ خود را در پیدا کردن اشکالی که کسی بر آن واقف نشده بود آشکار نساختید؟ آیا بنده حق ندارم این سوءظن را به شما پیدا کنم که چون آن سخنرانی در انتقاد از آقای رئیس جمهور که شما مخالف او بودید تلقی می‌شده، عجالتاً سکوت کردید؟ نکند خدای ناکرده شما هم وارد سیاست‌بازی شده‌اید؟ و یا واقعاً از اتهامات کیهان و رجانیوز ترسیده‌اید و یا جو خفقانی وجود دارد؟ پس چرا شما اینچنین راحت می‌توانید بنده را تا مرز اشعری مسلکی، انحراف خوارج و گروه فرقان ببرید و کسی به شما کاری ندارد؟ ولی تا یک سایت علیه برخی از مقامات هم‌نظر شما انتقادی وارد بداند محکوم به تعطیلی می‌شود؟ و اگر کسی علیه ایشان سرمقاله‌ای بنویسد محکوم به دستگیری می‌شود؟ چرا شما به راحتی می‌توانید دانشجویان شریفی را که علیه حکم نابجای مجلس دربار? وقف اموال دانشگاه آزاد تظاهرات کرده‌اند اراذل خطاب کنید و ساندیس‌خور بنامید، و کسی از همفکران شما به شما تذکری نمی‌دهد؟ چرا هیچ یک از نمایندگان محترم مجلس که با شما همراهی دارند بی‌احترامی‌ها و اهانت‌های شما به دیگران را محکوم نمی‌کنند؟
راستی شما چگونه آن تجمع نابجا بر در خان? بعضی‌ها را می‌بینید، ولی اینکه آنان با زبان نیش‌دار خود علیه اساس نظام تبلیغ می‌کنند را نمی‌بینید؟ راستی چرا شما دستان لرزان پدر گرامی خود را در برابر «تفسیر به رأی قرآن» می‌بینید و به حق به یاد دارید، ولی به ناحق «ناراحتی و خشم حضرت امام(ره) در برابر منتظری» را و «آرزوی مرگ کردن امام در برابر سخنان سخیف و ظالمانه منتظری»(صحیفه امام،ج21ص332-نامه به منتظری) را فراموش می‌کنید و در سخنانی برای او دلسوزی می‌کنید و به محصور بودن او اعتراض می‌نمایید؟ البته بنده سوالات بسیار و درد دل‌های فراوانی با شما برادر دلسوز دارم که علاقمندم در مجالی دیگر با شما در میان بگذارم.
ولی اساساً برفرض که کسی در سخنانش اشتباهی کرده باشد، چرا اشتباه او را بر سر رقبای انتخاباتی خود می‌کوبید و وقتی با آنان به مناظره نشسته‌اید، آنان را به کلام اشتباه دیگری محکوم می‌کنید؟ آیا این ناشی از تقوای سیاسی شماست؟ آیا سیر? پدر گرامی شما این بود که در مقام نقد اینقدر بی‌دقتی به خرج دهد؟ استاد شهید مطهری، دکتر شریعتی را ـ که آنقدر پر اشتباه می‌دانست ـ اینقدر به باد اتهام و اهانت نمی‌گرفت.
بنده وقتی به جسارت‌های شما در تصریح بر سخنان باطل می‌نگرم و سهولت اهانت به دیگران را در سیر? شما مشاهده می‌کنم بیشتر به ضرورت حضور دیگر ولایتمداران انقلابی در مجلس شورای اسلامی پی می‌برم که بتوانند با شهامت مقابل کج‌روی‌ها ایستادگی کنند و بی‌مهابا از اصول انقلاب دفاع نمایند.
اگرچه اینکه بنده را به جریان‌های رقبای انتخاباتی خودتان ملحق کرده‌اید، و خواسته‌اید کار خود را آسان کنید و با یک تیر دو نشان بزنید، ولی مطمئن باشید من با تمام جریان‌های اصولگرا که مقابل ساده‌اندیشی‌های امثال جنابعالی بایستند و شما از فهرست خود خارج نمایند، همراه خواهم بود و همکاری خواهم کرد.
 9- دربار? برخی از نمایندگان که ذره‌ای از درایت سیاسی برخوردار نیستند
