NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
عباس عبدی در پاسخ به نوشته یک عضو گروهک ملی- مذهبی که به پاریس گریخته، تاکید کرد از اول هم جزو جنبش سبز نبوده که بخواهد از آن جدا شود.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، عبدی مجددا تاکید کرد نامه منتسب به 39 تن از زندانیان که در آستانه انتخابات مجلس و برای تحریم آن منتشر شد، با نگاه ابزارانگارانه به زندانیان «جعل» شده است. 
عضو مستعفی حزب مشارکت در پاسخ نوشته تهاجمی مرتضی کاظمیان که در جرس (ارگان حلقه لندن) انتشار یافت، درباره دفاع خود از رای دادن خاتمی و مرزگذاری با جنبش سبز می نویسد؛ واقعیت این است که طی این دو سال و نیم گذشته، جسته و گریخته به طور ضمنی و صریح، مواردی را گفته بودم. از 25 بهمن سال 89 به بعد تصمیم داشتم که قدری صریح تر سخن بگویم. اما از آنجا که مساله انتخابات پیش رو بود و معتقد بودم که این مقطع نقطه عطفی برای سنجش یا تغییر سیاست های موجود از خرداد 88 به بعد است، لذا باز هم در مجامع علنی سکوت کردم (البته در سطح خصوصی پیگیر انتقادات بودم) تا نتیجه آن رفتار فارغ از اظهارات امثال من شکل بگیرد. حتی اگر آقای خاتمی هم رای نمی داد، این کار را انجام می دادم و چه خوب بود دوستان هم به جای چنین برخوردی؛ پاسخ یا پاسخ هایی را بنویسند که در شأن یک جمع تحلیلگر باشد نه این که در سطح نازلی بنویسند «جدایی عبدی از جنبش سبز». خودشان ما را به جنبشی که هیچگاه نه تنها جزو آن نبوده ام که منتقدش بودم وارد و از آن خارج کرده اند. این هم مثل نامه نوشتن وکالتی از سوی زندانیان است.  ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 8:52 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

