NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

 

خبرگزاری تسنیم: جوانان معترض اصول‌گرا-عدالت‌خواه، با عبور از اصول‌گرایان تحت نفوذ عالی‌مقام هاشمی و حتی با عبور از احمدی‌نژاد، طرح نویی می‌افکنند و مغز پدیده احمدی‌نژاد در هشتاد و چهار را در می‌یابند.

 

دکتر حامد حاجی حیدری

 

متن یادداشت دکتر حامد حاجی‌حیدری استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با عنوان ”سعدآبادگرایی“ و دکترین موج جدید اصول‌گرایی که در اختیار تسنیم قرار گرفته‌ به شرح ذیل است: 


hajiheidari@PhiloSociology.ir


??? آن‌ها پرسش از «مابعد روحانی» را آغاز کرده‌اند
? در این که عالی‌مقام دکتر حسن روحانی، وضع نافذی نزد افکار عمومی ندارد، دشوار بتوان تردید کرد. و بعید بتوان امید داشت که این وضع بهبود یابد. چرا که هم به نظر نمی‌رسد مذاکرات هسته‌ای به فرجام نیکی برسد و اغلب شواهد از تیره و تار بودن آتیه این مذاکرات حکایت دارد، و هم «امید»ی نیست که این دولت چابکی لازم برای «تدبیر» مسائل دائماً نو به نو شونده ایران در شرایط اجتماعی و بین‌المللی فوق پیچیده امروزی را داشته باشد.
? همان طور که مرحوم حبیب الله عسگر اولادی مسلمان، بارها گفته بودند، ریاست جمهوری پس از دکتر محمود احمدی‌نژاد، واقعاً کار دشواری است. و توضیح من در مورد بخشی از حکمت این سخن آن است که دکتر احمدی‌نژاد، استانداردهای سیاست را بسیار به استانداردهای جامعه نزدیک کرده بود و انطباق با این استانداردها و توقعات مردم، برای رئیس‌جمهورهای بوروکرات و تکنوکرات آتی، کار حقاً دشواری است. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/2/18 ] [ 8:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رئیس سابق فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا:
رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اوایل کار، ملاقاتی با ژنرال ماتیس رئیس (سابق) فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا داشتم که به من گفت سه چیز نمی گذارد که شب ها بخوابد: ایران، ایران، و ایران.
به گزارش مشرق، هاوارد مک کئون رئیس جمهوریخواه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در سخنانی در موسسه هریتیج، با انتقاد از سیاست دفاعی و تنظیم بودجه دولت گفت این سیاست، از توانایی آمریکا برای پیروزی در نبرد و آمادگی کافی برای نبردهای احتمالی آینده کم می کند.

مک کئون در خصوص این که مذاکره برای تهیه پیش نویس یک توافق جامع هسته ای با ایران از نظر او و همکارانش چه اهمیتی دارد به صدای آمریکا گفت: «اوایل کار، ملاقاتی با ژنرال ماتیس رئیس فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا داشتم که به من گفت سه چیز نمی گذارد که شب ها بخوابد: ایران، ایران، و ایران. بعدها، پس از بازنشستگی هم این نگرانی را تکرار کرد. این مساله ای است که نیاز به هشیاری دایمی ما دارد.» ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 93/2/18 ] [ 8:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

مدیرکل اینترپل ایران در جمع خبرنگاران خبر داد:

متهم پرونده 3هزار میلیاردی قصد عزیمت به کانادا داشت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اینترپل ایران در تشریح چگونگی دستگیری متهم پرونده 3هزار میلیاردی در کشور امارات از قصد متهم برای عزیمت به کشور کانادا خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ مسعود رضوانی با اشاره به دستگیری یکی از متهمان پرونده اختلاس 3هزار میلیارد تومانی اظهار داشت: در این اختلاس بزرگ حکم قضایی این متهم صادر شده بود و ما پس از صدور حکم قضایی پیگیر دستگیری و استرداد وی بودیم.

وی در تشریح چگونگی دستگیری این متهم افزود: پلیس بین‌الملل ایران از ابتدای کار با استفاده از ابزارهای در دست خود در اولین مرحله حکم تحت تعقیب بودن وی را صادر کرد و پس از آن اعلان قرمز را برای وی صادر کرد که با پیگیری‌های بعدی ما این فرد در حوزه کشورهای خلیج‌ فارس و مشخصاً در کشور امارات دستگیر و روز گذشته تحویل مأموران ایران شد و به کشورمان بازگشت. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/2/18 ] [ 8:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

 

 


مجتبی خامنه ای... 