اما نسبت به اینکه بنده را توهین‌کنند? به خود دانسته‌اید، شاید مربوط می‌شود به آن کلام که گفته‌ام «برخی از نمایندگان که ذره‌ای از درایت سیاسی برخوردار نیستند.» از شما سوال می‌کنم اگر بنده این عقیده را نسبت به شما و برخی از نمایندگان هم‌فکر شما داشته باشم و حضور شما را در عرص? سیاست و بر اریک? قدرت و قانون گذاری ناصواب بدانم، چگونه باید ابراز کنم؟ چطور انتقاد از ولی فقیه و حتی از معصومین(ع) به قول شما جایز است، ولی انتقاد از یک نمایند? مجلس توهین محسوب می‌شود؟ بنده که هنوز دست به افشاگری گسترده و بیان انتقادات کامل خود از جانب‌عالی و همفکرانتان در مجلس شورای اسلامی نزده‌ام.
اما آیا این درایت سیاسی است که نظر حضرت امام(ره) دربار? مفسد فی‌الارض بودن کسانی که «رأی شورای نگهبان را رد کنند و علیه آن اقدام کنند» را قبول ندارید و یا آن را صریحاً ابراز نداشته‌اید؟(صحیفه امام،ج14،ص377) آیا این درایت سیاسی است که رهبری را در خشکانیدن ریش? فتنه مدد نمی‌رسانید؟ آیا این درایت سیاسی است که در ایام مرگ منتظری نوشتید «به منتظری گفتم اگر پدر من بود وضع شما اینگونه نبود.»(تابناک) آیا نمی‌دانید امام به منتظری فرمودند: برای اینکه از قعر جهنم نجات پیدا کنید توبه کنید؟(صحیفه امام،ج21،ص331) اگر بنده بپذیرم شما درایت سیاسی دارید، پس باید امام راحل را به دور از درایت بدانم. این نوعی حسن‌ظن است که مواضع غلط سیاسی کسی، تنها به نبود درایت سیاسی تحلیل شود؛ و الا تحلیل‌های دیگری هم می‌توان داشت. چنانچه حضرت امام در همان نامه، ابتداءً آقای منتظری را به ساده‌لوحی توصیف فرمودند و سپس در ادام? آن نامه بیان داشتند که شما با این ساده لوحی که دارید، مملکت را به دست منافقان و لیبرال‌ها خواهید داد. راستی شنیده‌ام اصلاح‌طلب‌های لیبرال‌منش، شما را در لیست خود قرار داده‌اند؟
برادر بزرگوار همانطور که حضرتعالی در نام? خود مرقوم فرموده‌اید علاق? شما نسبت به ولایت فقیه بر ما پوشیده نیست. به تفسیر شما دربار? ولایت فقیه هم اگر کاری نداشته باشیم، که از مواضعتان تا حدودی معلوم است، می‌خواهم عرض کنم: علاقه کافی نیست، ولایتمداری در عمل باید ثابت شود.
در خاتمه از اینکه تلویحاً شنوندگان منابر بنده را سطحی‌نگر قلمداد فرموده‌اید، با آنکه بی‌احترامی به ایشان است و من از جانب شما از آن بزرگواران عذرخواهی می‌کنم، از شما تشکر می‌کنم که خواسته‌اید بار مسئولیتی سنگین را از دوش بند? ضعیف بردارید. همچنین از توهین‌هایی که تلویحاً و تصریحاً در حق بند? ناچیز روا داشته‌اید، به دلیل حق بزرگی که پدر گرامی شما بر من دارند درمی‌گذرم.
                                                                                                                                                                                                                                                                  با تشکر
                                                                                                                                                                                                                                                         علی‌رضا پنا


