NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
نیامدن حدادعادل برای مجلس، حکایت از قوت گرفتن احتمال حضور این شخصیت فرهنگی در جایگاه ریاست صدا و سیما دارد
سیاست نامه نوشت:
با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس نهم رایزنی‌ها و حدس و گمان‌ها برای آمدن یا نیامدن افراد و گروه‌ها هر روز بیشتر می‌شود.
در این راستا برخی از خبرها حکایت از نیامدن غلامعلی حدادعادل در این انتخابات می‌کنند. بر پایه این گزارش شنیده شده وی تمایل خود را برای عدم کاندیداتوری اعلام کرده و از جمله دلایلش برای این مساله را تمرکز بیشتر بر موضوعات فرهنگی و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی به خصوص در حوزه رسانه عنوان کرده است.
در این راستا یک منبع مطلع اعلام کرد؛ نیامدن حدادعادل برای مجلس، حکایت از قوت گرفتن احتمال حضور این شخصیت فرهنگی در جایگاه ریاست صدا و سیما دارد. با توجه به اینکه ریاست ضرغامی در دومین سال از دوره جدید رو به اتمام است، گفته می‌شود با توجه به قرابت حدادعادل با مسایل فرهنگی و همچنین مدیریت فعلی سازمان در پایان دوره جدید پنج‌ساله، وی جایگزین ضرغامی خواهد

[ یکشنبه 90/5/16 ] [ 3:25 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

بر پایه اخبار منتشر شده در رسانه های جریان فتنه، گذرنامه زهرا مجردی به دستور دادسرای امنیت و از سوی اداره گذرنامه ایران تمدید نشده و به او گفته شده که ممنوع الخروج است. 
محسن میردامادی از فعالان مطرح فتنه 88 و دبیر کل حزب منحله مشارکت بوده که پس از افشای نقش آفرنی اش در هدایت آشوب ها بازداشت شد. 
همسر میردامادی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در یکی از گردهمایی های فعالان فتنه علیه نظام، بازداشت اما پس از 24 ساعت آزاد شد. 
او در نتیجه اقدامات جنجالی اش چند بار هم برای بازجویی به مراجع قانونی احضار شده است. 
خانم مجردی سال گذشته در دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی از وی خواسته بود با میانجیگری اسباب آزادی همسرش را از زندان اوین فراهم آورد. وی قول داده بود که در صورت آزادی، میردامادی از جنجال های سیاسی دوری کند.


[ یکشنبه 90/5/16 ] [ 3:23 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

بررسی روشهای درمانی چون تزریق آمپول برای روزه‌دار می‌تواند از نظر فقهی روزه‌داران را یاری کند، مراجع با تزریق درمانی مخالفتی ندارند اما در رابطه با تزریقهای مغذی و مقوی که مانند غذا بوده و مستقیم وارد خون می شوند دیدگاههای مختلفی وجود دارد.
در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری در بخش استفتائات در رابطه با این پرسش که آیا روزه‏ دار مى‏تواند به بدنش آمپول یا سرم تزریق کند آمده است: احتیاط واجب آن است که روزه ‏دار از استعمال آمپولهاى مقوى یا مغذى یا آمپولهایى که به رگ تزریق مى‏شود و نیز انواع سرمها خوددارى کند، ولى تزریق آمپول براى بى‏حس کردن و نیز دارو گذاشتن بر زخمها و جراحتها اشکال ندارد.
مسئول پاسخگویی به سؤالات شرعی در دفتر آیت الله جعفر سبحانی در استفتاء صورت گرفته خبرنگار مهر در رابطه با تزریق آمپول اظهار داشت: تزریق آمپول به نوع آن بستگی دارد. تزریق آمپولهای مغذی روزه را باطل می کند و غیر غذایی و دارویی باشد روزه باطل نمی شود.
وی همچنین افزود: تزریق سرم برای روزه دار در ماه رمضان روزه وی را باطل می کند.
دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی آیت الله نوری همدانی نیز در این مورد عنوان کرد: آیت الله نوری همدانی تزریق هیچ نوع آمپولی را برای روزه دار موجب باطل شدن روزه نمی داند.
در پی استفتاء خبرنگار مهر از دفتر آیت الله حسین وحید خراسانی درباره تزریق آمپول در ماه رمضان این نکته مورد تأکید قرار گرفت که از نظر آیت الله وحید خراسانی تزریق آمپول دوایی و غذایی برای روزه دار بلامانع است اما حکم تزریق سرم برای روزه دار احتیاط واجب است.


