NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

ph-10404

پایگاه صالحات - از علامه حسن‌زاده آملی درباره تعابیری هم‌چون « قائد ولی وفی » و « رائد سائس وفی » که برای مقام معظم رهبری به ‎کار برده‌اند، سؤال شد که گفت : این عناوین بسیار خوب و به‎جا بود و از نظر بنده هیچ مشکلی ندارد.

 به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، در 19 خرداد 1390 و در مجمع عالی حکمت اسلامی، از سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی علامه «حسن حسن‌زاده آملی» تجلیل به عمل آمد. این عالم فرزانه به دلیل کسالت نتوانست در مراسم حضور یابد و لوح تقدیری با امضای حضرات آیات‌ سبحانی، جوادی آملی و مصباح یزدی به فرزند علامه حسن‌زاده اهدا شد. 

به همین مناسبت، گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی از شاگردان ویژه علامه حسن‌زاده آملی انجام دادیم و یک خاطره بازگو نشده از علامه حسن‌زاده آملی را از وی جویا شدیم.


حجت‌الاسلام رمضانی به بیان خاطره‌ای در باب انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و نظر علامه حسن‌زاده آملی در این باره پرداخت و گفت: روزی خدمت علامه بودم و در مورد تعابیری هم‌چون «قائد ولی وفی»، «رائد سائس وفی»، «مصداق بارز نرفع درجات من یشاء» و «دادار عالم و آدم همواره سالار و سرورم را سالم و مسرور دارد» که ایشان برای مقام معظم رهبری به کار برده‌اند، گفت‌وگو و سؤال ‌کردم. چرا که آن زمان برخی نتوانستند این ستایش‌ها را تحمل کنند و به استاد خرده گرفتند.

وی افزود: به استاد عرض کردم که برخی، عبارات شما در تمجید از مقام معظم رهبری را برنتافته‌اند. ایشان فرمودند: این عناوین بسیار خوب و بهجا بود و از نظر بنده هیچ مشکلی ندارد.

 


[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 8:4 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
Zhouzhuang یکی از معروف ترین شهر های آبی چین است که بین دو دریاچه تای و شانگهای واقع شده است.
این شهر از همه طرف توسط دریاچه ها و رودخانه ها احاطه شده و یکی از زیبایی های آن خانه های سیاه و سفیدی است که در کنار آبراه ها ساخته شده اند. یکی از جاذبه های توریستی این شهر زیبا 14 پل آن است که در طول سال های یوان (1271-1368)، مینگ (1368-1644) و چینگ (1644-1911) ساخته شده اند.در بین آنها دوپل یا پل دوقلو معروف ترین است و به عنوان نماد این شهر انتخاب شده. 

[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 8:0 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید :پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم)
به گزارش جهان، محمد صادق عبدالهی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: 
تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!!!! 
 لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای 
لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید :پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم) 
در حالی که: 
این کلمه در زبان عربی فقط در مورد خرد شدن شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند.!!! 
پس این اشکالی است که میتوان به متن قرآن گرفت !!!! 
 بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:بیش از 75 درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهد 
و با کشف این معجزه ی قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود. 
 لا اله الا اله 
الملک الحق المبین.

[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 7:57 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

آیت‌لله خامنه‌ای تعظیم دربرابر غربی ها را گناه میداند/ او میداند که آمریکا امکان حمله نظامی به ایران را ندارد

مشاور قانونگذاری آمریکا در گفتگو با واشنگتن پست:
کاری که کاخ سفید و کنگره باید انجام دهند، ایجاد تغییر در تحلیل های سود-هزینه برای رفع مشکل انعطاف ناپذیری ایران است/ فهرست تحریم هایی که به بهانه های مختلف در طول یک سال و نیم گذشته افزایش یافته اند به راحتی قابل دسترسی است/ مشکل ما این است که وی حرف آخر را در ایران میزند

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، بیانات دیروز (22 مرداد) رهبر معظم انقلاب درخصوص بی فایده بودن مذاکره و تعامل با امریکا مارک دوبوویچ، رییس بنیاد دفاع دموکراسی و مشاور قانونگذاران امریکایی در امور تحریم ها را به واکنش واداشت. دوبوویچ که بسیار عصبانی بود در گفتگو با خبرنگار واشنگتن پستاظهار داشت: ”از همان ابتدا می دانستم [آیت الله] خامنه ای خود را در علاقه ی روحانی به نوع خاص سیاست دیپلماتیکش در قبال اروپا و ایالات متحده سهیم نخواهد کرد. از نقطه نظر [آیت الله] خامنه ای، تعظیم دربرابر به غربی ها گناه است!"

