NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

 

آیت‌الله‌ بهجت چه در دوران حیاتش و چه بعد از رحلتش همواره مورد توجه بزرگان فقه و حوزه بوده و با تعابیری چون میوه سالم شجره طیبه، نعمت بزرگ، فرشته روی زمین، جوامع الکلم و عبد صالح از ایشان یاد شده است.

 

رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه ای

آن بزرگوار (آیت الله بهجت) که از برجستگان مراجع تقلید معاصر به شمار می رفتند، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی پایان نیز بودند. دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار، آیینه روشن و صیقل یافته الهام الهی، و کلام معطر او راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان بود.
 
آیت‌الله جوادی آملی

بحث درباره شخصیت بزرگواری مثل آیت الله العظمی بهجت کار دشواری است. زیرا این بزرگوار جزء «جوامع الکَلِم» عصر ما بود. هر انسان صالحی، کلمه الهی است و کلمات الهی یکسان نیستند.
 
هر کدام مظهر نامی از نام های پر برکت خداوند هستند، ولی «جوامع الکَلم» مظهر نام های برترند. آنکه جوامع الکلم اصیل و کامل است، آن انسان معصوم است. ولی شاگردان انسان معصوم در سایه علم صائب و عمل صالح سهمی از این جوامع الکلم دارند. اگر خدای سبحان از عیسای مسیح (ع) به عنوان کلمه یاد کرده است، آن جزء جوامع الکلم است؛ چه اینکه وجود مبارک پیغمبر و امیرمؤمنان (ع) از کامل‌ترین مصادیق جوامع الکلم اند. آن حضرت به امیرالمؤمنین (ع) فرمود: لَقَدْ اُعطِیتُ جَوامِعَ الکَلِمْ وَ لَقَدْ اُعطِیتَ یا عَلی جَوامِعَ الکَلِم.
 

آیت الله مصباح
آیت الله بهجت جامع دقتهای مرحوم آقا میرزامحمدتقی شیرازی از طریق شاگردان برجسته شان آقا شیخ محمد کاظم و همین طور نوآوری های مرحوم آقای نائینی و مرحوم آقا شیخ محمد حسین اصفهانی، و تربیت های معنوی مرحوم آقای قاضی می باشند.

این استادان یک شخصیت جامع الاطرافی به وجود آورده اند که نعمت بسیار بزرگی در عصر ما به حساب می آید. ادامه مطلب...
[ دوشنبه 93/5/20 ] [ 7:53 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

توسط برخی خبرگزاریها/

 چرا عکس نوه‌های رهبرى حذف شد؟

رضا امیرخانى در جایى از کتاب «داستان سیستان» نقل مى کند که رهبر به فرزندانش گفته بود که اگر مى خواهید کار اقتصادى کنید مانعى ندارد، اما دیگر باید نام خانوادگیتان را تغییر دهید.

به گزارش روضه نیوز ؛محمد پورغلامی در شبکه اجتماعی پلاس نوشت:
رضا امیرخانى در جایى از کتاب «داستان سیستان» نقل مى کند که ره بر به فرزندانش گفته بود که اگر مى خواهید کار اقتصادى کنید مانعى ندارد، اما دیگر باید نام خانوادگىتان را تغییر دهید. این حرف به این معنى بود که در صورت کار اقتصادى، آن‌ها حق سوءاستفاده از فامیلى «خامنه اى» را نخواهند داشت.  روز قدس فرزندان ره بر اما نه تنها در طول این 25 سال (و یا بهتر بگوییم 35 سال پس از انقلاب) وارد هیچگونه فعالیت اقتصادى نشدند بلکه حتى از حضور در مجامع عمومى و کذا رسانه اى شدن هم پرهیز داشته‌اند. براى همین هم هست که اگر جستجویى در همین دنیاى مجازى کنیم، به جز چند تصویر محدود چیز دیگرى از آن‌ها یافت نمى شود.

