NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

در حین دیدار صبح پنجشنبه، دختران موسوی و رهنورد با انجام رفتار و حرکات غیر عادی با ماموران زن حاضر در محل درگیر و به سوی آنها حمله ور شدند. ادامه مطلب...
[ جمعه 92/8/3 ] [ 8:27 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید کرد که انسان بدون ولایت به هیچ جا نمی‌رسد و با مشکل روبه‌رو می شود.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در هفتمین جشنواره یار و یادگار که در شهر خمین برگزار شد، اظهار داشت: بعضا گفته‌اند و من نیز اندیشیده‌ام که حقایق عالم را به سه دسته قسم کرده‌اند؛ دسته اول به تبیین عقلانی می آیند؛ مثل گذاره‌های علوم خصوصا علوم طبیعی و عمدتا منظور SCIENCE همین است. دسته دوم به تبیین عقلانی نمی‌آیند، اما به تبیین احساس می‌آیند؛ جملاتی نظیر «من دوست دارم»، «من خوشم می‌آید» و ... یا تبیین عقلانی ندارند یا هنوز بشر نتوانسته آنها را تبیین عقلانی کند. ادامه مطلب...

[ جمعه 92/8/3 ] [ 8:20 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

گروهی از پژوهشگران استرالیایی نتیجه گرفته‌اند که درخت اوکالیپتوس می تواند طلای موجود در عمق زمین را جذب و به سطح زمین منتقل کند و به این ترتیب، اکتشاف معدن از این طریق را امکان پذیر کند.پژوهشگران استرالیایی با بررسی درخت اوکالیپتوس به وجود ذخایر طلا در عمق زمین پی برده‌اند. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 8:18 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

نسل اول چادری ها: روزگاری چادر نماد یک جریان اعتقادی بود. چادر نه یک نوع لباس بلکه خروجی یک فرهنگ و ارزش اخلاقی و دینی تلقی می شد. ارزش چادر نه به رنگ و شکل بلکه به فرهنگ غنی متصل به آن بود. چادر پوشیدن یا نپوشیدن مساله نبود. حجاب کامل داشتن مسله بود.
نسل دوم چادری ها: مدتی بعد چادر حجابی رسمی و متصل به حاکمیت شد. از این دوره به بعد بود که نماد طبقاتی - سیاسی چادر به نماد ارزشی آن چربید. پیروی نسل ها در پوشش چادر، طبقاتی سازی این پوشش را بیشتر کرد. تا اینکه به صدها دلیل گسست اجتماعی و گسست های نسلی شکل گرفت و بچه ها از مادران خود تبعیت نکردند و کم کم چادر خاصیت طبقاتی خود را از دست داد.
تفاوت نسل دوم چادری ها با نسل اول در نحوه چادر سر کردن و رو گرفتن بود.
نسل سوم چادری ها: نسل سوم چادری ها برای دخترانی است که به صداها دلیل نخواستند یا نتوانستند به رسم و سنت مادران خود پشت کنند. اما از سوی دیگر نیز نخواستند از رقابت با مدینگ جا بمانند. این نسل چادر را دستخوش تطور و تحول کرد. چادری های فشن محصول این نسل است.
حاکمیت نیز برای اینکه چادر را همچنان به عنوان حجاب رسمی داشته باشد با این نسل همراهی کرد. انواع و اقسام چادر طراحی شد. چادر برای این نسل یک نوع پوشش بود مثل مانتو و پوشش های دیگر.
تفاوت این نسل از چادری ها با نسل دوم در شکل و رنگ چادر است.
نسل چهارم چادری ها: مدینگ سازی چادر باعث می شود چادر مثل هر مدی تاریخ مصرف پیدا کند. از سوی دیگر گسست های اجتماعی و شکاف نسلی باعث میشود کارکرد طبقاتی چادر از بین برود

در این میان کسانی که بمانند نسل چهارم هستند. کسانی که نه به دلیل خاصیت حاکمیتی چادر ونه مدینگ بودن و طراحی آن بلکه به دلیل صبغه ارزشی آن و محتوای عمیق فرهنگی آن چادری ماندند. این نسل چادری ها فرا مد و فرا طبقاتی و فرا سیاسی هستند.
از این نسل کارها برآید.


[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 8:13 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

کس پوشاندن این مجسمه،‌ توسط یکی از عکاسان غربی گرفته شد و در فضای مجازی منتشر گردید تا به اصطلاح نشان دهد که غربی ها برای احترام گذاشتن به تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، حاضر شده اند دست به چه کاری بزنند.

