NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

آیت الله مجتبی تهرانی


[ سه شنبه 93/7/22 ] [ 12:59 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
یکی از کنجکاوی های رسانه ای که پس از کناره گیری محمدرضا عارف به نفع حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته اندکی پس از انتخابات مطرح شد، گمانه زنی درباره پاداش این اقدام عارف بود.
اداره بزرگترین فروشگاه‌‌زهای‌نجیره‌ای‌کشور توسط مدیر عامل پروازی خط لندن-تهران و مشاور ارشد عارف!
گروه اقتصاد جهان نیوز ـ پس از کناره گیری اجباری محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی، گمانه زنی ها درباره مسؤولیت احتمالی دکتر عارف توسط رسانه ها بالا گرفت.

اما هیچ یک از احتمالات مطرح شده، به حقیقت نپیوست تا آنکه مرداد ماه امسال خبری منتشر شد که چندان مورد توجه قرار نگرفت. خبر این بود: قائم مقام ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف و مشاور ارشد وی در ایام انتخابات، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل «فروشگاه های زنجیره ای رفاه» کشور شد. ادامه مطلب...
[ سه شنبه 93/7/22 ] [ 12:55 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
فردی که قصد حمله به آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی را داشت، دستگیر شد.
به گزارش جهان، «شفقنا» نوشت: در مراسم عمامه‌گذاری 70 نفر از طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه امیرالمومنین (ع) که پیش از ظهر دوشنبه برگزار شد، فردی به سمت آیت‌الله مکارم شیرازی حمله کرد.
این فرد که با هدف آزار رساندن به این مرجع تقلید به سوی وی حمله‌ور شده بود، با هوشیاری نیروهای حفاظت دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی دستگیر شد.

[ سه شنبه 93/7/22 ] [ 12:49 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
در یکی از صحنه‌ها قرار شد علی آزاد در نقش ابن عباس داخل چادر امام علی(ع) بشود و بیرون آید. قبل از رفتن، او گفت: داوود، من از علی شرم دارم که به چادر او وارد شوم، نمی‌شود صحنه را عوض کنی و مثلا از کنار چادر بگذرم؟ گفتم نه.
بازیگری که از شوق در سریال امام علی جان باخت+عکس
به گزارش جهان، یک اتفاق عجیب و قابل توجه در این سریال مربوط به علی آزاد یکی از بازیگران قدیمی سینمای ایران است که پیش از انقلاب عمدتا در نقش‌های منفی بازی می‌کرد و در جریان ساخت سریال امام علی(ع)، به اصرار خود در این سریال نقشی می‌گیرد.


داوود میرباقری درباره بازی علی آزاد در سریال امام علی(ع) در گفتگویی توضیح داده است: «حالتی منقلب داشت و خود را به شکلی وامدار علی بن ابیطالب می‌دانست. چهره رنگ پریده و دگرگونش که گویی تولدی دیگر را برای این بازیگر رقم می‌زد، دیگران را نیز به خود جلب کرده بود. در یکی از صحنه‌ها قرار شد علی آزاد در نقش ابن عباس داخل چادر امام علی(ع) بشود و بیرون آید. قبل از رفتن، او گفت: داوود، من از علی شرم دارم که به چادر او وارد شوم، نمی‌شود صحنه را عوض کنی و مثلا از کنار چادر بگذرم؟ گفتم نه.

و او داخل چادر شد. منتظر بودیم که بازگردد، دقایقی گذشت، خبری نشد، او را صدا کردیم، خبری نبود. داخل چادر شدیم؛ علی آزاد داخل چادر جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرده بود... و صحنه‌های باقیمانده را فرد دیگری به جای آن مرحوم بازی کرد.»
منبع: مهر

[ سه شنبه 93/7/22 ] [ 12:47 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
وزیر اطلاعات در نشست مجلس شورای اسلامی از دستگیری تعدادی عناصر تکفیری طی این ماه‌های اخیر خبر دادند، اما شواهد امر و مطالب منتشر شده نشان نمی‌دهد که این افراد به شکل سازمان یافته با گروه‌های تکفیری ارتباط داشته باشند.
به گزارش جهان، سردار یدالله جوانی در گفت‌وگو با العالم، درباره عکسی که اخیراً از سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در کنار تعدادی از نیروهای پیشمرگه در شمال عراق منتشر شده است، گفت: سرلشکر سلیمانی یک چهره شناخته شده جهانی و از یادگاران دوران دفاع مقدس است و سبک فرماندهی ایشان همان سبک فرماندهی در دوران دفاع مقدس است؛ و نگاهی به آن دوران نشان می دهد که فرماندهانی مانند قاسم سلیمانی و شهدایی مانند خرازی و همت و باکری حضور میدانی داشتند، و در عملیات و مواقع منطقه آزادسازی مناطق، در خط مقدم حضور پیدا می کردند.

گزیده اظهارات یدالله جوانی را در ادامه می‌خوانیم: ادامه مطلب...
[ سه شنبه 93/7/22 ] [ 12:46 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

عکس/ نمای شهر مکه از غار حرا


[ سه شنبه 93/7/22 ] [ 12:37 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه، ناگفته‌هایی از 10 ساعت مذاکره خود با حجت‌الاسلام مهدی کروبی را بیان کرده است.
به گزارش مشرق، گزیده اظهارات حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در پی می‌آید:

* معتقد نیستم اتفاقی که در 9 دی افتاد، به‌واسطه حضور کسانی بود که به احمدی‌نژاد رأی دادند. رسانه‌های بیگانه در هشتم و نهم دی، برآورد 40 میلیون نفری از جمعیت این راه‌پیمایی را داشتند، در صورتی که احمدی‌نژاد به‌عنوان نامزد پیروز 24 میلیون رأی به دست آورده بود.

