NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با فارس:
وقتی آیت‌الله گیلانی منزل خودش را مصادره کرد/ ماجرای تدریس خصوصی برای حاج‌احمدآقا

داماد خانواده آیت‌الله گیلانی گفت: ایشان برای فرزندانش منزلی خریده بود، اما وقتی آنها به گروه منافقین پیوستند به دلیل اینکه اموال آنها مشمول مصادره می‌شد با حکم خود آیت‌الله گیلانی آن خانه به نفع بنیاد شهید مصادره شد.

خبرگزاری فارس: وقتی آیت‌الله گیلانی منزل خودش را مصادره کرد/ ماجرای تدریس خصوصی برای حاج‌احمدآقا

محمدمهدی مفتح نماینده مجلس شورای اسلامی و داماد خانواده آیت‌الله محمدی گیلانی در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس درباره ویژگی‌های این روحانی فقید اظهار داشت: آیت‌الله گیلانی از مجتهدین مبرز حوزه علمیه قم و از شاگردان نزدیک به امام خمینی (ره) بود، در یک خانواده کشاورز به دنیا آمد پدر ایشان کشاورز ساده‌ای در روستای دعوی‌سرا استان گیلان بود و خانواده متدینی داشتند. ادامه مطلب...

[ جمعه 93/4/20 ] [ 10:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
فیلم/ دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ و صَبّرنی فیهِ على کائِناتِ الأقْدارِ و وَفّقْنی فیهِ للتّقى و صُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین.

[ جمعه 93/4/20 ] [ 10:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
پای منبر آیت‌الله شب‌زنده‌دار
حکایتی عجیب از شیخ نخودکی/ آرزویی که امام(ره) درباره شهید مدنی داشت

مرحوم شیخ حسینعلی نخودکی یک بار از قبرستانی که حالا یک گنبد سبزی از آن باقی مانده، ولی قبلاً قبرستان وسیعی بوده، با بعضی از افراد عبور می‌کردند که به همراهان خود فرموده بودند: گوش کنید! ببیند از این قبر چه چیزی می‌شنوید؟

خبرگزاری فارس: حکایتی عجیب از شیخ نخودکی/ آرزویی که امام(ره) درباره شهید مدنی داشت

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز ماه مهمانی، پای درس اخلاق آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار می‌نشینیم که بخش دوازدهم آن با موضوع «ظاهر و باطن نفس» در ادامه می‌آید: ادامه مطلب...

[ جمعه 93/4/20 ] [ 10:2 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
«کامل یوسف بهتیمی» از قاریان نامدار مصر است که به مناسبت سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان یکی از شاهکار‌های تلاوت وی تقدیم روزه‌داران می‌شود.
خبرگزاری فارس- گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با فرا رسیدن سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان یکی از شاهکار‌های تلاوت «کامل یوسف بهتیمی» شامل آیاتی از سوره‌های مبارکه «فرقان، قیامه و علق» تقدیم روزه‌داران عزیز می‌شود.

«محمد زکى یوسف» مشهور به شیخ «کامل‌یوسف البهتیمی» در سال 1922 میلادی در منطقه بهتیم القلیوبیه مصر به دنیا آمد. 

 وی تلاوت قرآن را نزد شیخ «محمد محمدالصیفی» فرا گرفت و در سال 1953 به جمع قاریان رادیوی مصر پیوست.

یوسف در حالی که در آن زمان کم‌سال‌ترین قاری قرآن رادیو بود تلاوتش با استقبال بالای علاقه‌مندان مواجه می‌شد.

وی در سالی به رادیو مصر پیوست که شیخ «محمد صدیق منشاوی» هم وارد رادیو شد و در سالی چشم از جهان فروبست که منشاوی به دورد حیات گفت.

شیخ کامل یوسف البهتیمی در روز دوم ژوئن 1969 میلادی در گذشت. 