مذاکره تیم ایرانی با گروه 1+5 را می توان یکی از مهم ترین رخدادهای بین المللی هفته گذشته در سطح جهان دانست به خصوص اینکه این اولین دور از مذاکرات میان طرفین بعد از روی کار آمدن دکتر "حسن روحانی" بوده است.
در این میان، این دوره از مذاکرات نیز همچون دوره های قبل دارای حاشیه های جالبی بود که از دید خبرنگاران و عکاسان دور نماند.
از جمله این حواشی، پوشاندن تصویر مجسمه های عریان به دستور غربی ها بوده است. به نظر می رسد این اقدام با هدف احترام گذاشتن به تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران انجام شده زیرا غربی ها می دانند که ایرانی ها پیرو دین اسلام هستند و دیدن صحنه های عریان عملی حرام به شمار می رود از همین رو دستور داده شد که با پارچه ای سفید رنگ، روی این مجسمه عریان که بر روی سردر سالن قصر گفتگوها قرار داشت، پوشانده شود.
عکس پوشاندن این مجسمه،‌ توسط یکی از عکاسان غربی گرفته شد و در فضای مجازی منتشر گردید تا به اصطلاح نشان دهد که غربی ها برای احترام گذاشتن به تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، حاضر شده اند دست به چه کاری بزنند.
گفتنی است، این مجسمه توسط "ایرک جیل" هنرمند انگلیسی ساخته شده و "خلق انسان" نام دارد.
برخی رسانه های غربی ضمن پرداختن به این حاشیه،‌ همچنین نوشتند:‌ پیش از این نیز همگان مشاهده کردند که "کاترین اشتون" نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اولین دیدارش با "سعید جلیلی" دبیر سابق شورای امنیت ملی ایران لباسی غیر پوشیده بر تن کرده بود اما در دیدار دوم و دیدارهای بعدی اش، با لباس های پوشیده تری حاضر شد.

[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 8:12 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

سیدحسن خمینی گفت: درد اول امام، درد دینی است و اگر او انقلاب می کند به خاطر دین داری مردم است. لذا همه باید در زندگی متنبه باشیم که نمی توان امام را تحلیل کرد و این بعد شخصیت امام را به عنوان یک بعد پررنگ مدنظر قرار نداد؛ تقیِّد آن بزرگوار در طول زندگی شخصی شان، به جزیی ترین مسائل دینی، از ظواهر دینی تا بواطن دینی، به وضوح دیده می شود، زیرا امام به دین بصورت کاریکاتوری نگاه نمی کرد و لذا در جلوی امام نه می شد ظواهر دینی را کنار گذاشت و نه اخلاق دینی را رعایت نکرد. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:54 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
روزی که روحانی در اولین نشست خبری خود از عدم جا‌به‌جایی مدیران به صورت اتوبوسی خبر داد بسیاری از مدیران احمدی‌نژاد به ماندن در مسئولیت خود امیدوار شدند ولی ظاهرا روحانی چندان به وعده خود عمل نکرد.
[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:50 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
احمد منتظری توهین نعمیه اشراقی یه امام راحل و همسران شهدا را "عملی مطلوب" خواند!
 فرزند مرحوم حسینعلی منتظری در صفحه شخصی خود در مطلبی با عنوان "پس از طوفان" نوشته است: اینکه یک نوه نوجوان برای پدربزرگ خود که در سن کهولت است مطلبی را بگوید که باعث لبخند و سرور گردد و دقایقی ایشان را از حال و هوای سیاست و رهبری بیرون ببرد و باعث تنوّع بشود عملی مطلوب است. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 92/8/1 ] [ 6:5 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

 این حرف را از سر اعتقاد می‌زنم؛ آقای موسوی از سر نادانی، آقای خاتمی از سر خیانت و آقای هاشمی رفسنجانی از سر انتقام گیری وارد این ماجرا شدند.

سایت صوت المستضعفین اقدام به انتشار بخشی از اعترافات محمدعلی ابطحی کرده است که این بخش از اعترافات از صدا و سیما پخش نشده بود. در ادامه متن این اعترافات را می خوانید:
یکی از تفکراتی که میرحسین موسوی داشت این بود که گمان می‌کرد جزئی از نظام، انقلاب و خط امام(ره) هست و به همین دلیل برخی دوستان ایشون ابایی نداشتند بگویند که ایشون از رهبری هم به امام نزدیک‌تر بود؛ در حالی که ما اینطور شوخی می‌کردیم که اگر حمایت‌های روزانه امام(ره) نبود، ایشون همان کارهای روزانه کشور را هم نمی‌توانستند انجام بدهند. اما با این حال ایشون تصور می‌کرد که خط امام(ره) ملک رسمی ایشون هست و تحت این عنوان می‌توانند رأی مردمی که واقعاً به امام(ره) علاقه‌مند هستند را کسب کند. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/8/1 ] [ 5:56 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

فرزند شهید سیداسدالله لاجوردی گفت: خانواده شهدا هرگز اجازه نخواهند داد عده‌ای حضرت امام(ره) را به شکل دیگری به جوانان معرفی کنند.

زهرا سادات لاجوردی فرزند شهید سید اسدالله لاجوردی در گفت‌وگو با  فارس، در واکنش به اظهارات حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) که خانواده‌های شهدای معترض به سکوت این موسسه را افراطی خوانده بود، گفت:‌ موج واکنش خانواده شهدا در کنار تمام خانواده‌هایی که دسترسی به ابزار رسانه‌ای کردن اعتراض خود نداشتند، نشان از حساسیت موضوع دارد. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 92/8/1 ] [ 5:37 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 813
بازدید دیروز: 1154
کل بازدیدها: 4412963