NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

مصالح بزرگ تر کشور و اصلاحات مقدم بر ملاحظات شخصی است و اقتضائات خاص خود را دارد. تعیین استراتژی عدم معرفی نامزد و ارائه لیست هیچگاه به معنی تحریم انتخابات نبود

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، هنوز چند ساعت از انتشار خبر حضور سید محمد خاتمی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نگذشته بود که سایتها و رسانه های ضدانقلاب فحاشی و حملات خود علیه خاتمی را در دستور کار قرار دادند.
حسن غفوری فرد از حضور خاتمی در انتخابات تعبیر به کار عاقلانه می کنند و در این زمینه تصریح می کند: کار آقای خاتمی کار عاقلانه‌ای بود و متوجه شدند که تحریم کردن انتخابات و اتخاذ چنین موضعی اثر منفی روی نگرش منفی نسبت به آنها می‌گذارد.
امّا در آن سوی مرزها ضدانقلاب اعتقاد دیگری دارد. آنها خاتمی را خائن به جنبش مرده فتنه سبز می دانند و این حرکت وی را دهن کجی به خود می دانند این موضوع تا حدی ضدانقلاب را بهم ریخته است که حتی آنها این روزها برای فحاشی علیه خاتمی دنبال واژه های جدید می گردند.
 در پی این حملات، خاتمی در یادداشتی که در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کرد، با توضیح چرایی حضورش در انتخابات، به این حملات، پاسخ داد.
متن کامل این یادداشت، به شرح زیر است:
به نام خدا
 "با وجود سختی و پیچیدگی این مسأله انتظار ندارم که همگان از توضیحات من قانع شوند، بخصوص که محدودیت ما در اطلاع رسانی فضایی را از هر طرف ایجاد کرده که هم توقعاتی خارج از امکانات و مصلحت مطرح می شود و هم تبیین کامل آسان نیست.
وجود چنین ابهام ها و پرسش ها در فضای عمومی به ویژه از سوی کسانی که در این سال ها متحمل مشکلات و محدودیت های گوناگون و هزینه های سنگین شده اند امری طبیعی است. من نمی توانم از کنار این پرسش ها و تحلیل ها و احساسات پاک آسیب دیده بی تفاوت بگذرم و احترام خود را به ناقدان و حتی مخالفانم تکرار نکنم. با ذکر این نکته که بحث تفصیلی در این باب به مجال مناسب تر واگذار می شود چند نکته را یادآور می شوم.
عزیزان
اقدام من از منش و بینش سیاسی و فکری من و آن چه به آن باور دارم و پای بندم ریشه می گیرد. من از موضع اصلاحات و در جهت نگاه داشت روزنه های اصلاح طلبی که آن را مهم ترین و بلکه تنها راه سربلندی کشور و دست یابی به آرمان های اصیل انقلاب و تأمین حقوق مردم و مصالح ملت می دانم و نیز برای دفع مخاطرات و تهدیدهای درونی و بیرونی اقدام کرده ام. هدف ممکن و مطلوب، بازگرداندن امور به موقعیتی است که در آن مصلحت کشور و خواست های اساسی و تاریخی مردم اصل قرار گیرد.
من براساس راهبرد اصلاح طلبانه به آشتی ملی و بازگشت به آرمان های اصیل انقلاب و قانون اساسی و ایجاد فضای همدلی و مشارکت همگان دعوت کرده و می کنم و انتظار داشته و دارم که همه با اسیر نماندن در گذشته و با نگاه به آینده روند تازه ای را در کشور آغاز کنند. تأکید اصلاح طلبی بر روندها و اقدام های قانونی و غیر خشونت آمیز به این معنا نیست که اصلاح امور کشور بدون پرداخت هزینه میسر است. اما در هر اقدام سیاسی در نظر گرفتن مصالح و شرایطی که نیروهای فعال در داخل کشور با آن مواجه اند ضرورت دارد. در مورد انتخابات مشارکت فعال و معرفی نامزد طبعاً در گرو وجود شرایط مناسب است. مصالح بزرگ تر کشور و اصلاحات مقدم بر ملاحظات شخصی است و اقتضائات خاص خود را دارد. تعیین استراتژی عدم معرفی نامزد و ارائه لیست هیچگاه به معنی تحریم انتخابات نبود و می بایست این امر را در عمل اثبات کنیم تا با گرفتن هرگونه بهانه ای از بدخواهان روزنه ای برای امکان مفاهمه بیشتر با تکیه بر حقوق و مصلحت مردم و پیشرفت واقعی کشور باز شود.
امیدوارم درک مشترکی از شرایطی که در آن قرار گرفته ایم به وجود آید. تردیدی ندارم که احساسات و داوری ها در زمان مناسب می تواند به آنجا برسد که به جای هرگونه توجیهی، چه از سر افراط و چه از سر تفریط، درستی تصمیم هایی در جهت منافع و مصالح ملی و پیشبرد اصلاحات در درون نظام جمهوری اسلامی گرفته می شود اولویت پیدا کند و ان شاء الله گشایش در کارها فراهم آید."