دوبوویچ که در خلال سخنانش علت عصبانیت خود را وسعت نفوذ و قدرت سیاسی و مردمی رهبر انقلاب عنوان می کند افزود: واقعیت این است که [آیت الله] خامنه ای از سیاست های ایالات متحده متنفر است و برای این نفرت خود نیز دلایلی دارد که یکی از دلایل آن، پناه بردن امریکا به دیپلماسی، از ترس جنگ متعارف نظامی است. مشکل ما این است که وی حرف آخر را در ایران میزند. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 7:47 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

بسمه تعالی

ابتدا شما را دعوت می کنم به مطالعه بخشی از بیانات شب گذشته امام خامنه ای در دیدار با مسئولان وزارت خارجه و سپس به اتفاقی که در پس آن در برخی روزنامه های کشور اتفاده است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخش پایانی سخنانشان را در این دیدار به موضوع تعامل با جهان اختصاص دادند.

ایشان با تأیید سخنان دو روز قبل رئیس‌جمهور در جمع سفیران و کارداران درخصوص تعامل با همه دنیا افزودند: در این میان دو استثنا وجود دارد رژیم صهیونیستی و آمریکا.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان چند دلیل و استدلال درباره نفی تعامل با آمریکا تأکید کردند: رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی‌منفعت برود!؟
ایشان افزودند: عده‌ای اینجور وانمود می‌کردند که اگر با آمریکایی‌ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، البته ما می‌دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 7:45 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
مگر در شهرداری گناه‌کبیره صورت گرفته که جنجال به پا می‌کنند؟
آیت‌ الله ‌ناصر مکارم شیرازی

مگر در شهرداری گناه‌کبیره صورت گرفته که جنجال به پا می‌کنند؟

مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: عده ای به دنبال تضعیف فرهنگ و عقاید اسلامی هستند و باید در برابر این افراد ایستادگی کرد.

به گزارش فرهنگ نیوز ،  آیت‌الله ‌ناصر مکارم شیرازی، چهارشنبه شب در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار کرد: برخی به دنبال تضعیف فرهنگ و عقاید اسلامی هستند لذا باید در برابر این افراد بسیج شد زیرا این عناصر روز به روز سنگرهای محکم و حساس جامعه را برعهده گرفته تا پایه های نظام اسلامی را تضعیف ‌کنند. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 7:39 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
واکنش آیت الله علم الهدی به سخنان جنجالی روحانی
بنده هم یکی از همون ترسوهام . اما ترسویی هستم که قرآن می گویند {وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى. فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأْوَى} . این ترسوها می روند بهشت. آقای رییس جمهور می گویند این ترسوها بروند به جهنم . خوب این خلاف حرف قرآن است.

به گزارش فرهنگ نیوز ، در حاشیه مراسم افتتاح مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه ی علمیه در جمع خبرنگاران به سخنان جنجالی رئیس جمهور روحانی واکنش نشان دادند و حرف های رئیس جمهور را خلاف قرآن دانستند.

نظر شما در خصوص برخورد انتظامی با مقوله ی حجاب چیست؟

ببینید ما بحثمون با آقایون دقیقا همین نکته است. یعنی اختلاف نظری که بین ما و بعضی دوستان وجود دارد این است که مسئله ی حجاب ، مسئله ی فرهنگی است. اما مسئله ی بی حجابی مسئله ی ناهنجاری است ما در هر فعالیت فرهنگی اگر از یک پدافند فرهنگی شروع کنیم به نتیجه می رسیم و الا فعالیت های مثبت و برنامه های مثبت بدون پدافند به جایی نمی رسد. عرصه ی فرهنگی عین عرصه ی امنیتی است. مثل اینکه بفرمایید دزد ها همه آزادند. ما باید بیاییم درهای خونه یمان را محکم کنیم. این که نمی شود. خواه نا خواه اقتضای برقراری امینت در جامعه این است که شما دزد را بگیرید. و آدمی که مخل امنیت است را محدود کنید. عرصه ی فرهنگ عین عرصه ی امینت است. ما باید از یک پدافند فرهنگی شروع کنیم . اگر از پدافند فرهنگی شروع کنیم فعالیتهای اثباتی فرهنگی به نتیجه می رسد. اما اگر بخواهیم نا هنجاری های فرهنگی را آزاد بگذاریم از این طرف هم بگوییم ما می خواهیم فعالیت فرهنگی بکنیم کار بجایی نمی رسد. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 7:37 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]

یک عکاس کالیفرنیایی در سفری که به قطر داشته است تصاویری از این کشور شگفت‌انگیز که در میان صحرا قرار گرفته، انداخته است.