[ یکشنبه 90/5/16 ] [ 3:21 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

نویسنده پایگاه اینترنتی روزنامه مصری «الشروق» از اسلامی شدن حکومت آینده مصر ابراز نگرانی کرد و اذعان داشت: گویا همان گونه که رهبر ایران می گفت، انقلاب مصر از انقلاب اسلامی ایران برگرفته است.
دکتر «نیفین مسعد»، استاد دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه قاهره همچنین تلاش کرده با سیاه نمایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران، مصر را از گام برداشتن در راه انقلاب ایران بر حذر دارد.
وی در یادداشت خود با نام «در انتظار ابوالحسن بنی صدر مصری» نوشته است: هنگامی که [آیت الله العظمی] خامنه ای در ماه فوریه گذشته گفت که مردم مصر در انقلاب خود از روح انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته اند، همه[!] مصری ها را به خشم آورد.

وی در پایان نوشته است: این گفته برای من سنگین تر است، زیرا آنچه را [آیت الله العظمی] خامنه ای دیده بود، می بینم و در نتیجه تا هنگامی که نیروهای مدنی متحد نشوند و... و تا هنگامی که دولت و ملیت خود را با اصول الزام آور همگانی مصون نکنیم، گمان می کنم که شمارش معکوس در انتظار ابوالحسن بنی صدر مصری است که آغاز به کار بکند.


[ یکشنبه 90/5/16 ] [ 3:16 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
حسین کروبی، پسر مهدی کروبی، در یادداشتی در سایت فیس بوک نوشت چند ماه است پدرش را ندیده اما در عین حال از نامه ای خبر داد که مهدی کروبی در همین چند ماه اخیر به او داده است. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 90/5/16 ] [ 3:11 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی  در یکی از درمانگاه‌های دولتی قزوین وقتی یک دختر دانشجوی چادری از خانواده شهید به جهت رعایت مسائل شرعی نخواست موهای خود را برای معاینه نزد خانم دکتر این درمانگاه که با 8 پسر دانشجوی پزشکی همراه بود باز کرده و به وی نشان دهد، این کار شدیداً مورد اعتراض این خانم دکتر و مسخره و خنده دانشجویان قرار گرفت.
این دانشجوی محجبه در دست نوشته خود آورده: مادرم از خانم دکتر خواست به جهت رعایت دستورات شرع مقدس اسلام دانشجویان پسر حاضر در مطب همراه وی دقایقی مطب را ترک کنند تا وی موهای سر مرا مورد معاینه قرار دهد اما خانم دکتر از این خواسته به شدت آشفته شد و با اعتراض گفت: این دکتر است که باید تشخیص بدهد چه کسی بیرون برود و یا بماند.
با این حال دکتر ما را با حالت عصبانیت به اطاق کناری مطب که به صورت انباری بود هدایت و پس از معاینه نسخه‌ای بدون دستور برای من نوشت!


[ یکشنبه 90/5/16 ] [ 3:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
پارسینه نوشت:
مازیار بهاری، خبرنگار رسانه های غربی در ایران که بعد از انتخابات ریاست جمهوری 1388 بازداشت شد، با انتشار کتابی با عنوان " Then They Came For Me" روایتی جدید از راهپیمایی روز 25 خرداد 1388 را بیان کرده است.
مازیار بهاری مدعی شده است به عنوان یک شاهد عینی، دیده است که در راهپیمایی آن روز در خیابان آزادی تهران، مآموران بسیج فقط نظاره گر مردم بودند تا اینکه عده ای از هواداران سازمان مجاهدین خلق با کوکتل مولوتوف به پایگاه بسیج حمله کردند و همین باعث شد که ماموران نیز در پاسخ، تیراندازی کنند.
مازیار بهاری می گوید: آنها در آغاز شروع به تیراندازی هوائی کردند تا به آنها اخطار بدهند اما پس از مدتی، تیراندازی شروع شد و حاضران نیز با پرتاب سنگ به آنان پاسخ دادند. هواداران مجاهدین شروع به دادن شعارهای تندی کردند، یک زن و مرد مسن به آنان گفتند که از دادن شعار های تند خودداری کنید و فقط الله اکبر بگویئد. یک  پیرمرد به آنها  گفت: "ما نیامده ایم تا علیه جمهوری اسلامی شعار بدهیم."
مازیار بهاری (متولد 1967 میلادی، تهران)، مستندساز و روزنامه‌نگار ایرانی-کانادایی است. وی با شبکه‌های مختلف از جمله تلویزیون فرانسه و انگلستان، بی‌بی‌سی و نیوزویک همکاری داشته‌است.

