NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه «سمت خدا» روز 22 اردیبهشت‌ماه روی آنتن زنده به برکناری سیدعبدالمجید رکنی تهیه‌کننده این برنامه اشاره و تأکید کرد: اگر تهیه‌کننده برنگردد من هم این برنامه را اجرا نمی‌کنم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، با برکناری تهیه‌کننده برنامه «سمت خدا» و شکل‌گیری اعتراضاتی به دنبال این اتفاق، خبرگزاری مهر گزارشی را در این خصوص منتشر کرد. با این حال محمودرضا منتظری مدیر روابط عمومی شبکه 3 ساعاتی پیش در گفتگو با یکی از سایت‌ها، تمام این اتفاقات را تکذیب و اعلام کرد: درباره روند این برنامه اتفاق خاصی نیفتاده و اصلا دلیل برخی حواشی را نمی‌دانم. قرارداد رکنی به عنوان تهیه‌کننده برنامه با «سمت خدا» تمام شده و مدیریت نیز پذیرفته است.
 
وی ادامه داد: از طرفی خود آقای رکنی استعفایش را برای ادامه همکاری نوشته؛ در حالی که اکنون ادعا کرده که شبکه قصد برکناری یا اخراجش را دارد. این ادعا با این 2 دلیلی که من عرض کردم دیگر محل اعراب ندارد. برگه استعفا او هم موجود است، رکنی اخراج نشده و باز هم برای مناسبت‌های دیگری مثل ماه رمضان به او برنامه خواهند داد. به هرحال هر مجموعه‌ای دنبال فکر و کار جدید با نیروهای تازه است.
 
با این حال تنها 30 دقیقه از انتشار این ادعا نگذشته بود که در ساعت 13:40 روز دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه «سمت خدا» روی آنتن رفت و نجم الدین شریعتی مجری برنامه با صراحت گفت: من همین جا اعلام می‌کنم تهیه کننده ما را از این برنامه برداشته‌اند و تا وقتی که او نیاید من هم دیگر به این برنامه نمی‌آیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد نیز که به عنوان کارشناس روزهای دوشنبه این برنامه زنده حضور داشت، گفت: باید این را بگویم که حتی به رکنی اجازه نمی‌دهند پایش را به استودیو بگذارد. تنشی در بین مسئولان صدا و سیما و تهیه کننده برنامه بوده و هر چه ما به مسئولان رو انداختیم آنها روی ما را زمین زدند. بنابراین اگر تهیه کننده و مجری برنامه برنگردد، ما کارشناس‌ها هم دیگر به این برنامه نخواهیم آمد.
 
باید دید با وجود این گفته‌های صریح روی آنتن زنده شبکه 3 سیما، مسئولان تلویزیون چه واکنشی نشان خواهند داد و این اتفاق را چگونه توجیه خواهند کرد.

[ دوشنبه 93/2/22 ] [ 9:53 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
به گزارش پایگاه 598، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رؤسای کمیسیون‌های تخصصی خانه ملت تأکید کرد که هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح نظرات کتبی مجمع تشخیص مصلحت نظام اخذ و در بررسی لحاظ شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

رؤسای محترم کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی

با سلام

مطابق مقررات نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، باید هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح از حیث انطباق و عدم مغایرت با سیاست‌های کلی، نظارت کتبی مجمع تشخیص مصلحت نظام اخذ و در بررسی لحاظ گردد.

در موارد دو فوریتی، اخذ نظرات مجمع با فوریت و اعلام زمان مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس صورت گیرد.

ضمناً در تدوین لوایح و طرح‌ها جهت تصویب در مجلس، نظرات مجمع تشخیص در ضمائم آورده شود.

علی‌لاریجانی

به گزارش فارس، در همین راستا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی نوشت:

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی (دامه توفیقاته)

ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

با سلام و تحیت

بازگشت به نامه شماره 58116.0101 مورخ 1387.11.5 جنابعالی همراه با متن مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام پیشنهادی مجمع تشخیص مصلحت نظام به استحضار مقام معظم رهبری مدظله‌العالی رسید، معظم‌له مصوبه پیشنهادی مذکور را با رعایت ملاحظات زیر تائید فرمودند:

1- در ماده 5 اصلاح شده، عبارت «و عدم انطباق حسب مورد» بعد از عبارت «موارد مغایرت» در سطر چهارم اضافه شود.