[ سه شنبه 90/12/16 ] [ 1:38 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
خاتمی می گوید ما باید از این وضعیت خلسه گونه خارج شویم. ما باید با همین حکومت کار کنیم و من هرگونه رفتارهای ساختارشکن را رد می کنم.
مشرق نوشت:
در شب برگزاری انتخابات جلسه ای با حضور مرد خاکستری اصلاحات، خاتمی و یکی از مدرسان مطرح حوزه قم که به تهران آورده شده بود برگزار می شود.
خاتمی در این جلسه از تصمیم قطعی خود برای شرکت در انتخابات می گوید که عصبانیت حاضران را درپی داشت.
خاتمی می گوید ما باید از این وضعیت خلسه گونه خارج شویم. ما باید با همین حکومت کار کنیم و من هرگونه رفتارهای ساختارشکن را رد می کنم.
این جلسه تا ساعت 4 صبح بدون هرگونه نتیجه ای ادامه داشته است.
همچنین محمد خاتمی در جلسه دیگری ضمن دفاع از حضور خود در انتخابات گفته است: قبول کنید چاره ای جز برگشت به دامن نظام نداریم، مرا مجبور نکنید حرفهای نخ نما شده بزنم.موسوی و کروبی با ما چه کردند؟ تا کجا باید به خاطر آنها هزینه بدهیم؟ دوستان بنشینند و یک فکر اساسی کنیم. باباجان سبز مرد اصلاحات را دریابید! آقایان در زندان و بیرون مرزها ما را تا مرز تحریم پیش بردند حالا دارید به من فحش می دهید! ما با چه سازی باید بسازیم خدا عالم است. اگر دو تا از این پیرزن ها و پیرمردها که رفتند رای دادند مشاور ما باشند والله بهتر است.


[ دوشنبه 90/12/15 ] [ 1:30 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

 

حمزه کرمی به مهدی هاشمی گفت:"قبلاً هم گفتم عناصری مانند کوثر هیچگاه قابل اعتماد نیستند."
به گزارش جهان  به نقل از ندای انقلاب، انتشار برخی اسناد مربوط به دوران مسئولیت مهدی هاشمی نشان از ارتباط نزدیک وی با برخی عناصر خارج نشین جریان فتنه دارد. این تصویر متن یادداشت حمزه‌ کرمی از متهمان اصلی جریان فتنه در طراحی اغتشاشات پس از انتخابات سال 88 می‌باشد که هم‌اکنون دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند.
این نوشته به خوبی ارتباط تنگاتنگ مهدی هاشمی رفسنجانی با برخی عناصر خارج‌نشین جریان فتنه نظیر علی‌افشاری و نیک‌آهنگ کوثر را مشخص می کند.
در این یادداشت حمزه‌ کرمی گزارش تلاش خود برای حذف خاطرات نیک‌آهنگ کوثر از وب‌سایت شخصی‌اش که به مذاق جناب مهدی هاشمی خوش نیامده با وساطتت علی افشاری و همسر نیک‌آهنگ کوثر اشاره می‌کند!
مطلب جالب دیگری که در این یادداشت به چشم می‌خورد، عدم اعتماد فتنه‌گران به یکدیگر و وجود انشقاق و تفرقه در میان آنان می‌باشد. به نحوی که کرمی در بخشی از این یادداشت اظهار داشته است: "قبلاً هم گفتم عناصری مانند کوثر هیچگاه قابل اعتماد نیستند."
هم‌چنان که از متن این یادداشت مشخص است، افرادی مانند مهدی هاشمی با استفاده از رانت قدرت و ثروتی که در اختیار دارند، چگونه از عناصری فتنه‌گری که در سطوح پایین این جریان قرار دارند نظیر حمزه‌ی کرمی، علی افشاری و نیک‌آهنگ کوثر در راستای اهداف و مطامع خود بهره‌ می‌گیرند.