یکی از شش فرزند امام خامنه ای مدظله العالی است،
که غربی ها از بیان بدگویی درباره اش غفلتی به خود راه نمی دهند! 

عزیزی می فرمود: شاید دلیل این همه هجمه، یک شباهت اسمی تاریخی است که می خواهند به مخاطبینشان القاء کنند؛
  

علی و بـــــــــــــعد مجتبی 

 

و نمی خواهند بفهمند که ولایت موروثی نیست؛
آن بار علی را کشتند و مجتبی را تــــیر بارانِ حسادت کردند
و این بار مجتبی را تیر بارانِ تهمت می کنند تا علی را بکشند...
غافل از ماهیت ما، که ما از تبار کوفیان نیستیم!
 

...در این شباهت بازار، چه شباهتی بین دشمنان دو علی به چشم می خورد...


[ پنج شنبه 93/2/18 ] [ 12:28 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
شهید حاج حسین بصیر از جانشینی گروهان، مسئولیتش را در لشکر 25 کربلا شروع کرد تا به فرماندهی تیپ یکم رسید و در عملیات کربلای 10 به قائم مقامی لشکر منصوب شد و سرانجام حاج بصیر منتظر در شامگاه دوم اردیبهشت سال 1366 در عملیات کربلای 10 از قله‌های ماووت عراق به اوج آسمان پر کشید.
به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار رشید اسلام شهید "حاج حسین بصیر" قائم مقام لشکر 25 کربلا در شب شام غریبان سال 1322 در شهرستان فریدون‌کنار دیده به جهان گشود. از همان کودکی علاقه خاصی به مسائل مذهبی داشت و طی سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مشاغل گوناگونی را تجربه کرد. در همین سال‌ها همگام با روحانیت به رهبری حضرت امام(ره) به پا خاست و در رسوایی جنایت‌های رژیم منفور پهلوی نقش ارزنده‌ای ایفا کرد؛ به همین خاطر باشگاه خبرنگاران برای حفظ یاد و خاطره آن شهید والامقام گوشه‌هایی از خاطرات این شهید را منتشر می‌کند. 

*رعایت مقررات
   
علی‌رغم چهره محبت آمیزش مقرراتی بود و مقید به رعایت قانون. 
  
در سخنرانی‌ها هم بر آن تاکید می‌کرد؛ آداب لباس پوشیدن، انضباط نظامی، توجه به آموزش و یادگیری و... مورد تاکید ایشان بود... حتما کلاه آهنی بر سر می‌گذاشت و در صورت توصیه فرماندهی سر و ریش خود را می‌زد.(هادی بصیر)

 
  
ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 93/2/18 ] [ 12:18 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

[ پنج شنبه 93/2/18 ] [ 12:17 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
معاون سیاسی فرماندار تهران در گفتگو با مشرق:
ناصر بخت معاون سیاسی فرمانداری تهران با بیان اینکه تجمع مقابل وزارت کشور با عنوان عفاف و حجاب مجوز برگزاری ندارد، گفت: نیروی انتظامی موظف شده است تا پیگیر موضوع تجمع شود و اجازه برگزاری چنین تجمعی را ندهد.
گروه سیاسی مشرق - روز گذشته خبری مبنی لغو برگزاری تجمع مقابل وزارت کشور با عنوان عفاف و حجاب توسط رسانه‌ها منتشر شد که جمعی از طلاب حوزه علمیه آیت الله ایروانی پیگیر برگزاری این تجمع بودند، پس از نشر این خبر در برخی از خبرگزاری ها فرماندار تهران در گفت و گو با خبرنگار مشرق، از لغو این تجمع به علت نداشتن مجوز مربوطه خبر داد. ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 93/2/18 ] [ 12:14 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

نماینده مجلس و عضو هیأت نظارت بر مطبوعات با اشاره به توقیف روزنامه قانون از طرف دادستانی انقلاب اسلامی، از رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که از طریق هماهنگی با قوه قضائیه، مانع از توقیف بی‌رویه مطبوعات شوند.

علی مطهری در گفت وگویی که با خبرگزاری خانه ملت انجام داده است، با بیان علل توقیف روزنامه قانون گفت: ظاهراً انتشار یک مطلب طنز و خبر آزادی محمد رویانیان مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس که به نقل از سایت دانا - وابسته به دانشگاه امام صادق(ع) - منتشر شده، دلیل توقیف این روزنامه از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه بوده است. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/2/18 ] [ 12:11 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