2- ماده 7 به صورت ذیل تغییر یابد:

«رئیس مجلس شورای اسلامی موظف است پس از اعلام وصول طرح‌ها و لوایح در مجلس، نسخه‌ای از آن را برای اطلاع مجمع ارسال نماید. همزمان با بررسی طرح‌ها و لوایح به خصوص قانون برنامه، قانون بودجه و تغییرات بعدی آنها در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون نظارت مجمع نیز محتوای آنها را از نظر انطباق و عدم مغایرت با سیاستهای کلی مصوب و بررسی می‌نماید، کمیسوین نظارت مواردی را که مغایر یا غیر منطبق (حسب مورد) با سیاستهای کلی می‌بیند به شورای مجمع گزارش می‌نماید. در صورتی که مجمع هم مغایرت و عدم انطباق را پذیرفت، نمایندگان مجمع موارد مغایرت و عدم انطباق (حسب مورد) را در کمیسیون‌های ذیربط مجلس مطرح می‌کنند و نهایتاً اگر در مصوبه نهایی مجلس مغایرت و عدم انطباق باقی ماند، شورای نگهبان مطابق اختیارات و وظایف خویش براساس نظر مجمع تشخیص مصلحت اعمال نظر می‌نماید.»

به گزارش فارس، در ادامه این نامه آمده است:

3- در ماده 11، جمله «در صورتی که مجمع هر یک از مصوبات ... » تا آخر ماده، حذف شود.

محمدی گلپایگانی

[ دوشنبه 93/2/22 ] [ 9:51 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
اولین نکته ی شگفت آور اینکه بازتاب دیدار رهبر ایران از دستاوردهای دفاعی و مخصوصا پهپاد RQ170 و انعکاس بیانات راهگشای ایشان در رسانه های غربی، در مقایسه با خبر سخنان دکتر روحانی به نحو بارزی گسترده تر بود. اهمیت این مسئله زمانی روشن تر می شود که به نقل قول های خبرگزاری ها و سایت های خبری غربی از این دو خبر توجه کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، در حالیکه کمتر از دو روز تا از سر گیری مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 باقی مانده است، دو خبر مهم در رسانه های داخلی و خارجی منتشر گشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار از ستاد فرماندهی هوافضای سپاه و همچنین سخنان دکتر حسن روحانی در مراسم رونمایی از سه دستاورد هسته ای. واکنش رسانه های خارجی نسبت به این دو خبر در نوع خود جالب توجه بوده و به نظر می رسد حاوی پیام های مهمی برای برخی مسئولین کشوری باشد.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/2/22 ] [ 9:45 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
"علی اشرف در منطقع عملیاتی "ماووت" به درجه رفیع شهادت نایل شد. از او وصیتنامه ای به جا مانده است که لحظاتی قبل از شهادت به رشته تحریر درآمده است
به گزارش جهان نیوز،شهید علی اشرف معظمی گودرزی، فرمانده گردان ادوات تیپ 48 فتح (استان کهکیلویه وبویراحمد) بود. وی متولد روستای "گلچهران" از توابع بروجرد است و یکی از جوان ترین فرماندهان سپاه بود که در "طرح اسامه" (سال 66)  از دست فرمانده کل سپاه لوح تقدیر گرفت. روز تولد و خاکسپاری ایشان 6بهمن ماه است یعنی 6بهمن 48 متولد شد و6 بهمن 66 با سن 18 سال در زادگاهش به خاک سپرده شد. "علی اشرف" درعملیات "بیت المقدس 2" در منطقع عملیاتی "ماووت" با گلوله مستقیمدشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نایل شد. از او وصیتنامه‌ای بسیار کوتاه به جا مانده که لحظاتی قبل از شهادت به رشته تحریر درآمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
در این لحظات آخر عمر شاید کسی از من سراغ وصیت بگیرد. وصیت من، وصیت تمام شهدای گلگون
کفن میهن اسلامی است. سعی کنید امام را تنها نگذارید. ان‌شاءا... 
حقیر علی اشرف معظمی 
28/10/66 ساعت 30/10
شادی روحش صلوات

[ یکشنبه 93/2/21 ] [ 9:59 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
سفیر آلمان در تهران گفت: دولت ایران بارها اعلام کرده که قصد این کشور از فعالیت‌های هسته‌ای، صلح‌آمیز است و ما نیز از این تصمیم ایران حمایت می‌کنیم، اما شرکت‌ها شرایط را دنبال می‌کنند و منتظر نتیجه این موضوع هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، میکائیل بارون فون اونگرن اشترنبرگ عصر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به علاقمندی کشورش برای توسعه روابط با شهرها و استان‌های مهم ایران، خاطرنشان کرد: آذربایجان به دلیل این که منطقه‌ای معروف به پرتلاش بودن است همواره برای آلمانی‌ها جذاب بوده است. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/2/21 ] [ 9:58 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
دولت یازدهم به دنبال ایجاد دو قطبی روحانی- احمدی نژاد است تا از این طریق بتواند آراء انتخابات آینده را از آن خود گرداند.
دولت روحانی به دنبال حمایت از احمدی‌نژاد
به گزارش جهان، دیدبان نوشت:

شواهد نشان می دهد دولت یازدهم به دنبال آن است که با ایجاد دو قطبی بتواند رای شکننده 50 درصدی خود را افزایش دهد. بهترین فرد برای رسیدن به این منظور محمود احمدی نژاد است. 

شنیده ها حاکی از آن است که حسام الدین آشنا با مطرح کردن تز «حمایت از ورود مجدد احمدی نژاد به عرصه سیاست» بیان داشته است که در صورت ورود مجدد احمدی نژاد به عرصه سیاسی و رقابت های انتخاباتی رای مردم به سمت روحانی گرایش پیدا خواهد کرد. 

وی علت این مساله را اینگونه بیان کرد که با ورود احمدی نژاد اختلاف میان اصول گرایان جدی خواهد شد. 

هم چنین آشنا معتقد است که مردم خاطره خوشی از دوران دولت احمدی نژاد ندارند از این رو با ورود احمدی نژاد احساس خطر کرده و رای خود را به حامیان دولت خواهند داد، بنابراین از دیگر پیشنهاد های حامیان دولت انتساب احمدی نژاد به اصول گرایان است.

[ یکشنبه 93/2/21 ] [ 9:57 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

به گزارش پایگاه 598، محسن هاشمی در حاشیه افتتاح مرکز اسلامی پیامبر (ص) و مسجد امام علی(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تجمیع واحدهای تهران مرکز، شمال، جنوب و غرب همچنین سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، توضیحاتی را ارائه داد.

وی درباره تجمیع سازمان مرکزی که هم اکنون بخشهایی از آن در خیابان پاسداران قرار دارد، اظهار داشت: بخشی از واحدهای علوم تحقیقات به ساختمان صنایع غذایی منتقل و ساختمانهای اداری دانشکده علوم انسانی و علوم پایه برای کارمندان اداری سازمان مرکزی خالی می شود.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد با بیان اینکه تا پایان فصل بهار 80 درصد سازمان مرکزی از پاسداران به حصارک منتقل خواهد شد، افزود: بعد از ساخت و ساز ساختمانی که کلنگ آن در حصارک به زمین زده شده است، 100 درصد سازمان مرکزی به این منطقه منتقل می شوند.

هاشمی درباره تکلیف ساختمانهای پاسداران از تبدیل به احسن شدن این اموال خبر داد و گفت: برخی از این ساختمانها برای احداث ساختمان جدید واحدهای تهران، تبدیل به احسن می شود.

معاون عمرانی همچنین درباره تجمیع واحدهای تهران مرکز، غرب، جنوب و شمال، اظهار داشت: واحد تهران مرکز یک ساختمان در حال ساخت داشت که احتمالاً تبدیل به مرکز اورژانس بیمارستان بوعلی می شود.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد همچنین درباره تجمیع واحدهای تهران شمال، از گرد هم آمدن تمام این واحدها در سایت حکیمیه خبر داد.

به گفته هاشمی، واحدهای تهران جنوب در سایت آهنگ تجمیع می شوند.

هاشمی درباره تجمیع واحدهای تهران غرب، با بیان اینکه این مسئله هم اکنون در حال بررسی است، اظهار داشت: در طرح ابتدایی، باید واحدهای تهران مرکز و تهران غرب در گرمدره تجمیع شوند ولی این تمایل از سوی مدیریت واحدها وجود ندارد.

وی در خصوص تهران غرب، تاکید کرد: رئیس تهران غرب در این باره تردید دارد ولی در تلاشیم که عملیاتی شود.

وی درباره دوری راه برای دانشجویان تهران مرکز و اینکه ممکن است بحث انتقالشان مطرح شود، اظهار داشت: اتفاقاً نکته همین جا است. اگر واحد تهران مرکز به گرمدره منتقل شود مشکلات رفت و آمد برای دانشجویان پیش می آید و مسئولان نگران هستند که با تغییر محل تحصیل، از تعداد دانشجویانشان کاسته شود. البته دانشجویان تهران مرکز در مجتمع پیامبر اعظم و نیایش تجمیع می شوند ولی ما تمایل داریم تمام دانشجویان در یک واحد باشند.