به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، قطر یک کشور عربی است که در جنوب غربی آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان و در خاورمیانه در بخش جنوبی خلیج فارس قرار گرفته است.

قطر یک شبه جزیره کوچک‌ است که خلیج فارس، آن را از غرب، شمال و شرق در برگرفته است؛ این کشور به خاطر شکار مروارید و تجارت دریایی شناخته می‌شد، در حال حاضر به دلیل درآمدهای سرشار نفتی و گازی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای منطقه گردیده است.

واحد پول این کشور ریال است؛ زبان رسمی عربی و زبان دوم آن انگلیسی است؛ دین رسمی آن اسلام است؛ مساحت قطر 11.493 کیلومترمربع است و جمعیت این کشور 2.042.444 نفر است؛ یک چهارم جمعیت این کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

تصاویری که مشاهده می کنید توسط هنرمند کالیفرنیایی Michael Shainblum در سفر خود به دوحه - قطر گرفته شده است. 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 7:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران:
به رأی پرونده کرسنت اعتراض می‌کنیم/ کسانی که از روغن پالم استفاده کنند معرفی می‌شوند

وزیر دادگستری گفت: ما به رأی پرونده کرسنت اعتراض می‌کنیم چراکه امکان دادخواهی وجود دارد.

خبرگزاری فارس: به رأی پرونده کرسنت اعتراض می‌کنیم/ کسانی که از روغن پالم استفاده کنند معرفی می‌شوند

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام پورمحمدی با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص استفاده شرکت‌های لبنی از روغن پالم گفت: موضوع روغن پالم را ابتدا مسئولان دولتی عنوان کردند و هر کسی که مشخص شود از این روغن استفاده کرده معرفی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جلوی محصولات ناسالم گرفته می‌شود گفت: ما از تولید محصولات ناسالم جلوگیری می‌کنیم تا محصولات سالم عرضه شود.

پورمحمدی درخصوص اینکه قرار است از اول مهرماه استفاده از روغن پالم متوقف شود گفت: این زمان مقرر شد تا تغییر وضعیت ایجاد شود.

وزیر دادگستری در ادامه درخصوص رای پرونده کرسنت گفت: ما به این رای اعتراض می‌کنیم چراکه امکان دادخواهی وجود دارد مراحل ابتدایی طی شده و ما در حال پیگیری موضوع هستیم.

پورمحمدی درخصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه جریمه ایران 18 میلیارد دلار است گفت: فعلا گام اول و مرحله اول است، باید تلاش‌های حقوقی را افزایش دهیم بنابراین من فعلا رقم را نمی‌گویم هرچند که آن را قبول نداریم.


[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 7:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: اگر کسی بدون ایمان و باور عمیق به اهداف، در عرصه دیپلماسی فعال باشد قطعاً نمی‌تواند موفق شود.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگیهای ایران در خارج از کشور، دستگاه دیپلماسی کشور را مدافعان خط مقدم دفاع از اهداف، منافع ملی و سرمایه ملی ایرانیان خواندند و ضمن تبیین ویژگی های دیپلماسی ایرانی و ضرورت دیپلماسی فعال و هوشمند در دوران بسیار مهم گذر به نظم جدید جهانی سخنان مهمی را در بی فایده بودن تعامل با امریکا بیان کردند.

ایشان در تبیین اهمیت کار دیپلماسی افزودند: یک دیپلماسی هوشمندانه و فعال می تواند دستاوردهای بسیار مهم سیاسی، اقتصادی، انسانی و اجتماعی به همراه بیاورد که با هیچ حرکتی از جمله جنگهای پرهزینه و پرخطر نیز حاصل نمی شود و این واقعیت نشان دهنده وزن و جایگاه دستگاه دیپلماسی در مجموعه مدیریت یک کشور است.

دوران فعلی دوران گذر به یک نظم جدید جهانی است/ در این دوران، دیپلماسی قوی و کارآمد اهمیت دارد/ آمریکایی‌ها نه تنها دشمنی‌هارا کم نکردند بلکه تحریم‌هارا هم افزایش دادند/ تا وقتی دشمنی آمریکایی‌ها با ایران ادامه دارد تعامل هیچ وجهی ندارد

ادامه مطلب...
[ چهارشنبه 93/5/22 ] [ 10:30 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 354
بازدید دیروز: 1066
کل بازدیدها: 4413570