NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ


[ شنبه 93/7/19 ] [ 10:19 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
علیرضا زاکانی نماینده تهران:
یکی از اشکالاتی که دستگاه های نظارتی از آقای زنگنه می گرفتند می گفتند به ما سند نمی دهد. اما همین قرار دادهای محرمانه و سری ما کاملا در دستگاه رایانه عباس یزدان پناه در لندن بوده است. این دلالی که می خواسته این وسط بازی کند. لذا سندی نبود، ابعادش روشن نبود.
در جلسه رای اعتماد زنگنه همه استدلال ها را پشت تریبون گفتم/ باهنر و لاریجانی از زنگنه محکم دفاع کردند/ به زنگنه گفتیم اگر بیایید ما محکوم می‌شویم ولی گوش نداد/ زنگنه گفت دو هفته‌ای ماجرای محکومیت در دادگاه لاحه را درست می‌کنم ولی محکوم شدیم/ لاریجانی به من مجوز حرف زدن نداد/ در پرونده کرسنت محکوم شدیم چون زنگنه به عنوان وزیر معرفی شد/گروه سیاسی مشرق - علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس، در جلسه شورای عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که در انتهای هفته گذشته برگزار شد، حضور یافت و پیرامون مفاسد اقتصادی به سوالات دانشجویان پاسخ داد.


متن سخنان وی در ذیل می آید:

ما باید با فساد به ویژه فساد اقتصادی مبارزه کنیم به واسطه این که وقتی دقت می کنید فساد مالی ضربات مختلفی را به ما خواهد زد، یعنی هم زیان های اجتماعی و فرهنگی دارد به واسطه این که انگیزه های درست را از بین می برد، امید را در دل مردم می کشد و پیوستگی شان را به نظام اسلامی تضعیف می کند. علاوه بر آن زیان سیاسی بر ما هم دارد به این دلیل که نهاد های کشور را تضعیف می کند و از قبل همان زیان مبنایی فرهنگی که عدم پیوستگی مردم با نظام اسلامی است گسستی را ایجاد می کند که تضعیف حوزه سیاسی نیز خواهد بود. در کنار آن فساد اقتصاد آسیب بر حوزه اقتصادی نیز خواهد زد و عملاً این بعدش نظم را به سمت ناکارایی سوق می دهد و اگر شما دقت کنید که فساد نه گروه، طایفه و جناح می شناسد و اگر کسی اشتباه کند و به یک گروه و دسته ای منتسب کند، عملاً سر خودش را کلاه می گذارد. بنده معتقدم اگر گروه هایی خودشان را نزدیک تر به اهداف های نظام اسلامی می بینند، اگر بین شان عنصر فاسدی بود وظیفه بیشتری برای برخورد دارند، به این دلیل که آن عنصر وابسته به نظام اگر دچار مشکل شود، مردم آن را پای نظام می گذارند. مثل روحانی خرابی است که نظر امام راجع آن کاملاً شفاف بود به این دلیل که یک نفر است اما اساس روحانیت را زیر سوال می برد. ادامه مطلب...
[ شنبه 93/7/19 ] [ 10:11 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]


حمید حعفر سال 82 قبل از الحاقیه 5 علیه امام شکایت کرد و درخواست کرد که از سال 2005 برای هفت سال اول آن سالانه یک میلیارد دلار خسارت دهند، و برای سال های بعد نیز خسارت بگیرند، برای این که ما تعهد کردیم که گازمان را از دالان کنگان 25سال به وی دهیم، در حالی که اصلاً دالان کنگان برای 25 سال گاز ندارد.

قبل از این که آقای زنگنه به مجلس برای رأی اعتماد بیاید ما به وی گفتیم اگر شما بیایید ما محکوم می شویم، دو، سه سالی است که در دادگاه های لاحه ما دوبار جلسه تشکیل شده و نهایتاً افق روشن است و وی گفت: نه! من بیایم دو هفته ای کار را درست می کنم و نتیجه آمدن وی این بود که ما در لاحه محکوم شدیم.

مبلغ 18 میلیارد محکومیت را وزیر صنعت همینطوری گفت و مبنا ندارد، اگر یک محاسبه شود ممکن است بیش از اینها شود.

چرا آقای رئیس جمهور توجه نکرد؟ مجلسی ها هم اشتباه کردند که رأی دادند و من همه این استدلال ها را پشت تریبون مجلس گفته ام و 104 نفر به ایشان رأی ندادند.

