NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
خبرگزاری فارس: تعریف رهبری از شعر دختر افغان/ شعری که آقا بسیار تشویق کرد
شعری که آقا بسیار تشویق کرد

قزوه گفت: رهبری شعر زکریا اخلاقی را ستایش کرد و گفت ایشان بسیار پُر مغز شعر می‌سرایند. اخلاقی یک شخصیت بی‌تکلف است و دنبال هیاهو نیست و خارج از تمام جنجال‌ها و هیاهوها شعر می‌سراید.

علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در گفت ‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، گفت: رهبری در جلسه دیشب به انعکاس اتفاقات روز در شعر اشاره کرد. شعر احمد بابایی که مرتبط با اتفاقات شام بود، بسیار مورد تشویق آقا قرار گرفت و به این موضوعات و مضامین اینچنینی بسیار تاکید نمودند. اشعاری در مورد فلسطین و غزه قرائت شد و این نشان از فعال بودن شعرای ما در این حوزه است. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/4/22 ] [ 7:32 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
این حرف را از سر اعتقاد می‌زنم؛ آقای موسوی از سر نادانی، آقای خاتمی از سر خیانت و آقای هاشمی رفسنجانی از سر انتقام گیری وارد این ماجرا شدند.
به گزارش جهان به نقل از  صوت المستضعفین، متنی که مطالعه می‌کنید، بخشی از اعترافات محمدعلی ابطحی - رئیس‌ دفتر خاتمی در زمان ریاست‌ جمهوری - می‌باشد. این قسمت از اعترافات وی در صدا و سیما پخش نشد.

ابطحی:
یکی از تفکراتی که میرحسین موسوی داشت این بود که گمان می‌کرد جزئی از نظام، انقلاب و خط امام(ره) هست و به همین دلیل برخی دوستان ایشون ابایی نداشتند بگویند که ایشون از رهبری هم به امام نزدیک‌تر بود؛ در حالی که ما اینطور شوخی می‌کردیم که اگر حمایت‌های روزانه امام(ره) نبود، ایشون همان کارهای روزانه کشور را هم نمی‌توانستند انجام بدهند. اما با این حال ایشون تصور می‌کرد که خط امام(ره) ملک رسمی ایشون هست و تحت این عنوان می‌توانند رأی مردمی که واقعاً به امام(ره) علاقه‌مند هستند را کسب کند.

یکی از جلسات این‌ها، جلسه مشترکی بود که آقای موسوی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی، روز شنبه فردای انتخابات برگزار کردند. در این روز، حمایت بسیار جدی از آقای موسوی توسط این مجموعه شکل گرفت، بعد از همان‌جا به حوزه علمیه قم نامه فرستاده شد که شما هم حمایت کنید، بعضی از مراجع مانند آقای صانعی پیغام دادند که ما حمایت می‌کنیم. مجمع روحانیون مبارز همان روز جلسه تشکیل دادند و در آن جلسه، ابطال انتخابات را خواستار شدند! انتخاباتی که با 40میلیون رأی برگزار شد.

این مجموعه شکل گرفته، باعث یکی از توهّمات جدی در آقای موسوی بود؛ موسوی تصور می‌کرد که این مجموعه به‌خاطر خود آقای موسوی و به‌خاطر دیدگاه‌ها و بیانیه‌های آقای موسوی شکل گرفته است. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/4/22 ] [ 7:25 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
در شهر کرونا، خورشید همه ساله از 7 خرداد تا 25 تیر در آسمان باقی می‌ماند و غروب نمی‌کند؛ به عبارتی تقریبا نیمی از ماه رمضان امسال در این بازه زمانی قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، در شهرهای شمالی سوئد، به سبب مکان جغرافیایی خاص، خورشید در طول تابستان هیچ‌گاه غروب نمی‌کند، شب و روز معنا ندارد؛ رمضان برای مسلمانان به معنای حتی تا 23 ساعت روزه‌داری است.

به گزارش الجزیره، شهر کرونا در 1240 کیلومتری شمال استکهلم از شهرهایی است که مسلمانان آن برای روزه‌داری کار دشواری دارند.

حدود 700 مسلمان در این شهر زندگی می‌کنند که اکثر آنها پناه‌جویانی هستند که از سوی دولت سوئد به این منطقه فرستاده شده‌اند تا نتیجه پرونده آنها مشخص شود.

در این شهر، خورشید همه ساله از 7 خرداد تا 25 تیر در آسمان باقی می‌ماند و غروب نمی‌کند؛ به عبارتی تقریبا نیمی از ماه رمضان امسال در این بازه زمانی قرار گرفته است.

