NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

بر اساس گزارشات غیر رسمی رسیده از انتخابات با توجه به شمارش بیش از دو سوم صندوق‌های حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، به احتمال قوی 6کاندیدا به مجلس نهم راه یافتند.

به گزارش جهان به نقل از فارس، بر اساس گزارشات غیر رسمی رسیده از انتخابات با توجه به شمارش بیش از دو سوم صندوق‌های حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، به احتمال قوی غلامعلی حداد عادل، علیرضا مرندی، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی، مسعود میرکاظمی و احمد توکلی به مجلس نهم راه یافتند.
بر اساس قانون انتخابات برای مرحله دوم از انتخابات از 30 کرسی که به حوزه انتخابیه تهران اختصاص دارد دو برابر افراد باقیمانده در مرحله دوم به رقابت می‌پردازند که با توجه به این موضوع و راهیابی 6 نفر به مجلس 46 نفر در مرحله دوم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر رقابت خواهند کرد.


[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 2:57 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
یک روزنامه رسمی سعودی با اشاره به وجود توطئه‌ای برای ضربه زدن به ایران از طریق ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها و اقلیتهای ایرانی، اذعان کرد که اقلیت‌های مخالف در سوریه با طرفهای خارجی در ارتباطند.
به گزارش جهان به نقل از العالم روزنامه الریاض در مطلبی در نسخه امروز خود، نوشت: "در سوریه طایفه علوی حکومت می کند و همه نیروهای بزرگ ملی به حاشیه رانده شدند .. انقلاب در این کشور اجتناب ناپذیر است زیرا اقلیت ها غالبا منافع خود را با ایجاد ائتلافهایی با خارج از کشور گره می زنند".
این روزنامه رسمی سعودی با اشاره به حوادث و رویدادهای سوریه، این سئوال را مطرح کرد: "آیا آنچه که در سوریه روی می دهد، تمرینی برای رویدادهای آینده در ایران خواهد بود؟".
الریاض با اشاره به وجود قومیت‌های آذری، عرب، کرد، و بلوچ در ایران، مدعی شد همه این قومیت ها زیر سلطه "حکومت فارس" هستند.
الریاض بدون اشاره به حضور نمایندگان منتخب مردم کشور در مجلس بعنوان یک قوه مستقل و ناظر، و همچنین حضور فعال و مؤثر همه ایرانی‌ها از قومیت‌های مختلف در صحنه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، مدعی شد: "باوجود آنکه قانون اساسی بر حقوق این قومیتها تأکید کرده، واقعیت برخلاف این موضوع است و آنها حق سخن گفتن و آموزش با گویش خودشان را ندارند".

[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 11:57 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
هاشمی رفسنجانی روز جمعه و در هنگامه ای که یک ملت برای خلق حماسه ای ماندگار نیم خیز شده بود سخنانی را بر زبان آورد که آتش بر دل و جان دلسوزان نظام انداخت.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، آقای هاشمی رفسنجانی هنگام انداختن رای خود به صندوق در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با گفتن این جمله که "انشاء‌الله نتیجه انتخابات همان رایی باشد که مردم به صندوق می‌اندازند" بدون ارائه هیچ شاهد و قرینه ای بار دیگر سلامت انتخابات و مراجع قانونی برگزار کننده آن را زیرسوال برد. فرایندی که طی آن آقای هاشمی رفسنجانی در دو دوره به ریاست جمهوری رسید و در چند دوره هم با اتکا به این ساز و کار قانونی و پاک به ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست خبرگان رهبری دست یافت.
احترام به سوابق انقلابی آقای هاشمی رفسنجانی تاکنون مانع از بازخوانی برخی مواضع و دیدگاه های نه چندان دور ایشان در کم رنگ کردن حق مشارکت مردم در اداره کشور شده است. پروژه هایی چون اجرای "دمکراسی حداقلی" و یا لغو قانون محدودیت ریاست جمهوری در دو دوره چهار ساله که توسط حزب کارگزاران یا فرزند خواندگان آقای هاشمی مطرح شد بخشی از نگاه ایشان به جایگاه رای و مشارکت مردم را نشان می دهد. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 11:55 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

خاتمی هرگونه فشار پیدا و پنهان، معامله و پیغامی را تکذیب کرد و در مقابل این پرسش که دیروز بر روی برگه رایش چه نوشته است، گفت: ...