[ چهارشنبه 90/12/10 ] [ 9:54 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

بیانات شما در زمینه‌های فوق، حلقه‌ای از سلسله بافته‌های ضد رهبری باشد که در انواع نامه‌نگاری‌ها، صحبت‌های تلویزیونی و سایت‌ها رواج پیدا کرده است. و حکایت از یک برنام? حساب‌شده در پشت پرده دارد...راستی علت علاقه شدید بی‌بی‌سی فارسی، رادیو اسرائیل و صدای آمریکا به مواضع و فرمایشات شما چیست؟

خبرنامه دانشجویان ایران: به دنبال درج مطلبی تحت عنوان «پاسخ علی مطهری به سخنان پناهیان»، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان پاسخی ارسال کرده است.
متن کامل این پاسخ را می خوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی مطهری سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
از آنجا که شما در مرقوم? خود مطالبی را به بنده نسبت داده‌اید که صحیح نبوده، و ضمن آن برخی از دیدگاه‌های خود دربار? ولایت فقیه را که قابل نقد می‌باشد بیان فرموده‌اید، به این وسیل? نکاتی را در پاسخ به فرمایشات جنابعالی متعرض می‌شوم. این نامه نه برای اهمیت داشتن رفع اتهام، که به دلیل امکان سوءاستفاده از مطالب شما و شبهاتی که مطرح فرموده‌اید و اهمیت دیگر مطالبی که ظاهراً به سرعت و طبیعتاً توأم با بی‌دقتی از جانب شما بیان شده، نگاشته می‌شود.
مقدمتاً باید بگویم بنده همیشه ارزشمندترین فائد? هر رخداد سیاسی، خصوصاً انتخابات را، رشد سیاسی و بصیرت جامعه می‌دانم؛ و خوشحالم از اینکه این گفتگو موجب رونق این فاید? مهم گردد. برای بنده مهم‌تر از اینکه چه کسانی به مجلس راه یابند، شفافیت و سلامت هر چه بیشتر فضای سیاسی جامعه اهمیت دارد. چون چنین فضای روشنی دیر یا زود جلوی عوام‌فریبی‌ها را خواهد گرفت و موجب ثبات هرچه بیشتر جامعه در صراط مستقیم انقلاب خواهد شد.
طبیعی است سخن دربار? آنچه شما فرموده‌اید مجال بیشتری می‌طلبد و ممکن است در این مختصر حق مطلب ادا نشود. لذا پیشاپیش از مجمل بودن برخی نکات و نیز طولانی شدن کل نوشته، از جنابعالی و خوانندگان محترم پوزش می‌طلبم.
در همین آغاز کلام به عرض می‌رسانم که بنده احترام شما را خصوصاً به دلیل پدر بزرگوارتان لازم می‌دانم و امیدوارم شما نیز تحمل شنیدن سخن مخالف را داشته باشید. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/12/10 ] [ 9:53 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

سخنگوی جبهه پایداری با رد قرارگرفتن برخی از اعضای جبهه پایداری در لیست موسوم به حامیان لیدر جریان انحرافی، گفت: این موضوع را پیگیری قضایی می‌کنیم.

کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به انتشار لیست موسوم به حامیان مشایی که نام برخی ‌نامزدهای جبهه متحد و پایداری در آن آمده است، گفت: حضرت امام فرمودند کسانی که لیست انتخاباتی ارائه می‌کنند، نقش مشورتی برای مردم دارند اما امروز متاسفانه برخی‌ها با انتشار لیست‌های دروغین و کذب به دنبال بداخلاقی انتخاباتی هستند.

وی با بیان اینکه اعضای جبهه پایداری در هفته جاری به هیچکدام از لیست‌های انتخاباتی نپیوسته‌اند، افزود: برخی‌ها می‌خواهند مغلمه‌ای از لیست‌های اصولگرایان را منتسب به لیست دروغین و کذب منتسب کنند.
لنکرانی با بیان اینکه اعضای جبهه پایداری به منشور و مبانی گفتمانی جبهه پایداری پایبند هستند، گفت: مقابله جدی با فتنه و انحراف در اولویت اصلی جبهه پایداری قرار دارد، لذا لازم می‌دانیم با انتشار لیست دروغین که برخی اعضای جبهه پایداری را در محتوای خود تعریف کرده رد کنیم چراکه جبهه پایداری لیست دروغین اخیر را نیاز به پیگرد و برخورد قانونی می‌دانند.
سخنگوی جبهه پایداری اقدام جبهه موسوم به توحید و عدالت را که خود را حامیان لیدر جریان انحرافی می‌داند، خلاف اخلاق اسلامی و انتخاباتی دانست و گفت که جبهه پایداری فتنه و انحراف را برای آینده انقلاب اسلامی تهدید می‌داند.