[ دوشنبه 90/12/15 ] [ 12:45 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

تاجزاده در مطلبی که اخیرا در سایتهای ضد انقلاب منتشر شده از توهین های اخیر به محمد خاتمی انتقاد کرده است و گفته است: حفظ شأن و کرامت آقای خاتمی وظیفه نه تنها دوست دارانش بلکه وظیفه منتقدانش(!) نیز هست.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، مصطفی تاجزاده از عوامل فتنه 88 در مطلبی که در سایتهای ضد انقلاب منتشر کرده از توهین های اخیر برخی همفکرانش به خاتمی انتقاد کرده است.
در این مطلب به نقل از تاجزاده آمده است: مهم آن است که شرایط یکدیگر را کاملا درک کنیم و از هرگونه توهین و تخریب بپرهیزیم.
تاجزاده ادامه ادامه داده: حفظ شأن و کرامت آقای خاتمی وظیفه نه تنها دوست دارانش بلکه وظیفه منتقدانش(!) نیز هست.
 وی حفظ احترام خاتمی را امری واجب دانسته و گفته است: توهین به خاتمی توهین به همه ماست و حفظ جایگاه و موقعیت و پاس داشت شخصیت او بر همه ما واجب است.
 لازم به ذکر است پس از شرکت خاتمی در انتخابات مجلس که اقدامی دیر هنگام برای مرزبندی با ضد انقلاب محسوب می شود، حملات و توهین های شدیدی علیه خاتمی از سوی دوستان سابق وی انجام شد.

[ دوشنبه 90/12/15 ] [ 12:41 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

تلاش دو رسانه حامی خاتمی- که از لندن و پاریس به روز می شوند- برای توجیه افتضاح اخیر وی ناکام مانده است.

به گزارش کیهان، «جرس» و «کلمه» به عنوان دو سر خط اصلی پروژه تحریم انتخابات در خارج کشور، در حالی به توجیه شرکت خاتمی در انتخابات روی آوردند که پیش از آن تلاش گسترده ای برای انکار و کتمان و تکذیب ماجرا به عمل آورده بودند. «کلمه» از قول حسین نورانی نژاد نوشت: امروز (دیروز) ساعاتی خدمت آقای خاتمی بودم. کاملا در جریان سنگینی فضای بوجود آمده در پی رای دادنشان بود و این فضای سنگین تا نزدیک ترین افراد و بستگان آقای خاتمی امتداد داشت. آقای خاتمی اولین چیزی که گفت «بسیار سخت بودن» تصمیمی بود که دیروز اجرا کرد. گفت که نسبت به تبعات عاطفی رایش آگاهی داشته و نسبت به آن احساس مسئولیت سنگین و دلنگرانی می کرده. اما « اخبار نگران کننده ای طی دو روز منتهی به انتخابات، درباره برنامه و نقشه های تندروهای جریان حاکم در زمان پس از انتخابات دریافت کرده بود که حرکتی غافلگیر کننده را برای بر هم زدن آن ایجاب می کرد.» ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/12/15 ] [ 12:30 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
آنالیز این افراد نشان می دهد که 5 کاندیدای موجود ، بین جبهه های متحد و پایداری مشترک اند . جبهه پایداری انقلاب اسلامی 23 کاندیدای اختصاصی در این فهرست دارد و اول است. جبهه متحد اصولگرایان ، تنها با یک نفر کمتر و با 22 عضو اختصاصی، در رده بعدی است و نهایتاً فهرست صدای ملت (علی مطهری) با 5 نفر ، عنوان سومین لیست را به خود اختصاص داده است.