به گفته معاون عمرانی دانشگاه آزاد، رئیس این دانشگاه تا چهار سال آینده مهلت تکمیل این تجمیعها را به معاونت عمرانی داده است.

به گزارش مهر، هاشمی همچنین در جمع خبرنگاران از مذاکره با شهردار تهران درباره تبدیل به احسن کردن برخی ساختمانهای مرکز شهر خبر داد و گفت: قصد داریم برخی ساختمانهای دانشگاه آزاد را در مرکز شهر تجمیع کنیم که ارزش برخی از آنان از 400 میلیارد تومان نیز عبور می کند.


[ یکشنبه 93/2/21 ] [ 9:54 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
دو مقام مسئول وزارت علوم، از محمد رحیمیان به عنوان فردی که برای کسب کرسی ریاست دانشگاه تهران قطعی شده است، نام بردند.

به گزارش پایگاه 598، یک مقام مسئول وزارت علوم که نخواست در این مصاحبه نامی از وی برده شود، در گفتگو با خبرنگار مهر آخرین وضعیت بررسی نتایج انتخاب رئیس دانشگاه تهران را، تشریح کرد.

وی گفت: در هفته جاری، رئیس دانشگاه تهران توسط وزیر علوم مشخص می شود اما به علت تعطیلاتی که در پیش داریم ممکن است اعلام نام فرد اصلح به هفته آینده واگذار شود.

این مقام مسئول درباره شانس انتخاب یکی از گزینه های امید، حسینی، کمره ای، رحیمیان و نیلی احمدآبادی در کسب کرسی ریاست دانشگاه تهران، اظهار داشت: قطعاً فردی که رای بیشتری در میان شورای 51 نفره داشته باشد، می تواند به ریاست نزدیکتر باشد و در این میان، محمد رحیمیان احتمالا ً شانس بیشتری برای این پست دارد چون دارای بیشترین رای از این شورا است. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/2/21 ] [ 9:54 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
با قطعی شدن خبر حضور محمدرضا عارف و جعفر توفیقی در دانشگاه شیراز جریانات حامی فتنه در این دانشگاه اقدام به تهیه پوستر هایی در حمایت از سران فتنه کرده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، در این پوستر ها همچنین درخواست رفع حصر سران فتنه مطرح شده است و قرار است در سخنرانی محمدرضا عارف به طور گسترده توسط حامیان فتنه و همگام با رسانه های ضد نظام بر افراشته شوند.
 
گفتنی است پس از تغییر کادر مدیریتی دانشگاه شیراز انجمن فرهنگ و سیاست که از حامیان موسوی در انتخابات 88 بوده و نقش پررنگی در آشوب های پس از انتخابات داشته و خوراک رسانه های غربی برای فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را فرآهم آورده است فعالیت های خود را در حمایت از فتنه گران افزایش داده است.

[ یکشنبه 93/2/21 ] [ 9:53 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

به گزارش پایگاه 598، "اتاقی تاریک برای کارنامه روشن دولت" تیتری بود که روز گذشته یکی از روزنامه های اصلاح طلبان در دل مصاحبه با محمد رضا خباز معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی دولت یازدهم استخراج کرده بود. تیتری که برای جویا شدن ابعاد این اتاق ما را به انجام یک مصاحبه تفصیلی با وی وادار کرد؛ مشروح این مصاحبه در ذیل آمده است:

«نسیم»: روز گذشته در روزنامه آرمان مدعی شدید که اتاق فکری برای تخریب دولت تشکیل شده است که نمونه آن مجموعه دکتر سلام و تولید مستند "من روحانی هستم" است؛‌ میتوانید در مورد این اتاق فکر بیشتر توضیح بدهید؟

-به فرمایش مرحوم دکتر شریعتی تاریخ تکرار می شود، در زمان دولت آقای خاتمی و بعد از اینکه عده ای به اصطلاح اصولگرا درانتخابات رای نیاوردند، آنها به جای اینکه انتخابات را تمام شده تلقی کنند و مثل ناطق مردانه دولت را کمک کنند، یک اتاق فکری تشکیل دادند و هر 9 روز یک فاجعه یک توطئه را علیه دولت شکل دادند تا شاید دولت در مرحله دوم رای نیارد و الان هم تاریخ تکرار شده و همان اتاق برای تضعیف دولت تشکیل شده است. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/2/21 ] [ 9:53 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 2579
بازدید دیروز: 7705
کل بازدیدها: 4436422