سکوت منسوبان امام(ره) در قبال منحرفان قدیمی

حجت الاسلام روانبخش: در دولت اصلاحات که برخی از پیروزی های به دست آمده  در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ششم سرمست شده بودند فکر می کردند که مردم با آرای 20 میلیونی اشان به آقای خاتمی و جریان همراه وی چک سفید امضا داده اند که هر کاری که می خواهند انجام دهند. از این رو میدان را برای روشنفکران وابسته باز کردند و هر آن چه که خواستند نوشتند و گفتند تا جایی که خدا و قرآن و پیامبر و معصومین ( ع) را نیز  مورد اهانت های مکرر خود قرار دادند! آن ها که از این سرمستی به غرور خاصی دست یافته بودند با گستاخی تمام به سراغ اصل انقلاب اسلامی و رهبر بزرگ و معمار کبیر آن یعنی امام خمینی نیز رفتند و با کمال گستاخی گفتند که دوران امام خمینی نیز تمام شده و امام ره به موزه تاریخ پیوسته است! آن ها سکوت مردم و نخبگان را به معنای رضایت بر عملکرد خود تفسیر می کردند و همواره به پشتیبانی آرای 20 میلیونی خود خوش بین بودند ولی ناگهان اعتراضات شکل گرفت و رودخانه ها به هم پیوست و سیل بنانکنی تشکیل شد و اصلاحات آمریکایی را با خود برد امروز نیز همان جریان که با ارای لب مرزی خود دوباره به قدرت رسیده است باز هم به همان وادی خطرناک وارد شده و دوباره می خواهد همان مسیر را با سرعت بیشتری طی کند. حجم عظیمی از مقابله با ارزش ها که در همین چند ماهه عمر تشکیل دولت جدید مشاهده می کنیم بسیار نگران کننده است به طوری که مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید در شرق کارون و د رجمع راهیان نور می فرمایند" دشمن ها می خواهند ما یادمان برود؛ می خواهند قضیه‌ی دفاع مقدس از یادمان برود، فداکاری‌ها از یادمان برود، شخصیت‌هایی را که در این فداکاری‌ها نقش آفریدند یا نشناسیم یا از یاد ببریم، این‌جور می خواهند. بعضی می خواهند آن دوران را تخطئه کنند، آن آدم ها را تخطئه کنند، آن جهت‌گیری را و آن مسیر را که امام بزرگوار و حکیم و بنده‌ی بصیر الهی آن مسیر را معین کرده بود تخطئه کنند؛ برای این که می دانند که هر ذره‌ای و هر نقطه‌ای از این حوادث، برای ملت ایران فراموش نشدنی است و تأثیرات بزرگِ سازنده‌ای دارد." ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/2/18 ] [ 12:10 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

هاشمی خواب و رویایش را به نام خاطره می نویسد و به خرد ملت می دهد که اساسا با سخنان و آرمانهای حضرت امام(ره) کاملا مغایر است اما نه از آن موسسه مثلا حفظ و نشر و نه از آن مدعیان صحابی قلم و رسانه که مثلا حامی حق و حقیقت و آزاد اندیشی هم می گویند که هستند، نه فریادی بلند می شود که عالیجناب را از خواب بیدار کند و نه نیمه اعتراضی که حضرتشان ملال خاطر گردد.

به گزارش بی باک، این جماعت نه دلواپس بلکه حامی پساپس  همه خط و خطوط آقای هاشمی، هیچگاه نشده که برای یک لحظه وی را نه تنها به نقد بکشند بلکه گرد غیرعصمت را بر لباسش ببینند و شاید به همین خاطر است که روزی بر دستانش بوسه می زنند و دیگر روز، او را در کنار فاطمه زهرا(س) به تقدیس می نشانند.

به عنوان مثال روز گذشته، سید رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای عرض خیر مقدم به هاشمی رفسنجانی به عنوان اولین سخنران مراسم رونمایی از کتاب خاطرات وی در سال 1370 پشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی نور دیده همه ما است، گفت: بنده بعد از نماز قلم دست گرفتم تا خیر مقدم یادداشت کنم اما به خود گفتم در حضور این عزیز(هاشمی) چه بگویم، دیدم قلم پاسخ مناسبی نمی‌دهد و یاد مرحوم دکتر شریعتی افتادم، "فاطمه، فاطمه است" پس هاشمی هم هاشمی است از این رو امیدوارم سلامت و سعادت همراه این عزیز باشد.

البته این اولین باری نیست که اطرافیان و نزدیکان هاشمی رفسنجانی برای تمجید از او، پا را از تعارفات معمول فراتر می‌گذارند و دست به اقداماتی می‌زنند که نه شایسته نظام جمهوری اسلامی است و نه با اخلاق و آداب انسانی و اخلاقی تناسبی دارد.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/2/18 ] [ 12:9 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 140
بازدید دیروز: 695
کل بازدیدها: 4450910