رأی اعتماد دادن به وی به خیلی موارد بستگی دارد که توضیح می دهم، البته آقای باهنر و لاریجانی از وی محکم دفاع می کردند و الان نیز دفاع می کنند، وقتی ما با دوستان نماینده صحبت می کنیم گاهی به قدری شور است که غیر قابل باور است، من یادم است زمانی که برای آقای کردان پشت تریبون مجلس رفتم و استدلال کردم که وزیر کشور نشود، یکی از استدلال هایم این بود که ایشان مدرس دکترای دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز بوده است اما بالاترین مدرک آن فوق دیپلم زبان خارجه است. یادم است یکی از نماینده ها پشت تریبون رفت و گفت امیر المؤمنین (ع) را وقتی در محراب ضربه زدند، یک عده گفتند مگر نماز هم می خواند؟ من به وی گفتم ما را با معاویه یکسان کردی! من سند دارم! چون آن نماینده فرد موجهی بود نماینده ها رأی دادند اما دو ماه بعد در خواست استیضاح دادند، رأی آوردن وی هزینه سنگین داشت و استیضاح وی نیز هزینه سنگین تر گذاشت.

الان ما محکوم شدیم و به این معنی است که گفته شده است با حمید جعفر به تفاهم برسید و او با ما تفاهم نمی کند و امکان آن قرارداد هم وجود ندارد و ما آن میزان گاز را نداریم و بعد از پشت تریبون مجلس با مردم صحبت می کنند و آقای رئیس جمهور می فرماید اولین معترض خودم بودم و آن دو نامه که در سال 81 و 82 وجود داشت منظورشان است. ما عرضمان این بود که اشکالاتمان به الحاقیه های سال 83 و 84 بود و نامه های شما قبل از آن است. نکته دوم این است که رئیس جمهور اصرار می کند که من برای دو ماه هم نمی توانم وزارت نفت را با سرپرست اداره کنم و یک بخش از رأی دادن مجلس هم برای اصرار رئیس جمهور بود و نهایتاً وزیر هم می گوید من آن را دو هفته ای حل می کنم و کار به جایی می رسد که امروز شما شاهد هستید که ما محکوم شدیم.

یک سال است که دولت کار می کند و توانسته است به سختی شرایط چقدر توانسته است پول را درست کند؟ تفاهم اولیه 9/4 بود و بعد از آن 81/1 بود، این ها کنار هم بگذارید و ببینید در یک قرارداد نسل های بعدی ما هم بدهکار می شوند، یک داشته ای به نام نفت و گاز با یک قراردادی که بسته می شود بلای جان ما می شود، در تفاهم نامه نوشته وجود دارد که چقدر حمید جعفر ماهانه پول بگیرد و چه کارهایی انجام دهد، ماهیانه 75/1 صدم سنت در هر هزار فوت معکب که قابل خریداری است که سالی 2/3 دهم میلیون دلار می شود. حق الزحمه دلالی بگیرد و رقم به حساب آمده وی مشخص نیست و چطوری پولشویی شده است و داخل کشور آمده است و به چه کسانی این پول پرداخت شده است.

من عرضم این است که در مسیر مبارزه با مفاسد خیلی باید هزینه دهیم اما آنقدر نیست که فکر کنیم نشدنی است اگر همه دست به دست هم دهیم و واقعاً برای رضای خدا کار کنیم.



پرسش و پاسخ دانشجویی


سوال: آقای زنگنه در مجلس برای رأی اعتماد صحبت کردند گفتند در دو هفته مسائل حل می شود، یک سال گذشته است چرا استیضاح صورت نمی گیرد؟

بسیاری از دوستان می گفتند که وزیر علوم استیضاح نشود،واجب تر از آن برای اتفاقاتی بدی که افتاده است واجب تر از آن وزیر نفت است، برخی می گویند وزیر علوم اولویت دارد.

نکته ای که وجود دارد این است که این ها استیضاح نیستند اما باید مجلس یک چیزی را وجدان کند، من برای ده دقیقه صحبت در صحن علنی مجلس بیست ساعت جلسه داشتیم تا بفهمم روابط چی است. حرف هایی که ما زدیم آقای زنگنه ورود پیدا نکرد، فقط یک بخشش را گفت نادرست است! آن هم داشتن مجوز برای زدن سکو بود که من همان جا خلاف مجوز ها و اعتراض های وزارت خارجه را بردم و به آقای لاریجانی نشان دادم که طبق اصل 79 ماده آیین نامه من مجوز دارم پنج دقیقه صحبت کنم و بگویم ایشان نادرست می گوید اما آقای لاریجانی مجوز نداد و گفت اوضاع بهم می ریزد و ما اعتراض داشتیم، الان نیز نماینده ها باید ابتدا نسبت به آگاهی آنها اقدام شود و تا ما هم اقدام کنیم.