برخی از روایات در مورد مقام و منزلت حضرت زهرا(س) حاکی از مقاماتی منحصر به فرد و حیرت آور در مورد ایشان است؛ که حدیث قدسی" لولا فاطمه" از جمله آنهاست که جایگاه نبوت و امامت در آن به روشنی بیان شده است.
روایات در مورد مقام و منزلت حضرت فاطمه(ص) بسیار است و مضامین برخی از این روایات حاکی از مقاماتی منحصر به فرد و حیرت آور در مورد ایشان است. بر اساس روایات، یکی از معانی "فاطمه" به معنای کسی است که مردم توان رسیدن به معرفت او را ندارند و دستشان از شناخت او کوتاه است. گو اینکه سرّ مخفی خداوند نیز در فاطمه نهان است و شناخت خدا و عرفان حق رابطه تنگاتنگی با شناخت حضرت فاطمه دارد هم چنان که فاطمیت هم صفت امتناع از شناخت و در حجاب بودن و مقیم حرم الاهی بودن را تداعی می کند.
می دانیم که حضرت فاطمه (س) نه پیامبر بود و نه امام پس باید این گوهره ای که باعث شد از چنین جایگاهی در عالم برخوردار باشد غیر از نبوت و امامت باشد. این گوهر? قدسی را هر چه بنامیم مسلم است که به کنه معرفت آن باز هم نخواهیم رسید، اما در عالمِ عبارت، می توان از آن به گوهر? "عبودت" تعبیر کرد.
عبد بودن به معنای واقعی کلمه؛ یعنی از خود هیچ نداشتن و همگی خدا شدن، پس عبد خدا آینه خدا است. از همین روی است که امام صادق (ع) در مورد حقیقت عبودیت می فرماید: عبودیت گوهره ای است که کنه آن ربوبیت است.این گوهره همان گوهر گمشده انسان و همان سرالاسرار عرفان است.
در روایتی از ائمه معصوم؛ شناخت فاطمه همان شناخت شب قدر عنوان شده است؛ که غایت همه عارفان درک حقیقت شب قدر است و عارف واصل کسی است که شاهد بر واقعه نزول قرآن در شب قدر باشد.
آنچه برای عموم مردم آشکار می شود مقام نبوت است و امامت به عنوان کمال دین به واسط? نبوت ابلاغ می شود و گروهی خاص آن را در می یابند و آن چه از مقام امامت نیز که مصون از شناخت اغیار باقی می ماند (مگر برای محرمان سرّ خدا) همان سر ّ وجود فاطمه است که در نقاب عصمت و غیرت الاهی مخفی مانده است.
پس امامت سر نهان نبوت است و جوهره عبودت هم سر نهان امامت است، اما نکته در اینجا است که این سه مرتبه و مقام در وجود پیامبر اسلام در وحدت کامل و در حد کمال حضور دارند. این است که مقام خود پیامبر (ص) از معصومان دیگر(ع) بالاتر است با این حال مقام امامت محمدی در علی (ع) و مقام عبودیت هم در حضرت فاطمه (س) تجلی یافته و به عنوان مشخص? اصلی آشکار شده است.
به این ترتیب در مورد سیر ظهور حقیقت وجودی حضرت محمد(ص) باید گفت که مقام عبودیت از مقام نبوت و امامت برتر است و از همین روی آن چه در وجود حضرت فاطمه محقق شده است نهایی ترین مقام برای یک انسان است که غایت نبوت و امامت محسوب می شود.
مجموعه روایاتی که از جانب پیامبر و سایر معصومان و همچنین احادیث قدسی بسیار زیادی که در مورد آن حضرت بیان شده است؛ دلالت بر مقام خاص حضرت زهرا دارد که حدیث قدسی" لولا فاطمه" در مقام خطاب به پیامبر اسلام از جمله آن است که « لولاک لما خلقت الافلاک . و لولا علی لما خلقتک . و لو فاطمه لما خلقتکما» در مقام بیان مضمون این روایت باید گفت که این روایت از چند بخش تشکیل شده است: غایت بودن انسان کامل برای خلقت عالم، برتری مقام امامت نسبت به نبوت و برتری مقام عبودیت نسبت به هر مقامی دیگر. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 8:44 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای به سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد.
 متن این بیانیه بدین شرح است:
 به نظر می‌رسد این روزها که برخی‌ها اصرار دارند افرادی را منتسب به "نخست وزیر امام"، "رئیس مجلس دوران امام" و... کنند بیش از پیش این فراز از وصیت نامه سیاسی الهی امام روح اللَّه الموسوی الخمینى باید مورد تاکید قرار بگیرد که فرمودند: "من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسى و اسلام‏نمایى بعضى افراد ذکرى از آنان کرده و تمجیدى نموده‏ام، که بعد فهمیدم از دغلبازى آنان اغفال شده‏ام. آن تمجیدها درحالى بود که خود را به جمهورى اسلامى متعهد و وفادار مى‌‏نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هر کس حال فعلى او است."
قصد مطول کردن این وجیزه نیست اما آقای هاشمی مصاحبه شما با یکی از نشریات ما را بر آن داشت تا برخی نکات یادآوری شود.
 متاسفانه شما همواره شکست‌هایتان را با مباحث مملکتی خلط می‌کنید و چه توصیفی مناسب‌تر از این که تنها به دنبال رضایت خود هستید. شکست در انتخابات 84 عاملی بود تا شما پس از آن با فشارها و سخنانتان درصدد برخورد قهری و چرکین با رأی مردم برآیید. ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 8:42 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی در حالی است که بیداری اسلامی به اوج خود رسیده و خصومت آمریکا و متحدانش در سالهای اخیر نسبت به 33 سال اخیر رو به فزونی نهاده و مسئولین عالی رتبه کشور همصدا با ملت غیور ایران همواره تاکید داشته‌اند که مذاکره و رابطه با آمریکا هیچ نفعی برای ایران ندارد.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، هاشمی رفسنجانی در آخرین گفتگوی خود با فصلنامه مطالعات بین المللی گفته است: آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟
این در حالی است که خصومت آمریکا و متحدانش در سالهای اخیر رو به فزونی نهاده و مسئولین عالی رتبه کشور همصدا با ملت غیور ایران همواره تاکید داشته اند که رابطه با آمریکا هیچ نفعی برای ایران ندارد و آمریکا با این رابطه به دشمنی هایش عمق می‌بخشد. تاسف از این اظهارات مرعوبانه در حالی است که بیداری اسلامی و احساسات ضد آمریکایی در منطقه به اوج خود رسیده است.با این حال گفتن این نظرات از سوی هاشمی رفسنجانی در فضای کنونی که تحریم های آمریکا رنگ و بویی جدید و خصمانه تر به خود گرفته، عجیب به نظر می رسد و همچنان فاصله هاشمی را با مردم و انقلابیون ایران و جهان تشدید می کند. این اظهارات نشان می دهد، هاشمی از تحلیل مسائل داخلی و تحولات بین المللی عاجز شده است.متن این گفت‌وگو چنین است:
در پایان سال 1390 و با نگاهی به یک دهه آینده، مسئولان فصلنامه مطالعات بین المللی  ملاقاتی با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتند تا عملکرد دولت سازندگی در حوزه سیاست خارجی و نیز نوع نگاه بهینه نظام به جامعه بین المللی را مورد نقد و ارزیابی و بحث و گفت و گو قرار دهند.این متن گزیده ای کوتاه از این گفت و گو است، که متن کامل آن در شماره بهار 1391 فصلنامه به چاپ رسیده است. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 8:31 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