* دانشگاه آزاد در سراسر کشور اعلام کرده بود اگر دانشجویان و استادان در روز 9 دی غیبت کنند تا در راه‌پیمایی حضور یابند، از دانشگاه اخراج می‌شوند!

* 18 تیر 78 در همین تهران پنج نفر خانم که در حال عبور بودند را با دریدن چادر، مانتو و روسری‌شان، آنها را بی‌لباس کردند، از این‌رو کسبه مسلمان خیابان جمهوری آنها را به داخل مغازه‌شان بردند تا پوششی برایشان تهیه کنند. در آن زمان، مسجد و محل نماز جمعه تهران را آتش زدند، علیه ارزش‌های دینی شعار دادند، حتی وقتی سیدمحمد خاتمی برخلاف میل باطنی‌اش موضعی در رابطه با حوادث 18 تیر گرفت، علیه خود وی هم موضع گرفتند. ادامه مطلب...
[ سه شنبه 93/7/22 ] [ 12:35 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
آزمایش کربن 14 مرگ وی در حدود سه قرن پیش از میلاد مسیح را تایید کرد. مرد نگون بخت تولوندی 40 سال سن و 161 سانتیمتر قد داشته که برای آن ناحیه بسیار کوتاه بنظر می‌رسد.
به گزارش مشرق، هنگامی که در دهه پنجاه قرن پیشین گروهی از کارگران دانمارکی از باتلاقی در مجاورت معدن زغال سنگ تولوند پیکر بیجان مردی را بیرون کشیدند نمی‌دانستند که بیش از 2300 سال از مرگ او می‌گذرد.این جسد بلافاصله به پزشکی قانونی منتقل شد و گزارش‌های منتشره همه را شوکه کرد.

در آغاز می‌پنداشتند که وی یک اعدامی بوده چرا که طناب و ریسمانی بر گردن داشت. اما بعدها بطور صریح مشخص شد که او حلق آویز نشده و بدون شک یک قربانی انسانی بوده است. نبود اکسیژن در باتلاق از تجزیه و تخریب بدن او جلوگیری کرده بود. آزمایش کربن 14 مرگ وی در حدود سه قرن پیش از میلاد مسیح را تایید کرد. مرد نگون بخت تولوندی 40 سال سن و 161 سانتیمتر قد داشته که برای آن ناحیه بسیار کوتاه بنظر می‌رسد. لباسی از پشم گوسفند بر تن داشته و موهای سرش کاملا کوتاه و بدنش نیمه برهنه بود.از ته ریش کم پشتی که داشت مشخص شد او در روز مرگ صورت خود را نتراشیده بوده و آخرین غذایش نیز نوعی فرنی بود که از شیر و دانه‌ها جو و شماری از غلات بود که به آسانی بدست نمی‌آید. بنظر می‌رسد این غذا را برای قربانی‌ها تدارک می‌دیدند. در دستگاه هاضمه وی اثری از گوشت دیده نشده بود و مشخصا تا 12 ساعت پیش از مرگ چیزی نخورده بوده. پس از بیرون آوردن او از باتلاق بدن او تحلیل رفت. امروزه سر او را در محفظه‌ای قرار داده‌اند که به ماکتی از بدنش وصل است که در موزه موسگارد به عموم نمایش داده می‌شود.

کشف جسدکاملاسالم2300ساله+عکس

[ سه شنبه 93/7/22 ] [ 12:33 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

رقص و موسیقی زنان محور اصلی فرهنگ ناملموس این سرزمین است؟

آنچه که در جشنواره‌های حاشیه‌ای اجلاس میراث فرهنگی ناملموس رخ داد شایسته هیچ یک از بخش‌های فرهنگی و میراثی این سرزمین کهن اسلامی نبوده و نیست.

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، دانستن تعریف "میراث ناملموس" برای بازشناختن این میراث در اجتماعی که در آن زندگی می‌کنیم و شیوه‌های نگاه‌داری از آن بسیار اهمیت دارد. این میراث در آن واحد، سنتی، معاصر و زنده است، دربرگیرنده است، نماینده است و در گروه‌های اجتماعی ریشه دارد.

 میراث فرهنگی ناملموس عامل مهم و در عین حال ظریف و آسیب‌پذیری‌ در نگاهداشت گوناگونی فرهنگی در مقابل روند رو به فزونی جهانی شدن است. درک میراث فرهنگی ناملموسِ اجتماعات متفاوت به گفتگوی میان‌فرهنگی یاری می‌رساند و احترام متقابل را به سایر روش‌های زندگی تشویق می‌کند. اهمیت میراث فرهنگی ناملموس در ظاهر فرهنگی آن به خودی خود نیست بلکه در وفور دانش و مهارت‌هایی‌ست که از طریق آن از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود وهمه اینها با تلاش‌های مسئولین و مدیران شهرداری اصفهان طی ماه‌ها برنامه‌ریزی در جهت تحقق سیاست‌های کلان فرهنگی کشور و دیپلماسی بین‌المللی ایران در روزهای اخیر در اصفهان مورد توجه قرار گرفته است. ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/7/22 ] [ 12:29 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

عید سعید غدیر خم عید امامت و ولایت مبارک


[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 11:45 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 1866
کل بازدیدها: 4408916