تلاوت آیات 58 تا آخر سوره مبارکه «فرقان»، سوره «قیامه» و 1 تا 5 «علق» توسط «کامل یوسف بهتیمی»

دانلود

 

 


[ جمعه 93/4/20 ] [ 10:0 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
حجت الاسلام زائری در ادامه برنامه «کوی محبت» درباره بالاترین دعا‌ها گفت: در روایت آمده هرکسی که در دنیا رحم کند و دلش به رحم بیاید خداوند به همان اندازه ترحم می‌کند. بالاترین چیزی که در دعاهایتان بخواهیم نجات از جهنم باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در دوازدهمین شب ماه مبارک رمضان حجت الاسلام زائری مهمان برنامه «کوی محبت» شد و محور گفت و گو درباره نحوه دعا کردن ، آداب دعا کردن و استجابت آن از سوی پروردگار بود . حجت الاسلام زائری در این باب گفت: ماه مبارک رمضان فصل راز و نیاز است . واقعیت این است که ما با دعا آشنا هستیم اما یک اشتباه می کنیم، ناخودآگاه فکر می کنیم دعا را باید زمانی به درگاه خداوند انجام دهیم که شرایط سخت و مشکلات گریبانگیر ما شده است ، دعا فقط مربوط به گرفتاری نیست. ماه مبارک رمضان تمرینی باشد که یادبگیریم دعا فقط مخصوص زمان گرفتاری و مشکلات نیست. به طور مثال دعا برای سلامت بچه تنها برای کسی نیست که بچه دارد، یا زن خوب داشتن و یا رفع بیماری برای کسی نیست که مریض شده است. ادامه مطلب...
[ جمعه 93/4/20 ] [ 9:55 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید فطر در سال 1392 گسترش سنت خوب افطاری های ساده در مساجد و خیابان ها را در ماه مبارک رمضان تحسین کردند
«افطاری‌ساده» ازنگاه مردم در سایت رهبر انقلاب
به گزارش جهان، حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از اسراف و زیاده روی در برخی افطاری ها فرمودند: مناسب است سنّت دادن افطاری دادن های ساده در مساجد و معابر عمومی مورد توجه همه ی کسانی قرار گیرد که در ماه رمضان، نیتِ بذل و بخشش و گشاده دستی دارند.

به همین مناسبت پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR از مخاطبان خود می خواهد تا تصاویر و فیلم هایشان را از «افطاری های ساده» در محله یا شهر خود به آدرس info@khamenei.ir بفرستند تا در این پایگاه اطلاع رسانی منتشر شود.

[ جمعه 93/4/20 ] [ 9:55 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

امام جمعه موقت تهران با یادآوری سهم دانشگاه‌ها در کادر سازی نظام، از فعالیت برخی عناصر منتسب به فتنه 88 در دانشگاه‌ها انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران با اشاره به سالروز حمله مأموران شاه به مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب نقش اثر گذاری در جامعه دارد و تنها مسئله ای شرعی نیست؛ چراکه حجاب فلسفه‌ای دارد که جلوی حرام‌زادگی را می گیرد و پاکدامنی را حفظ می‌کند.
 