[ چهارشنبه 90/12/10 ] [ 9:51 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
طی هفته‌های منتهی به «انتخابات مجلس نهم» همه جریان‌ها و گروه‌ها می‌کوشند در این رقابت داغ سهیم شده و با جلب توجه افکار عمومی به خود، تنور انتخابات را گرم کنند. اما در این میان رفتار رسانه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب تا حد زیادی در خور تأمل است؛ به‌گونه‌ای که گویی مسأله‌ی انتخابات در آن‌ها به کلی به فراموشی سپرده شده است!
برهان: طی چند روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس نهم، جریان‌های سیاسی و نامزدهای فعال می‌کوشند با انواع و اقسام تبلیغات و فعالیت‌های رسانه‌ای و عمومی رأی مردم را به سمت خود جلب نمایند و در چنین شرایطی افزایش مشارکت عمومی مهم‌ترین نتیجه‌ی اقدام تمامی رقبای عرصه‌ی انتخابات است. تنور گرم انتخابات علاوه بر آن که مفید اعتبار و منافع ملی است، فرصتی برای جریان‌ها و نامزدهاست تا بتوانند بخت خود را جهت کسب اقبال عمومی بیازمایند. در این میان رفتار رسانه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلبان بازگشت‌گرا در چند هفته‌ی منتهی به انتخابات در خور تأمل است. در این گزارش تحلیلی تلاش خواهد شد تا از ابعاد جهت‌گیری رسانه‌ای این جریان رمزگشایی گردد. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 90/12/10 ] [ 9:48 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما و نامزد انتخابات مجلس نهم، قرار دادن نامش در فهرست "حامیان مشایی" را اقدامی تخریبی و خلاف اخلاق دانست.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امروز فهرستی تحت عنوان جبهه توحید و عدالت (حامیان مشایی) منتشر شد که نام برخی چهره‌های شاخص اصولگرا، بدون کسب اجازه آنها در این لیست قرار گرفته است.
علاوه بر اعتراض برخی کاندیداها به این اقدام، جبهه متحد اصولگرایان رسما نسبت به گنجاندن اسامی برخی نامزدهای این جبهه بدون اخذ مجوز از آنها در لیست مذکور اعتراض کرد.
همچنین از جبهه پایداری اخباری مبنی بر پیگیری قانونی قرار دادن نام برخی نامزدهای این جبهه در لیست مذکور بدون هماهنگی با آنها منتشر و تاکید شد کاندیداهای این جبهه تمایلی برای حضور در لیست مذکور ندارند.
رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما و نامزد جبهه متحد اصولگرایان در تهران نیز، با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به قرار دادن نامش در فهرست منسوب به رحیم‌مشایی به شدت اعتراض کرد.
متن اطلاعیه حسین مظفر که نسخه‌ای از آن در اختیار فارس قرار گرفت، به شرح ذیل است:
«صبح امروز فهرستی تحت عنوان "لیست انتخاباتی جبهه توحید و عدالت (حامیان مشایی)» در سایت‌های خبری منتشر که متاسفانه نام اینجانب نیز در این فهرست قرار داده شده است.
اگر چه مخاطبان عزیز با اولین نگاه آن را به دیده مشکوک و تردید خواهند نگریست، در عین حال اینجانب به صراحت عرض می‌کنم بنده از لیست ارائه شده هیچ‌گونه اطلاعی ندارم و هیچگونه هماهنگی و مذاکره‌ای با بنده صورت نگرفته است.
اینجانب این حرکت را در آستانه انتخابات، اقدامی مشکوک، تخریبی و فریبکارانه دانسته و از اینگونه اقدامات خلاف اخلاق اسلامی و اخلاق سیاسی به خدای قهار پناه می‌برم».


[ چهارشنبه 90/12/10 ] [ 9:45 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

جبهه "ائتلاف راه ملت، پیروان ولایت" فهرست 30 نفره جدید خود را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ائتلاف «راه ملت، پیروان ولایت»، بعدازظهر امروز طی یک نشست خبری، ضمن اعلام برنامه‌های این ائتلاف برای انتخابات مجلس نهم، لیست 30 نفره خود را برای حوزه انتخابیه تهران اعلام کرد.

چند روز قبل «ائتلاف بزرگ اصولگرایان» بعد از تغییر نام به "ائتلاف راه ملت، پیروان ولایت"لیست 30 نفره جدید خود را اعلام کرد که به شرح ذیل است:

1- حسن غفوری‌فرد

2- حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد

3- دکتر علی عباسپور طهرانی‌فرد

4- دکتر علی مطهری

5- مهندس احمد نیک‌فر

6- سیدکمال سجادی

7- حمیدرضا کاتوزیان

8- حجت‌الاسلام محسن کازرونی

9- محمدرضا باهنر

10- اسدالله بادامچیان

11- حجت‌الاسلام علی عسگری

12- حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم

13- حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی

14- سیدعلی‌نقی سیدخاموشی

15- حسن زمانی

16- رضا برنگی

17- مصطفی رضا حسینی قطب‌آبادی

18- علیرضا دهقان (دهقانی)

19- احمد زمانی (گندمانی)

20- حمید فرمانی (باروق)

21- لاله افتخاری

22- حسین شیخ‌الاسلام

23- محمدنبی رودکی

24- طاهره نظری

25- حجت‌الاسلام مرتضی چیت‌سازیان

26- حجت‌الاسلام محمد‌مهدی تسخیری

27- محمدرضا مرندی

28- علیرضا طاهری جبلی

29- سیدابوالحسن مخزن موسوی

30- وهاب عزیزی


[ چهارشنبه 90/12/10 ] [ 9:43 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 123
بازدید دیروز: 988
کل بازدیدها: 4414327