سوال: من نماینده دانشجویان انجمن اسلامی مستقل یزد هستم و صحبت هایی با آقای جوکار نیز داشتیم که به نتیجه خاصی نرسیدیم، سوالم از شما این است که نمایندگان در یک فضای فکری هستند که نیاز به آگاهی داشته باشند؟ نمایندگان به غیر از شما، مگر وظیفه شان این نیست که دنبال این موارد باشند؟ سوال بعدی این که آیا نماینده ها در این قراردادها نیز دستی هم داشته اند و پولی به حساب آنها واریز شده است و در این زمینه شما به نتیجه ای رسیده اید؟

خدا نصیب هیچ کدامتان نکند که نماینده شوید، نمایندگی خیلی سخت است و یک فرهنگی نیز در جامعه وجود دارد که یک توقعاتی از نمایندگان دارند که نماینده ها همه تلاش هایشان معطوف به اصل 100 قانون اساسی شود چون اصل 100 به ما ربطی ندارد  اما بخشی زیادی از نماینده ها وقتشان صرف این اصل می شود، نماینده وظیفه اش از اصل 62 تا 90 قانون اساسی است. نکته اول این که کار سنگینی که در حوزه محلی نمایندگان رخنه می شود و فرصت را کم می کند.

نکته دوم این است که ما که حرف می زنیم دیگران نیز حرف میزنند اما حرف ها آنقدر سنگین است، همین چند روز پیش در کمیسیون آموزش آقای میرزاده را دعوت کرده بودند، که راجع به جذب دانشجو دکتری پاسخ دهد، برای من خیلی جالب بود که سایر نمایندگان سایر کمیسیون ها آمده بودند و جالب تر که نماینده های ادوار نیز آمده بودند، کمیسیون پر شده بود و شلوغ می کردند و نمی گذارند حرف درست مشخص شود و حرف های کلی می زنند.

همین استدلالی که من در صدا و سیما کردم ، من عرضم این است که اشکال به نماینده وارد است لذا ما در آیین نامه سال قبل تصویب شد که هر نماینده 5 مشاور داشته باشد اگر درست انتخاب شوند خیلی مؤثر است  می توانند در پرونده ها کار کنند و کمک کنند و نماینده نیز از جایگاه حقوقی اش استفاده کند و آن را دنبال کند. نکته دوم این است که بله برخی نماینده ها پول گرفته اند اما نماینده های این مجلس و ماقبل نیستند. ادامه مطلب...

[ شنبه 93/7/19 ] [ 10:11 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
حاج سعید حدادیان و حسین الله کرم عصر امروز با موتور خود را به همایش وحدت اصولگرایان رساندند.
عکس/سعیدحدادیان تَرک موتور الله‌کرم

[ شنبه 93/7/19 ] [ 10:9 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی(ره) گفت: اصول‌گرا کسی است که تا پای جان پای ولایت‌فقیه بماند.
به گزارش مشرق، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی(ره) در اولین همایش همگرایی اصولگرایان، گفت: حرکت‌هایی که در طول تاریخ انجام گرفته و در سرنوشت انسان‌ها مفید و یا نامطلوب بوده به دو دسته قابل تقسیم است. دسته اول کسانی که در اهداف و روش‌هایشان مصالح معنوی و دغدغه معنویت نداشتند. حرکت‌های سکولاریستی از این دسته بوده است.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌های اجتماعی سه مقدمه دارد تا حرکت انجام بگیرد، افزود: بینش‌ها نشانه‌های حرکت هستند و قطعا صاحبان حرکت بینش‌ها و نگاه‌های مختلف به جهان هستی دارند. این بینش‌ها گاهی آگاهانه هست و گاهی ناآگاهانه بوده و این یک دسته از مقدمه است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: توجه به ارزش‌ها و خوب و بدها مقدمه دوم یک حرکت اجتماعی است. ادامه مطلب...
[ شنبه 93/7/19 ] [ 10:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
[ شنبه 93/7/19 ] [ 10:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

قائم‌مقام حزب افراطی و نیمه‌تعطیل اعتمادملی با بیان اینکه وزیرانی داریم که جواب تلفن اصلاح‌طلبان را نمی‌دهند، خواستار عزل مجموعه‌ای از مقامات و جایگزینی آن‌ها با اصلاح‌طلبان شد.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، منتجب‌نیا عضو حزب اعتماد ملی است؛ حزبی که دبیر آن در انتخابات سال 88 حدود 300 هزار رأی (کمتر از آرای باطله) کسب کرد. وی در مصاحبه روزنامه آفتاب‌یزد بی‌آنکه به برکناری حدود 7هزار مدیر در طول یک سال گذشته اشاره کند، خواستار برکناری برخی مدیران و جایگزینی آن‌ها با اصلاح‌طلبان شد. منتجب‌نیا گفته است: پیشنهاد من این است که نیروهای اصلاح‌طلبی که در حاشیه بوده‌اند و به کار گرفته نشده‌اند را بیاورند و مسئولیت‌های کلیدی را به دست این افراد لایق بسپارند. ادامه مطلب...