اخیراً سخنانی از آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده که حاوی نکات جالبی است.

هاشمی رفسنجانی در دیداری که با مسئولان فصلنامه مطالعات بین‌المللی داشته‌، گفته که "اصلاً هیچ موردی تا به حال مخصوصاً آن دوره‌ای که رئیس جمهور بودم، موافق با زندانی سیاسی کردن هیچ کس نبودم. ما زندان را می‌شناختیم که چیست. بستن روزنامه برای من اصلاً یک تابو بود. مگر اینکه از دست من خارج بود".

این ادعاهای هاشمی‌رفسنجانی با آنچه از عملکرد ‌8 ساله ریاست جمهوری وی در دولت موسوم به سازندگی در اذهان عمومی ثبت و ضبط شده است، تناقض دارد.

در ذیل به سه نمونه از اتفاقاتی که در دولت هاشمی رفسنجانی افتاده و با این ادعاهای وی تناقض دارد، اشاره می‌شود:

برخی از عناصر گروهک موسوم به ملی مذهبی در سال 69 نامه‌ای به رئیس دولت پنجم نوشتند و به اکبر هاشمی‌رفسنجانی اعتراض کردند.

بعد از این نامه برخی از نویسندگان آن ازجمله عزت‌الله سحابی بازداشت و روانه زندان شد. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 8:28 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

به گزارش «خبرگزاری دانشجوم به نقل از پایگاه خبری العراقیه، برخی رسانه های عراقی گزارش هایی در چند روز گذشته منتشر کرده اند مبنی بر دستور مریم رجوی به اعضای سازمان منافقین جهت مین گذاری پادگان اشرف پیش از خروج انها از این اردوگاه نظامی.
 به نوشته ی این رسانه مریم رجوی به عوامل مجاهدین خلق فرمان داده است دست به اقدامات انتقام جویانه بزنند.
 این در حالی است که نوری مالکی خواستار خروج هرچه زودتر اعضای منافقین از عراق شده است.
 تا کنون برخی اعضای این سازمان تروریستی در دو گروه از این پادگان خارج شده اند.
اعضای این سازمان نقش بسزایی در کشتار مردم کشورمان و معارضین عراقی طی دهه های گذشته داشته اند.


[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 8:26 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

کیهان نوشت:

دو روزنامه زنجیره ای از انتشار فهرست «صد چهره برتر» مجله صهیونیستی «تایم» دچار ذوق زدگی شدند.

روزنامه شرق و بانی فیلم دیروز در صفحه نخست خود، از قرار گرفتن نام فرهادی سازنده فیلم «جدایی...» در کنار نام باراک اوباما، میشل اوباما و بن خلیفه (عامل کشتار شیعیان بحرین) ابراز خوشحالی کردند و آن را افتخاری برای سینمای ایران معنا نمودند.

معلوم نیست از دید دو روزنامه یاد شده چرا قرار گرفتن نام اصغر فرهادی در کنار نام مشتی آدم کش افتخاری برای سینمای ایران محسوب می شود؟!

گفتنی است روزنامه شرق همواره در سایه اعتنای شبکه های تلویویزنی ضد انقلاب بخصوص یک شبکه بهائی مستقر در لندن قرار داشته و دارد. بانی فیلم نیز چندی پیش به تجلیل مفصل و غیر حرفه ای از «فرح غفاری» یکی از بانیان جشن هنر شیراز پرداخت. غفاری سینماگری بود که با بهائیان روابط حسنه ای داشت.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 10:18 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
پرستو صالحی، از بازیگران سینما، تئا‌تر و تلویزیون در صفحه فیس بوکش، روایت تکان‌دهنده‌ای را از پاسخ غیراخلاقی یک تهیه کننده سینما افشا کرده است.