[ شنبه 90/5/15 ] [ 2:11 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
کیهان نوشت:
جمعی از وبلاگ نویسان سبز ضمن انتشار نامه ای از گروه موسوم به شورای هماهنگی سبز خواستند از سردرگمی و رخوت فعلی خارج شود.
در این نامه آمده است: قریب 2 ماه از تشکیل شورا می گذرد و اگر واقع بینانه به عملکرد نگاه شود، انفعال و بی تحرکی مجموعه مذکور چنان بوده که کارنامه کارکردش اصولا خالی تر از آن است که قابل نقد باشد. نقدهایی که درباره ماهیت، ساختار و شفافیت مکانیزم ها در این شورا مطرح شده و می شود، اگرچه در جای خود قابل طرح و بررسی است، اما با درک حساسیت ها و شرایط موجود، می توان از این نقدها موقتا عبور کرد و تنها از منظر عملکرد شورا در مدیریت اعتراضات و حوادث پیش روی جنبش سبز به بررسی و نقد شورا و تحرک اعضایش پرداخت. اما متاسفانه در این سوی داستان نیز چیز چندان قابل عرضی وجود ندارد و بیم آن می رود که چنانچه این سکوت و انفعال ادامه پیدا کند، نه تنها نقش این شورا در سایه تردید قرار گیرد، بلکه خلأ رهبری جنبش باعث ازهم پاشیدگی و فروپاشی جنبش شود.
نویسندگان نامه با بیان اینکه انتساب به موسوی و کروبی وجاهت نمی آورد، افزوده اند: انتظار بر این نیست که شورا در دام تندرویها بیفتد اما راه گریز از تندرویها، انفعال نیست. واقعیتی که امروز شاهد آن هستیم این است که به واسطه سکوت و انفعال شورا، فاصله آن با بدنه هر روز بیش از دیروز می شود. چنین سکوتی از یک طرف باعث یأس و سرخوردگی می شود و از طرف دیگر، راه را برای ایجاد چندپارگی در جنبش و فرصت طلبی گروههایی که در زمان حضور موسوی و کروبی در سایه قرار گرفته بودند باز می گشاید. نجواهای گاه به گاه، پراکنده و مبهم شورای هماهنگی متناسب با نقش و جایگاه متصور شده برای این شورا نیست. ادامه این سکوت و تردید در حرکت و سردرگمی در یافتن نقشه راه، گرد ناامیدی و یخ زدگی را به اپوزیسیون پاشیده و به جای هماهنگی، ناهماهنگی را به ارمغان خواهد آورد.

[ شنبه 90/5/15 ] [ 2:6 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
معاون سازمان توسعه تجارت ، از ممنوعیت واردات گوشت خوک به داخل کشور از مبادی قانونی و رسمی خبرداد و گفت : گوشت خوک یکی از کالاهای ستاره دار (ممنوعه )کتاب تعرفه به شمار می آید به این معنا که هیچ توضیحی برای واردات آن وجود ندارد.
"کیومرث فتح اله کرمانشاهی " در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی واردات گوشت خوک را خلاف موازین دینی خود می داند و طبق قانون به هیچ عنوان دراین خصوص کوتاه نمی آید .
 وی درعین حال در واکنش به برخی اخبار منتشره در خصوص ثبت واردات گوشت خوک در گمرک جمهوری اسلامی، گفت : اینکه کالایی در گمرک به ثبت رسیده به معنای قانونی بودن ورود آن نیست ، بلکه ممکن است گوشت وارداتی قاچاق بوده و زیر اجناس قانونی جاسازی شده باشد . در اینگونه موارد ، گمرک آن را ثبت و ضبط می کند که احتمال موارد مشابه این نوع واردات قاچاق از مبادی رسمی وجود دارد .
 وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است گوشت خوک وارداتی به صورت ترانزیت وارد کشور شده باشد گفت : این موضوع اصلا نمی تواند صحت داشته باشد ، چرا که اجناس داخل کامیون های بین المللی حمل بار "کارنه تیر " به هیچ عنوان بازرسی نمی شود .
 کرمانشاهی تاکید کرد : به طور عموم کالاهای ترانزیتی به صورت پلمپ وارد کشوری شده و به همان صورت خارج می گردد مگر اینکه کشوری که محل ترانزیت است نسبت به بار نوع بار درحال حمل مشکوک شود که می تواند آن را فک پلمپ کند .
م.ص : دوستان از مجموع دو خبر خودتون تشخیص بدین که کدوم خبر صحت داره قضاوت با خودتان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

[ شنبه 90/5/15 ] [ 2:2 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

به گزارش خبرآنلاین بر اساس آمار گمرک ایران طی سه ماهه نخست سال جاری یک محموله گوشت خوک از مبدا کشور برزیل با وزنی معادل 50 تن به ثبت رسیده است.
بر اساس اطلاعات گمرک ایران این محموله ارزی معادل 28 هزار دلار یا 292 میلیون تومان وارد کشور شده است. قابل ذکر است با توجه به حرام بودن گوشت خوک واردات این نوع گوشت به کشور ممنوع است، البته احتمال دارد این واردات مربوط به ترانزیت و یا صادرات مجدد بوده باشد، هرچند در آمار سه ماهه خروج این محموله به ثبت نرسیده است و احتمال ترانزیت بودن این محموله را کاهش می دهد.


[ شنبه 90/5/15 ] [ 1:21 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1131
بازدید دیروز: 1265
کل بازدیدها: 4446053