[ شنبه 93/7/19 ] [ 10:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

ایسنا: شرکت هواپیمایی الامارات اقدام به اخراج خلبان این شرکت به دلیل برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) نمود. در پی فرود بزرگترین هواپیمایی مسافرتی جهان در تهران که این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی الامارات است خلبان آن که ایرانی بود پس از فرود هواپیما اقدام به برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در کابین این هواپیما کرد که همزمان با انتشار این تصاویر شرکت هواپیمایی امارات این خلبان را اخراج کرد.

 رسانه های امارات به نقل از منابع آگاه در وزارت کشور و شرکت هواپیمایی امارات، خبراخراج این خلبان را تایید کردند و نوشتند که این حرکت غیر اخلاقی و سیاسی خلبان باعث اخراج وی شده است!

 هم چنین رسانه‌های امارات گزارش دادند که شبکه های اجتماعی در امارات تصاویر این خلبان با پرچم ایران را منتشر کردند که باعث انتقاد شدید کاربران در این شبکه ها شده است.


[ شنبه 93/7/19 ] [ 9:54 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

تسنیم: دولت مالزی صدور ویزای حین ورود برای اتباع کشورهایی که بیش از سایرین در معرض قاچاق انسان قرار دارند را متوقف کرده است. این کشورها شامل ایران، هند و چین هستند. احمد زاهد حمیدی، وزیر کشور مالزی گفت، این اقدام به منظور اطمینان یافتن از این موضوع اتخاذ شده است که تسهیلات اعطایی از سوی دولت مالزی مورد سوء استفاده باندهای قاچاق انسان قرار نگیرد. وی افزود: «ما هیچ تبعیضی برای هیچ کشوری قائل نمی شویم، اما باید به منبع این مشکل (قاچاق انسان) نگاه کنیم و از این نظر این کشورها بیشترین میزان قاچاق انسان را به خود اختصاص داده اند.»

 حمیدی گفت: «مشکل از ناحیه این کشورها نیست، بلکه موضوع مربوط به باندهای قاچاقی است که در داخل این کشورها فعالیت می کنند.» وزیر کشور مالزی در ادامه گفت، مواردی از سوء استفاده باندهای قاچاق انسان از طرح ویزای دانشجویی نیز گزارش شده است. مظنونان در دانشگاه ها و مراکز آموزش زبان ثبت نام کرده بودند، اما پس از آن به این باندها می پیوستند. وی افزود: «من به طور مشخص به هیچ وزارتخانه خاصی اشاره نمی کنم، اما صدور ویزای دانشجویی یکی دیگر از منابع ایجاد این مشکل است.»


[ شنبه 93/7/19 ] [ 9:50 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رونمایی از کپچر و کلیو 4 در نمایشگاه خودروی تبریز
طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است، به زودی دو محصول شرکت رنو با نام‌های کلیو 4 و کپچر به صورت سی‌بی یو کامل توسط ایران خودرو به کشور وارد شود.
دو خودروی جدید فرانسوی در راه ایران +عکس
به گزارش جهان به نقل از فارس، خودروهای کلیو 4 و کپچر، دو محصول شرکت رنو هستند که قرار است به زودی به صورت سی‌بی‌یو (خودروی ساخته شده) توسط شرکت ایران خودرو به ایران وارد و در بازار عرضه شوند.

قرار است هفته آینده در نمایشگاه خودرو تبریز از این دو محصول رونمایی شود و بعد از آن برای واردات و فروش این محصولات اقدام شود.

پیش‌بینی می شود قیمت خودروی کلیو 4 در ایران حدود 80 میلیون تومان و کپچر نیز حدود 120 میلیون تومان باشد.

http://www.jahannews.com/images/docs/000384/n00384944-t.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000384/nf00384944-1.jpg
رنو مدل کلیو 4

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000384/nf00384944-2.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000384/nf00384944-3.jpg
رنو کپچر

یک مقام آگاه در این مورد به فارس گفت: قرار است ایران خودرو از طریق یک شرکت واسطه فروش محصولات رنو در دبی، واردات این دو محصول را انجام دهد و شرکت رنو به طور مستقیم این محصولات را به ایران صادر نمی‌کند.

[ جمعه 93/7/18 ] [ 3:53 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1284
بازدید دیروز: 1866
کل بازدیدها: 4410152