وی با اشاره به مشکلات امروز جامعه با مسئله حجاب افزود: باید ستادی مقتدر برای بررسی مسئله حجاب به وجود آید وافرادی با اختیارات و امکانات کامل درباره این مسئله چاره‌جویی کنند. همچنین عقلای قوم نیز باید راه حلی پیدا کنند. ادامه مطلب...
[ جمعه 93/4/20 ] [ 9:52 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آیت‌الله خاتمی در برنامه "شناسنامه":
به آقای هاشمی التماس کردم از محدوده فتنه دور باشد/ سران فتنه شعارهای روز 9 دی را فراموش نکنند
آیت‌الله خاتمی در خصوص فتنه 88 و تاثیر آن بر فضای مجلس خبرگان و احتمال طیف‌بندی در این مجلس و اینکه گفته می‌شود تغییر ریاست خبرگان از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به آیت‌الله مهدوی کنی اثر فتنه 88 بود، گفت: فتنه 88 تاثیر مستقیم بر خبرگان نداشت، اما ما به عنوان هیئت رئیسه خبرگان خیلی تلاش کردیم که جناب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از محدوده فتنه دور نگه داریم، بنده به تنهایی التماس‌ها کردم و تذکرات فراوانی به ایشان دادم که علیه فتنه‌گران موضع بگیرند و این مقدار اگر تاثیر باشد در مجلس خبرگان بوده است.
[ جمعه 93/4/20 ] [ 9:49 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
وکیل پرونده مهدی هاشمی از رسیدگی به پرونده موکل خود در 11 مردادماه خبر داد و گفت: امیدواریم عادلانه به این پرونده رسیدگی شود.
خبرهای جدید از پرونده‌های قضایی سه آقازاده جنجالی
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمود علیزاده طباطبایی وکیل پرونده مهدی هاشمی در حاشیه مراسم ختم برادر مصطفی معین در جمع خبرنگاران درباره آخرین رسیدگی‌های پرونده موکل خود اظهار داشت: این پرونده بعد از اینکه بیش از یک سال برای رفع نقص به دادسرا رفته بود، بدون اینکه نقایصی برطرف شود به دادگاه برگشته و 11 مردادماه وقت رسیدگی به آن تعیین شده است.

وی افزود: ما تنها امیدمان این است که این پرونده در دادگاه برخلاف دادسرا عادلانه رسیدگی شود چرا که در دادسرا همانطور که رئیس دادگاه آقای سراج اعلام کرده‌اند کیفرخواستی داده شد که ایرادات سنگینی داشت بنابراین امیدوارم دادگاه عادلانه رسیدگی کند.

وکیل پرونده مهدی هاشمی همچنین به اظهارات امروز آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران در مورد عدم رسیدگی به پرونده فتنه‌گران اشاره کرد و گفت: ما خودمان امیدواریم به این پرونده عادلانه رسیدگی شود، چرا که بنده از 4 سال پیش نیز که این اتهامات مطرح شد به صورت جدی به دنبال آن بودم.

علیزاده همچنین در مورد پرونده های فائزه و فاطمه هاشمی گفت: فائزه هاشمی تبرئه شده و فاطمه هاشمی نیز به 6 ماه حبس تعلیقی محکوم شده است.

وی درباره شکایتش از رسایی نیز گفت: منتظر اقدام دادگاه ویژه روحانیت هستیم. شکایت از این نماینده انجام گرفته است و روند آن انجام شده ولی از ادامه کار هنوز اطلاعی نداریم.

[ جمعه 93/4/20 ] [ 9:45 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
همراهی و وفاداری نسبت به امام بزرگوار، خصوصیّت فراموش‌نشدنی آیت‌الله محمّدی‌گیلانی است

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله محمدی‌گیلانی را تسلیت گفتند.

خبرگزاری فارس: همراهی و وفاداری نسبت به امام بزرگوار، خصوصیّت فراموش‌نشدنی آیت‌الله محمّدی‌گیلانی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله محمدی‌گیلانی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای محمّدی‌ گیلانی رحمة‌الله علیه را به خاندان محترم و بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. خدمات این عالم بزرگوار در قوه قضائیه و حضور در مسئولیت‌های مهمّی همچون شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص، بر همگان آشکار است. پیش از آن نیز همراهی و وفاداری نسبت به امام بزرگوار از آغازین روزهای نهضت و پایداری صمیمانه در کنار ایشان، خصوصیّت فراموش‌نشدنی این روحانی فاضل و برجسته است.

از خداوند متعال مسألت می‌کنم که روح ایشان را قرین فضل و رحمت خود سازد و علو درجات به وی عنایت فرماید؛ ان‌شاءالله.

سیدعلی خامنه‌ای

19 تیرماه 1393


[ پنج شنبه 93/4/19 ] [ 2:18 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 2128
کل بازدیدها: 4411018