درباره نحوه روزه‌داری در این گونه مناطق، اهل سنت فتوای قطعی و تعیین‌کننده‌ای ندارند به همین دلیل، برخی مسلمانان اهل سنت مقیم کرونا اوقات سحر و افطار خود را بر اساس اوقات شرعی مکه تعیین می‌کنند، برخی نیز بر مبنای اوقات شرعی استکهلم پایتخت سوئد تعیین می‌کنند.

البته بعضی از مسلمانان هم از اوقات شرعی فرضی کرونا پیروی می‌کنند که سبب می‌شود آنها برخی روزها تا 23 ساعت روزه بگیرند و فاصله افطار و سحر آنها فقط یک ساعت شود. دمای هوا در این شهر در این فصل از سال حدودا 25 درجه سانتیگراد است.

[ یکشنبه 93/4/22 ] [ 7:24 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
حمیدرضا بی تقصیر: آیت الکرسی سید آیات قرآن،خداحافظی گلها با پبری،کشف شگفت انگیز دانشمندان درباره روزه،ماهی‌ها به جنگل‌ها نیاز دارند و.. از جمله مطالبی است که می توانید در بسته خبری متنوع این هفته مطالعه فرمایید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از قدس، پیامبر به حضرت علی (ع) فرمود: ” یا علی ! من سید عربم-مکه سید شهر هاست- کوه سینا سید همه کوه هاست- جبرئیل سید همه فرشتگان است – فرزندانت سید جوانان اهل بهشتند- قرآن سید همه کتاب هاست – بقره سید همه سوره های قرآن است – ودر بقره یک آیه است که آن آیه 50کلمه دارد و هر کلمه 50 برکت دارد و آن آیت الکرسی است.

امام محمد باقر از امیر المومنین (ع) روایت فرموده: هنگامی که آیت الکرسی نازل شد رسول خدا (ص) فرمود آیه الکرسی آیه ای است که از گنج عرش نازل شده و زمانی که این آیه نازل گشت هر بتی که در جهان بود با صورت به زمین خورد.

در این زمان ابلیس ترسید و به قومش گفت :”امشب حادثه ای بزرگ اتفاق افتاده است باشید تا من عالم را بگردم و خبر بیاورم. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/4/22 ] [ 7:23 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
پشت پیچ‌وخم‌های جاده‌ی چالوس، طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای خوابیده است که به ذهن کمتر کسی خطور می‌کند که می‌تواند به آن وارد شود. یکی از همین طبیعت‌های بکر، آبشار «هریجان» است که آب پرخروش آن از دل رشته‌کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد.
دیدن آبشار «هریجان» بدون مجوز ممنوع استگروه میراث فرهنگی و هنرهای سنتی،  پشت پیچ‌وخم‌های جاده‌ی چالوس، طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای خوابیده است که به ذهن کمتر کسی خطور می‌کند که می‌تواند به آن وارد شود. یکی از همین طبیعت‌های بکر، آبشار «هریجان» است که آب پرخروش آن از دل رشته‌کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد. 
 
به گزارش بولتن نیوز، در 100 کیلومتری جاده‌ی چالوس به سمت شمال، یک فرعی خاکی وجود دارد که شما را به منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی هریجان هدایت می‌کند. در همان ابتدا، تابلوی «ورود بدون داشتن مجوز اداره محیط زیست چالوس ممنوع» دیده می‌شود؛ این تابلو به تورهایی که گردشگران را به این منطقه می‌آورند، هشدار می‌دهد و این سوال را ایجاد می‌کند که آیا همه‌ی تورهای تورهای گردشگری، واقعا این مجوز را می‌گیرند؟! 
 
تا رسیدن به روستا و آبشار هریجان باید مسیر پنج کیلومتری جاده‌ی خاکی را پیچید و کوه را دور زد. به‌نظر می‌رسد روستا ساکنان زیادی ندارد، چون «سکوت» در این منطقه فریاد می‌زند و اثر چندانی از رد پای انسانی نیست و به همین دلیل، اثری هم از زباله نیست.
 
دیدن آبشار «هریجان» بدون مجوز ممنوع است 
[ یکشنبه 93/4/22 ] [ 7:15 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
گفتگو با «مریم مجتهدزاده»
گفتم «خدایا، ‌می‌شود محسن از زندان آزاد شود ما ازدواج کنیم و 7 سال با هم بمانیم... یک فرزند پسر هم از او داشته باشم...» دقیقاً 7 سال باهم بودیم!
گروه جهاد و مقاومت مشرق- رمزگشایی قصه زندگی بزرگ‌مردان آنقدر زیبا هست که بتواند ساعت‌ها دل را با خود همراه کند. ظاهر قصه این بود که چند "مرد" ربوده شده‌اند. بعد گفتند دیپلمات بودند... ادامه دادند انقلابی بودند... هر روز گفتند می‌آیند. آنقدر بزرگ بودند که باید همه می‌شناختندشان. حتی آنهایی که آن روز به دنیا نیامده بودند. باید برای همه یک سؤال بی‌جواب می‌ماندند. "مردانی" که آنقدر "مرد" بودند که همه دلتنگشان باشند... مردان خمینی کبیر، بی‌ادعا! حالا دوری‌شان 32 ساله شده! و هنوز هم چقدر جایشان خالی‌ست آن 4 مرد دیپلمات ایرانی!