به گزارش  باشگاه خبرنگاران ، اولین موضع گیری سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران ، در پی واکنش های تند ضد انقلاب به شرکتش در انتخابات ریاست جمهوری در صفحه یکی از کاربران فیس بوک انتشار یافت ، با این حال دفتر خاتمی اعلام کرد که توضیح و تبیین وی در اولین فرصت منتشرخواهد شد
 این موضع گیری به صورت نقل قول از طرف حسین نورانی صورت گرفته است ، حسین نورانی از فعالین سیاسی نزدیک به ملی مذهبی ها که سابقه محکومیت و زندان نیز دارد در صفحه فیس بوکش از دیدارش با سید محمد خاتمی و سوال از علت رای دادنش ، اینگونه نوشته است : امروز ساعاتی خدمت آقای خاتمی بودم. کاملا در جریان سنگینی فضای بوجود آمده در پی رای دادنشان بود و این فضای سنگین تا نزدیک ترین افراد و بستگان آقای خاتمی امتداد داشت.
 آقای خاتمی اولین چیزی که گفت "بسیار سخت بودن" تصمیمی بود که دیروز اجرا کرد. گفت که نسبت به تبعات عاطفی رایش آگاهی داشته و نسبت به آن احساس مسئولیت سنگین و دلنگرانی می کرده."
 این روزنامه‌نگار ادامه داده است: "آقای خاتمی تاکید بر پیچیده بودن شرایط سیاسی داخلی و بین المللی کرد و ابعاد متعددی از موضوعات مختلف که هر لحظه بر تصمیمات می تواند اثرگذار شود، بر این اساس خواستار درک این پیچیدگی ها از سوی همگان شد.
 او گفت مدعی این نیست که درست ترین تصمیم ممکن را گرفته، ولی سعی کرده با رعایت همه این جوانب و پیچیدگی ها اقدام کند .
 نوری نژاد در پایان نوشته است : " این را هم اضافه کنم که آقای خاتمی هرگونه فشار پیدا و پنهان، معامله و پیغامی را تکذیب کرد و در مقابل این پرسش که دیروز بر روی برگه رایش چه نوشته است، گفت: "جمهوری اسلامی".
 این در حالی است که همچنان واکنش‌های منفی ضد انقلاب نسبت به اقدام دیروز رییس‌جمهور پیشین ایران ادامه دارد.

[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 11:50 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
  قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که سابقه نمایندگی در ادوار مختلف مجلس را داشت از حضور در بهاستان نهم باز ماند.

 

به گزارش مشرق،  قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که سابقه حضور در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی را داشت، در رقابت های انتخاباتی مجلس نهم حذف شد.

در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی همچنین احمد ناطق نوری نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی که پر سابقه ترین نماینده مجلس شورای اسلامی است نیز از حضور در مجلس نهم باز ماند.

علاوه بر این محمد رضا خباز نماینده مردم کاشمر در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی  و ستار هدایت خ

 


[ یکشنبه 90/12/14 ] [ 11:44 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
یک پایگاه اینترنتی اپوزیسیون در پاریس روز پنجشنبه شکست سنگین ضد انقلاب و فتنه گران در انتخابات مجلس را پیش بینی کرد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، روزآن لاین در مطلبی به قلم آرش بهمنی از روزنامه نگاران زنجیره ای فراری نوشت: چندین ماه است که اصلاح طلبان و گروه های سبز، بر طبل «تحریم فعال» در انتخابات می کوبند. البته «تحریم فعال» نیز چون بسیاری از مفاهیم دیگری که توسط این افراد به کار گرفته شده، هرگز دارای تعریف روشن و مشخصی نبود؛ همه آنچه که گفته شد، سخنانی کلی بود از لزوم به کارگیری تاکتیک «تحریم فعال» در انتخابات. اما چگونه؟ با چه ابزاری و در پناه کدام تاکتیک و استراتژی؟ هرگز مشخص نشد. ادامه مطلب...
[ شنبه 90/12/13 ] [ 11:27 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
آژانس فضایی آمریکا ناسا می گوید یک لپ تاپ این آژانس که حاوی اطلاعاتی در مورد نحوه کنترل ایستگاه های فضایی بوده گم شده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، با توجه به اینکه اطلاعات موجود در این لپ تاپ رمزگذاری شده نبودند خطر بسیار جدی ناسا و فعالیت های فضایی آن را تهدید می کند و اگر این اطلاعات به دست دولت های ثالث یا هکرها بیفتد ممکن است یک فاجعه خطرناک در انتظار ناسا باشد.

پل مارتین بازرس کل ناسا در گزارشی که تقدیم کنگره آمریکا کرده تصریح کرده که داده های کلیدی دیگری هم به همین علت در معرض افشا قرار گرفته اند. الگوریتم های مورد استفاده برای صدور فرمان و کنترل ایتسگاه فضایی بین المللی آمریکا بدون رمزگذاری در این لپ تاپ موجود بوده و حال مشخص نیست این اطلاعات به دست چه فرد یا افرادی افتاده است.