به گزارش جهان، خانم صالحی که بیشتر با سریال طنز "زیر آسمان شهر" شناخته می شود، در سخنانی تامل برانگیز نوشته است:

 «اگه نگم دق می‌کنم!!!

همش می‌گن چرا کم کاری؟ چرا نیستی؟ چرا مثله سابق پر کار نیستی؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟

من چه می‌دونم!

کدوم بازیگریه که دلش نخواد بازی کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد تو کارهای خوب ظاهر بشه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد با آدم‌های حرفه‌ای و درست درمون کار کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد دیده بشه؟»

پرستو صالحی در ادامه نوشته است: «دور از جون تهیه کنندگان و کارگردانان و هنرمندان فرهیخته کشورم که هممون می‌دونیم چه کسانی هستند و چه کسانی نیستند و فقط ادعا و اداشو دارن، به یک تهیه کننده سر‌شناسی از سره درد دل گفتم: دلم یه کار طولانی می‌خواد گفت: اونی‌ام که بهت کار طولانی بده حال طولانی می‌خواد، به قول مرحوم شکیبایی: وای...

ولی من هنوز ایمان دارم که تو هنر مقدس هفتم، هستند انسان‌هایی که بی‌درخواست و نیاز و... فقط و فقط به کارشون فکر می‌کنن و بس و متاسفم از وجود کسانی که هنر پاک آریایی را رو با ناحیه 10قدیم تهران اشتباه گرفتن...»


در سال های اخیر اعتراضات زیادی به فساد موجود در دل سینما شده و جنجال های زیادی به پا شده است که در این باره نام بازیگرانی همچون گلشیفته فراهانی و ف.م.آریا چندین بار مطرح شده است.

پرستو صالحی که متولد نهم آبان ماه 1356 است، اولین فعالیتش در حرفه ی تئاتر با نام نغمه های خورشید است و بعد از این کار در سریالی با نام محاکمه بازی کرده که یک کار تاریخی به کارگردانی حسن هدایت و بعد از آن در سه فیلم نود دقیقه ای که توسط سیما فیلم ساخته شده با نام های یک روز طولانی آبی و بعد از آن در سریال های عشق سالهای جنگ در کنار فرها جم ،تب ، مهر پنهان، همسفر، این زمینی ها، چشم هایش و در سری دوم زیر آسمان شهر ایفای نقش کرده . در فیلم سینمایی خانه ای بر روی آپ هم بازی کوتاهی ارائه کرده است.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 9:58 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

«محمد حسینی» که سودای ثروت اندوزی او را به پادویی برای بنگاه های معاملات ملکی در دوبی و قبرس کشانده بود، پس از گفت وگو با صدای آمریکا و فحاشی علیه «جمهوری اسلامی» توانست مجوز اقامت در آمریکا را دریافت کند.
وی برای حضور در تلویزیون های فارسی زبان ضدانقلاب دست به دامان تلویزیون «پارس» شد که در آن بهائیان به تبلیغ فرقه انگلیسی خود مشغول اند.
حسینی تاکنون دو بار ازدواج کرده است و در ایران آرزو داشت پسرش به زبان فارسی درس نخواند!


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 7:48 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

محمد شوشتری، علی یونسی، سید محمود دعایی، اشرفی اصفهانی، احمد مسجد جامعی، حبیب الله بیطرف، محمد ستاری فر، معصومه ابتکار، هادی خانیکی، احمد خرم، مرتضی حاجی، ناصر خالقی، محمدعلی ابطحی،علی ربیعی، لطف الله میثمی، سعید شریعتی، جواد امام، جهانبخش خانجانی، حسین کاشفی، شهاب الدین طباطبایی، همسر دانشمند هسته ای شهید مسعود علی?محمدی، حسین خلیلی، جمشید انصاری، کاظم اکرمی، سید رضا صالحی، فریدون عموزاده خلیلی، محمد نوری زاد، سهیل محمودی، ساعد باقری، مرتضی الویری، محمد حسین عادلی و ... از جمله حاضران در این دیدار نوروزی بودند.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 7:45 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1742
بازدید دیروز: 2234
کل بازدیدها: 4425084