چرا عکس نوه‌های رهبرى حذف شد؟

البته این قاعده ره بر، دقیقا خلاف آن چیزى است که بسیارى از بزرگان نظام، «خواسته» یا «ناخواسته» عمل کرده و مى کنند. مثلا مقایسه کنید با میزان فعالیت هاى سیاسى- اقتصادى فرزندان آقاى هاشمى و به تبع آن رسانه اى بودن آن‌ها. یا فرزندان شهید بهشتى و شهید مطهرى. و یا حتى مقایسه کنید با «بیت امام» که نه تنها «نوه امام» (سید حسن) حتى «نتیجه امام» (سید احمد خمینی فرزند سید حسن) و سایر وابستگان دور و نزدیک امام هم (مانند زهرا و نعیمه اشراقى) داراى فعالیت هاى سیاسى و اقتصادى هستند و البته که همگى در رسانه‌ها (واقعى و مجازى) هم حضور دارند.

در روزهاى اخیر اما انتشار دو عکس پیاپى از نوه هاى رهبر انقلاب (در روز قدس و نماز عید فطر) و حذف دومى از روى خروجى خبرگزارى‌ها، موجب بروز واکنش هاى متعددى شده است. برخى از دوستان معتقد بودند که این عکس، در کنار اقتدار رهبرى در نماز عید فطر، نشاندهنده لطافت خاصى بوده و نمى بایست آن را حذف مى کردند و برخى دیگر از دوستان نیز بالعکس.

 چرا عکس نوه‌های رهبرى حذف شد؟

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/5/20 ] [ 7:51 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

توجه: حور العین نداریم. لطفا منفجر نکنید! - متشکریم!

http://www.rozenews.com/

 


[ دوشنبه 93/5/20 ] [ 7:47 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: اگر مهدی هاشمی در این دادگاه در خصوص نقش فتنه‌گران و علیه آنان دست به افشاگری بزند قطعأ به ضرر جریان اصلاحات خواهد بود
به گزارش پایگاه 598، روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با «نسیم» با اشاره به روند برگزاری دادگاه مهدی هاشمی اظهار داشت: همین اندازه که قوه قضاییه حاضر شده مهدی هاشمی را به عنوان "تابو" که تاکنون کسی حق نداشته به خانواده آقای هاشمی حرفی بزند را به دادگاه فرا بخواند همه ما باید از این نهاد حمایت کنیم.

وی افزود: این امر واضح است که کسی حق ندارد دستگاه قضا را تحت فشار قرار دهد و برای رسیدن به هدف مطلوب خود از اعمال فشار و زور استفاده کند، دستگاه قضایی ما نهادی مستقل است.

حسینیان با بیان اینکه برخی سعی دارند اتهامات مهدی هاشمی را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند خاطر نشان کرد: سعی این گروه و جریان به دلیل افشا شدن نقش آنها در مسائلی است که تخریب به همراه داشته است، مشخص است اگر آقای هاشمی یکی از اتهاماتش همراهی با فتنه‌گران بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه این اقدامات آنها برای جوسازی است ادامه داد: آنها برای اینکه زمینه درک و قبولی مردم را از بین ببرند دست به اقدامات زشت می‌زنند، اگر مهدی هاشمی در این دادگاه در خصوص نقش فتنه‌گران دست به افشاگری بزند قطعأ به ضرر جریان اصلاحات خواهد بود.

وی تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است که قوه قضائیه با دقت، صبر و حوصله در رسیدن به واقعیت و با دقت و موشکافانه برخورد کند.

حسینیان در خصوص نوع اتهامات مهدی هاشمی افزود: آنچه مشخص است وی دایرة المعارفی از همه اتهامات را به همراه دارد.

[ یکشنبه 93/5/19 ] [ 8:31 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ص) در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» بسته خروج از رکود اقتصادی دولت را تحلیل کرد/ "در حال حاضر تصور بازار بر این است که دولت قرار است کار موثری در زمینه اقتصاد انجام دهد"

به گزارش پایگاه 598، دکتر حجت‌الله عبدالملکی استاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگوتفصیلی با «نسیم» در تشریح نقاط ضعف و قوت بسته سیاستی دولت به منظور از خروج از رکود اقتصادی، با اشاره به تاخیر دولت در ارائه این بسته‌ سیاستی ، اظهار داشت: بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و اتلاف بسیار وقت، دولت یک بسته سیاستی قابل ارزیابی رادر حوزه اقتصاد ارائه داد این در حالی است که در گذشته هیچ‌گاه چنین مبنایی برای ارزیابی وجود نداشت البته دولت فکر نکند در حوزه برنامه ریزی اقتصادی راه زیادی رفته است.