گپ‌و‌گفتی دوست‌داشتی با «مریم مجتهدزاده» داشتیم. آن‌هم در روزهای ماه رمضان! قرار بود در دقایقی بسیار کوتاه، یک خاطره مختصر از همسرش «سید محسن موسوی» برایمان بگوید. صحبت‌هایمان که گل انداخت، آنقدر بازخوانی خاطرات شیرین بود که اغلب لحظه‌هایش به خنده‌های طولانی گذشت و نفهمیدیم ساعت‌ها صحبت کرده‌ایم.

سیاست‌مداری که با دیدن همسرش از حال رفت!+عکس

ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/4/22 ] [ 7:9 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
[ یکشنبه 93/4/22 ] [ 7:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

ابو محمد الجولانی سرکرده جبهه النصره

ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در اظهاراتی بر ویران نمودن کعبه با توجیه اینکه مسلمانان نباید سنگ را پرستش کنند، تعهد کرد.
به گزارش مشرق، چند روز پیش موضع گیری یکی از سرکردگان داعش درباره لزوم ویرانی کعبه بسیار خبرساز شده بود. اما منابع موثق امروز خبری را منتشر کرده اند که رویکرد افراط گرایانه و ضد اسلامی گروه تروریستی داعش را بیش از پیش نمایان می کند.

منابع عراقی در این باره اعلام کرد: "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش روز گذشته (شنبه) در اظهاراتی بر لزوم ویران نمودن کعبه تاکید کرد و افزود: اصول و عقاید اسلامی به ما اجازه پرستش سنگ را نمی دهد.

یک سایت اینترنتی نزدیک به سرکرده داعش هم در تایید این خبر، اعلام کرد: البغدادی به ویران نمودن کعبه تعهد کرده است. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/4/22 ] [ 7:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

سعودی‌ها بوسه بر هاشمی را پس گرفتند!

در پی اقدام عبدالرحمن غرمان الشهری، سفیر عربستان در ایران در دیدار با هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن دیدار پیشانی آیت‌الله هاشمی را بوسیده بود، ریاض سفیر خود را از تهران فراخواند.
به گزارش مشرق، دیدار چندی پیش عبدالرحمن غرمان الشهری، سفیر عربستان در ایران با هاشمی‌رفسنجانی حاشیه‌هایی به همراه داشت که مهم‌ترین آن، بوسه سفیر سعودی بر پیشانی هاشمی‌رفسنجانی بود. این بوسه تا مدت‌ها هم در ایران و هم در عربستان سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی بود.  ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/4/22 ] [ 7:3 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

هاشمی در ادعایی عجیب، سلامت انتخابات سال 84 را زیر سؤال برد و افزود: «[استانداران اصلاح‌طلب] اصلا کاری نداشتند که چه اتفاقی در صندوق های رأی می افتد!؟ هرچه خواستند در صندوق رأی ریختند و هرچه خواستند خواندند.»[!]

به گزارش جام نیوز، پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی متن و فیلم سخنان منتشر نشده وی در دیدار حزب "اراده ملت ایران" در اسفندماه 92 را که به بیان ادعاهایی پیرامون انتخابات 76 و 84 پرداخته، روی خروجی خود قرار داده است.

توطئه علیه هاشمی در انتخابات84!

آقای هاشمی در این دیدار به تشریح و تحلیل اوضاع انتخاباتی سال 1384 که منجر به پیروزی رقیب اصلی وی "دکتر محمود احمدی نژاد" شد، پرداخت و گفت: «اتفاقی که در انتخابات 84 افتاد همان اشتباه اصلاح طلب ها بود. نفهمیدند که چه اتفاقی دارد می افتد؟ نفهمیدند که این افرادی که رد صلاحیت شدند را چطور برگرداندند؟ برای چی برگرداندند؟ این درست موقعی بود که فهمیدند که من می آیم.»[!] ادامه مطلب...

[ شنبه 93/4/21 ] [ 8:37 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 336
بازدید دیروز: 2128
کل بازدیدها: 4411332