 بررسی نتایج انتخابات تهران تا این لحظه که اکثر آرا شمارش شده ، نشان می دهد که تنها 5 کاندیدا خواهند توانست در مرحله اول به مجلس نهم بروند و برای 25 کرسی دیگر ، باید 50 نفر بعدی مجدداً در دور دوم رقابت کنند.
 غلامعلی حداد عادل ، سیدعلیرضا مرندی ، سیدمحمد حسن ابوترابی فرد ، مرتضی آقاتهرانی و سید مسعود میرکاظمی 5 نفری هستند که تا این لحظه ورودشان به مجلس قطعی شده است.
البته احتمال این که تغییرات جزئی در ترتیب و فهرست نهایی حاصل شود ، وجود دارد ولی کلیت فهرست تغییر نخواهد کرد.
کدام لیست جلوتر است؟
از 55 نفر نخست تهران ، 5 نفر در مرحله اول به مجلس می روند و 50 نفر بعدی به مرحله دوم می روند. ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/12/15 ] [ 12:28 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

خاتمی هرگونه فشار پیدا و پنهان، معامله و پیغامی را تکذیب کرد و در مقابل این پرسش که دیروز بر روی برگه رایش چه نوشته است، گفت: ...

به گزارش  باشگاه خبرنگاران ، اولین موضع گیری سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران ، در پی واکنش های تند ضد انقلاب به شرکتش در انتخابات ریاست جمهوری در صفحه یکی از کاربران فیس بوک انتشار یافت ، با این حال دفتر خاتمی اعلام کرد که توضیح و تبیین وی در اولین فرصت منتشرخواهد شد
 این موضع گیری به صورت نقل قول از طرف حسین نورانی صورت گرفته است ، حسین نورانی از فعالین سیاسی نزدیک به ملی مذهبی ها که سابقه محکومیت و زندان نیز دارد در صفحه فیس بوکش از دیدارش با سید محمد خاتمی و سوال از علت رای دادنش ، اینگونه نوشته است : امروز ساعاتی خدمت آقای خاتمی بودم. کاملا در جریان سنگینی فضای بوجود آمده در پی رای دادنشان بود و این فضای سنگین تا نزدیک ترین افراد و بستگان آقای خاتمی امتداد داشت.
 آقای خاتمی اولین چیزی که گفت "بسیار سخت بودن" تصمیمی بود که دیروز اجرا کرد. گفت که نسبت به تبعات عاطفی رایش آگاهی داشته و نسبت به آن احساس مسئولیت سنگین و دلنگرانی می کرده."
 این روزنامه‌نگار ادامه داده است: "آقای خاتمی تاکید بر پیچیده بودن شرایط سیاسی داخلی و بین المللی کرد و ابعاد متعددی از موضوعات مختلف که هر لحظه بر تصمیمات می تواند اثرگذار شود، بر این اساس خواستار درک این پیچیدگی ها از سوی همگان شد.
 او گفت مدعی این نیست که درست ترین تصمیم ممکن را گرفته، ولی سعی کرده با رعایت همه این جوانب و پیچیدگی ها اقدام کند .
 نوری نژاد در پایان نوشته است : " این را هم اضافه کنم که آقای خاتمی هرگونه فشار پیدا و پنهان، معامله و پیغامی را تکذیب کرد و در مقابل این پرسش که دیروز بر روی برگه رایش چه نوشته است، گفت: "جمهوری اسلامی".
 این در حالی است که همچنان واکنش‌های منفی ضد انقلاب نسبت به اقدام دیروز رییس‌جمهور پیشین ایران ادامه دارد.

[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 3:22 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
در باره این عکس نظر بدهید


[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 3:17 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
سرکرده منافقین به منظور جلوگیری از اخراج منافقین و انتقال به کمپ لیبرتی، با التماس از دولت آمریکا چادرنشینی در مرز اردن را پیشنهاد داد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، مریم رجوی سرکرده منافقین برای جلوگیری از اخراج و انتقال اعضا به کمپ لیبرتی که موجب فروپاشی فرقه‌اش می‌شود، ضمن التماس به وزیر امور خارجه آمریکا، چادرنشینی در مرز اردن را پیشنهاد داد. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 3:15 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

 


[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 3:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 68
بازدید دیروز: 988
کل بازدیدها: 4414272