توهم دولت در کنترل تورم ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/5/19 ] [ 8:31 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
واکنش به طرح تکریم قالیباف؛
محمد خاتمی در جمع برخی اعضای مجمع روحانیون گفته است: اگر منعی برایم نبود و از مصاحبه من سواستفاده نمی شد حاضر بودم بیایم و از طرح قالیباف در شهرداری تهران استقبال و حمایت کنم.
به گزارش مشرق، جلسه هماهنگی رسانه های اصلاح طلب عصر چهارشنبه برگزار شد.دستور کار اصلی این جلسه بحث درباره نحوه مواجهه رسانه های جبهه دوم خرداد با طرح تفکیک جنسیتی قالیباف در شهرداری تهران بود. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/5/19 ] [ 8:28 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
مرحوم علامه طباطبایی(ره) گفت: هر روزه طرف صبح که از خواب بیدار می‌شوید، قصد جدی کنید که هر عملی پیش آید، رضای خدا را مراعات خواهم کرد.
جواب عارفانه علامه(ره) به یک جوان دهه‌پنجاهی
سرویس فرهنگی جهان نیوز: امروز عرفان‌های بدلی و نوظهور برخاسته از فرهنگ‌های بیمار و وارداتی آفتی شده است که روح و جان جوانان پاک کشور ما را تهدید می‌کند و پدیده‌ای است که می‌رود فراگیر شود، در این میان عدم ارائه مطلوب عرفان حقیقی شریعت اسلامی به جوانان که سرشار از سرچشمه ناب وحی و الهام معصومان است، راه را برای گرایش آنان به عرفان‌های کاذب هموار ساخته است.

به همین منظور به دستورالعمل‌های عارفانه اساتید اخلاق از لابلای نامه‌های عارفانه آن‌ها می‌پردازیم که در ادامه به نامه علامه سیدمحمدحسین طباطبایی(ره) به یک جوان 22 ساله اشاره می‌شود:

*نامه یک جوان دهه پنجاهی به علامه

محضر مبارک آیت‌الله العظمی جناب آقای طباطبایی ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/5/19 ] [ 8:24 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رضوان‌طلب مدعی شد: نمونه‌هایی از اصول‌گرایانی را داریم که به من گفته‌اند اگر ما جزء ترکیب هیئت اجرایی دانشگاهمان نباشیم وزیر را استیضاح می‌کنیم.
اتهام‌زنی مدیر ارشد وزارت علوم به استیضاح‌کنندگان فرجی‌دانا
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست‌خبری با خبرنگاران درباره ترکیب اعضای هیئت اجرایی، گفت: ترکیب این هیئت‌ها نیز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت عالی جذب تایید می‌شود و وزیر علوم نمی‌تواند فردی را به عضویت این ترکیب در بیاورد. بنده ترکیب هیئت اجرایی دانشگاه تهران را به ایشان نشان دادم که ایشان با دیدن یک فرد استادیار گفتند شان دانشگاه تهران این است که همه اعضای آن استاد باشد که من دلایل خودم را عنوان کردم. 4 نفر از اعضای این ترکیب اصول‌گرایانی هستند که در طول خدمت به عنوان اصول‌گرا شناخته می‌شوند. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 93/5/19 ] [ 8:22 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
از استعفای قالیباف بخاطر بازنشدن نردبان تا سقوط هواپیما
استعفا برای کدوم حادثه واجب تره؟
به گزارش جهان، یاسر افشار در گوگل پلاس نوشت:
خبری تاسف برانگیز 
سقوط هواپیمای مسافربری سپاهان در شمال فرودگاه مهرآباد با حدود 40 کشته 
حالا اون اصلاح طلبانی که پدر قالیباف رو در آوردن که به خاطر باز نشدن نردبان ماشین آتش نشانی در حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری باید استعفا بده؛ 
الان که یک هواپیما سقوط کرده آیا انتقادی به وزیر راه دارند؟ 
استعفا برای کدوم حادثه واجب تره؟ 
باز هم تنها چیزی که آدم بیاد میاره این حرف گرانباهای سیدالشهدا(ع) هست که فرمودند: اگر دین ندارید لااقل "آزاده" باشید?.

[ یکشنبه 93/5/19 ] [ 8:20 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
حرکات موزون مختلط خانم‌ها و آقایان/ نمایش «باغ‌دلگشا» در تالار وحدت

[ یکشنبه 93/5/19 ] [ 7:59 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1220
بازدید دیروز: 544
کل بازدیدها: 4452956