علاوه بر این تعدادی نوت بوک هم از ناسا سرقت شده که حاوی شماره های تامین اجتماعی و اطلاعات حساس دیگری در مورد برخی برنامه های فضایی ناسا بوده اند. همچنین بین سال های 2010 تا 2011 بیش از 5400 بدافزار بر روی رایانه های مورد استفاده در ناسا نصب شده اند و از این طریق اشخاص و گروه های ثالث به منابع حساس ناسا دسترسی داشته اند. خسارات مستقیمی که از این طریق به ناسا وارد شده بیش از 7 میلیون دلار بوده است.

جالب آنکه علیرغم گم شدن یا سرقت 48 لپ تاپ از ناسا در سال 2011 بررسی های انجام شده در فوریه سال 2012 نشان می دهد که اطلاعات حساس تنها یک درصد از لپ تاپ های مورد استفاده در این سازمان رمزگذاری شده اند.

 


[ شنبه 90/12/13 ] [ 11:22 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
خبرگزاری آمریکایی رویترز با اشاره به حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رای، برگزاری انتخابات مجلس را باعث افزایش اقتدار رهبر معظم انقلاب دانست.

به گزارش مشرق ، انتخابات پارلمانی ایران باعث افزایش قدرت آیت‌الله "علی خامنه‌ای" رهبر جمهوری اسلامی می‌شود و اقتدار وی را افزایش می‌دهد.
بر اساس این گزارش، مواجه ایران با تحریم‌های اقتصادی غرب در راستای برنامه هسته‌ای این کشور که باعث تهدیدات نظامی از جانب آمریکا و اسرائیل نیز شده است باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات روز جمعه در ایران شد.
رای گیری در ایران نوعی آزمایش سیاسی بعد از حوادث انتخابات ریاست جمهوری و به حاشیه رانده شدن اصلاح طلبان بود.
طبق گزارش رویترز، تجربه نشان می‌دهد هرگاه دشمنی غرب با ایران بیشتر شده، اهمیت انتخابات نیز افزایش یافته است.
این درحالی است که خواسته رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مشارکت حداکثری مردم ایران در انتخابات مجلس باعث شد مهلت رای گیری تا پنج ساعت تمدید شود و انتخابات تا ساعت 11 شب ادامه یافت.
طبق گفته مقامات ایران، نتیجه انتخابات ظرف حداکثر سه روز اعلام خواهد شد.
رویترز نوشت: اگر چه انتخابات تاثیر اندکی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد اما برگزاری انتخابات باعث تقویت و ارتقای اقتدار آیت‌الله خامنه‌ای می‌شود.


[ شنبه 90/12/13 ] [ 11:18 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی که روز جمعه با حضور باشکوه مردم برگزار شد، در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه اعلام شده اما شمارش آرا در سایر حوزه‌ها همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگاران جهان، آخرین نتایج اعلام شده در حوزه های انتخابیه سراسر کشور بدین شرح است:
آذربایجان شرقی
ورزقان
- اللهوردی دهقان (جبهه متحد اصولگرایان)
ملکان - شهروز افخمی (جبهه متحد اصولگرایان)
هشترود و چاراویماق- غلامحسین شیری (جبهه متحد اصولگرایان)
سراب و مهربان - مهناز بهمنی
بناب - حجت‌الاسلام محمد باقری‌بناب
بستان آباد - غلامرضا نوری
مرند و جلفا - محمد حسن نژاد
مراغه - مهدی دواتگری
میانه - محمدعلی مددی و سید بهلول حسینی
کلیبر - ارسلان فتحی پور ادامه مطلب...
[ شنبه 90/12/13 ] [ 11:6 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که سابقه نمایندگی در ادوار مختلف مجلس را داشت از حضور در بهاستان نهم باز ماند.

به گزارش مشرق،  قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که سابقه حضور در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی را داشت، در رقابت های انتخاباتی مجلس نهم حذف شد.

در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی همچنین احمد ناطق نوری نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی که پر سابقه ترین نماینده مجلس شورای اسلامی است نیز از حضور در مجلس نهم باز ماند.

علاوه بر این محمد رضا خباز نماینده مردم کاشمر در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی  و ستار هدایت خواه نماینده مردم بویر احمد در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی نیز از حضور در مجلس آینده باز ماندند.

 


[ شنبه 90/12/13 ] [ 10:55 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 890
بازدید دیروز: 1066
کل بازدیدها: 4414106