NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ

رادیو فردا: « واکنش تند و محکم تمامی جناح‌های اصول‌گرایان و نیرو‌های تشکیل‌دهنده حاکمیت نسبت به نامه هاشمی به آیت الله خمینی در رابطه با برقراری ارتباط با آمریکا که عقب‌نشینی متعاقب رفسنجانی را به دنبال داشت، تنهایی هاشمی و کوتاهی دست وی در بلوک قدرت را منعکس ساخت.»

سایت رادیو فردا(radio farda)، روز یکشنبه 10 اردیبهشت(April.29) به تحلیل علت انتشار نامه هاشمی به امام خمینی و واکنش هایی که به این اقدام هاشمی صورت گرفت پرداخت.
این سایت در مقاله ای به قلم علی افشاری نوشت: «آشکار سازی نامه هاشمی رفسنجانی به آیت‌الله خمینی در خصوص برقراری رابطه با آمریکا و پایان‌بخشی به مناسبات خصمانه و نامعلوم و واکنش جناح‌های درون حکومت، واقعیت‌هایی را آشکار ساخت. نخست این‌که تمایل رفسنجانی به عادی‌سازی روابط با آمریکا به شکل صریح علنی شد. تا پیش از این وی در لفافه، پنهانی و غیر مستقیم این سیاست را دنبال می‌کرد.
اما واکنش تند و محکم تمامی جناح‌های اصول‌گرایان و نیرو‌های تشکیل‌دهنده حاکمیت که عقب‌نشینی متعاقب رفسنجانی را به دنبال داشت، تنهایی هاشمی و کوتاهی دست وی در بلوک قدرت را منعکس ساخت.» ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/2/11 ] [ 10:0 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

در اواخر سال 1307 هجری خورشیدی در روستای ایرای لاریجان آمل متولد شد. در سن شش سالگی، به مکتبخانه رفت و خواندن و نوشتن یاد گرفت. تعدادی از جزوات متداول در مکتبخانه‌های آن زمان را خواند و در خردسالی، تمام قرآن را هم یاد گرفت. سپس وارد دوره? ابتدایی دروس حوزوی شد. تاریخ ورود وی به حوزه? علمیه، مهرماه سال 1323 هجری شمسی بود. متون ابتدائیه? درس حوزه را در آمل در نزد استادان محمد غروی، عزیزالله طبرسی، شیخ احمد اعتمادی، عبدالله اشراقی، ابوالقاسم رجائی و آیت‌الله فرسیو و سایرین فراگرفت و در آمل، آغاز به تدریس چند کتاب مقدماتی نمود.

در شهریور 1329 خورشیدی به تهران آمد و چند سالی در مدرسه? حاج ابوالفتح به سر برد و باقی کتب حوزوی را نزد آیت‌الله سید احمد لواسانی خواند. چندین سال در مدرسه? مروی به سر برد و زیر نظر آیت‌الله محمد تقی آملی و حاج میرزا ابوالحسن شعرانی طهرانی (به مدت 13 سال) درس خواند و از ایشان اجازه? اجتهاد دریافت کرد. در سال 1342 هجری شمسی به قصد اقامت در قم، تهران را ترک گفته و پس از ورود به قم، آغاز به تدریس معارف حوزوی و فنون ریاضی نمود.

در‌‌ همان دوران بود که به ملاقات امام خمینی (ره) رفت. خودش درباره? این دیدار این‌طور می‌گوید: ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/2/11 ] [ 9:51 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

 

شهید حسین قجه ای فرمانده گردان سلمان
 

در مقطع دبیرستان فعالیت ورزشی خود را در رشتة کشتی شروع کرد. در کشتی به سرعت پیشرفت کرد و در وزن 48 کیلوگرم ، مقام اول را کسب نمود. حسین، پس از پیروزی انقلاب، کمیتة انقلاب اسلامی زرین شهر را به همره چند نفر از دوستانش تشکیل می دهد.

حسین به سال 1337 در خانه کشاورزی از اهالی «زرین شهر» اصفهان متولد شد. در مقطع دبیرستان فعالیت ورزشی خود را در رشتة کشتی شروع کرد. در کشتی به سرعت پیشرفت کرد و در وزن 48 کیلوگرم ، مقام اول را کسب نمود. ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/2/11 ] [ 9:46 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: بوی قدرت باعث شده است فتنه‌گران با ظاهر فریبی مدعی بازگشت به آغوش نظام شوند درحالی که مردم با بازی آنها به خوبی آشنا هستند.

حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره ادعای اخیر برخی سران اصلاحات مبنی بر اشتباه بودن اردوکشی خیابانی و لزوم بازگشت به دامن نظام، اظهار داشت: ماهیت این افراد در دوران هشت ساله اصلاحات و فتنه 88 برای مردم مشخص شد.
 باقرزاده با بیان اینکه تصور نمی‌کنم این ادعاها واقعاً از صمیم قلب و برگرفته از پشیمانی فتنه‌گران باشد، تصریح کرد: عملکرد زشت آنها در مقابله با مردم‌سالاری و ظلم به مقام معظم رهبری و مردم از بین نرفته است. ادامه مطلب...
[ دوشنبه 91/2/11 ] [ 9:41 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم نمودن شدید چنین اقدامات توهین آمیزی در آمریکا که هربار به بهانه های مختلف و همراه با پشتیبانی تبلیغاتی و رسانه ای صورت می گیرد ، معتقد است جامعه بین المللی در انتظار واکنش فوری ، شدید و صریح دولت آمریکا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پیشگیری از تکرار چنین جنایت فرهنگی است.

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام سخیف ،‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توهین آمیز و تحریک کننده یک کشیش نمای آمریکایی در اهانت آشکار به ساحت مقدس قرآن کریم ، معجزه بزرگ پیامبر رحمت(ص) را شدیدا محکوم کرد و آن را در راستای پروژه شکست خورده اسلام ستیزی و اسلام هراسی طراحان جنگ تمدن ها و مذاهب در آمریکا و غرب دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر، متن این بیانیه مطبوعاتی به شرح زیر است: ادامه مطلب...
[ دوشنبه 91/2/11 ] [ 9:40 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

کیهان نوشت:

دولت موسوی، یکی از اصلی ترین چالش گاه های جریان های سیاسی درون نظام در دهه 1360 بود. پیش از این، از بی اعتنایی میرحسین موسوی به انتقاداتی که درباره یکسونگری او و اطرافیانش در پافشاری بر دولت سالاری اقتصادی می شد، سخن گفتیم. دامنه منتقدان دولت موسوی، از امام(ره) و رئیس جمهور وقت (حضرت آیت الله خامنه ای) تا فقهای حوزه های علمیه، نمایندگان مجلس و... را در برمی گرفت.
در آستانه چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حضرت آیت الله خامنه ای به صراحت قید کرده بودند که در صورت انتخاب مجدد مصمم به اصلاحاتی در ترکیب دولت هستند.1 امام با این خواسته همراهی کرده بودند و آیت الله خامنه ای نیز در سخنرانی های پس از انتخابات دوره چهارم ریاست جمهوری تمایل خود به تغییر نخست وزیر را نشان داده بودند. در این شرایط محسن رضایی به عنوان فرمانده عالی رتبه جنگ به نزد امام شرفیاب شد و از لطمه خوردن جنگ درصورت عدم انتخاب مجدد میرحسین موسوی سخن گفت.2 پس از این رایزنی و نیز اقداماتی مثل نامه نگاری 135 نماینده مجلس به امام راحل مبنی بر عدم برخورداری دولت جدید از اکثریت مجلس و در نتیجه عدم موفقیت آن و بالاخره بحرانی شدن کشور تأکید کرده بودند،
امام خمینی(ره) به این نتیجه رسیدند که مصلحت در انتخاب مجدد میرحسین موسوی است، اما در عین حال حاضر نشدند رئیس جمهور را به حکم شرعی مکلف سازند و تصریح کردند:
حق انتخاب با رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی محترم است.3 ادامه مطلب...
[ دوشنبه 91/2/11 ] [ 9:39 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
باید این نکته را تاکید کرد که اهمیت انتخابات تهران به قدری بالاست که اگر برنده آن یک جریان سیاسی خاص باشد می توان مدیریت آتی مجلس را تاحدودی پیش بینی کرد چرا که عملاً فضای حاکم بر مجلس نهم تا حدودی وابسته به کاندیداهای تهران دارد که عموماً نقش لیدری را ایفا می کنند. هر چند که برآورد انتخابات تهران کار دشواری است اما خارج از واقعیت نیست که برای هر کدام از طیف های اصلی سیاسی سهمی را قائل شد و تمام سهمیه تهران را مطلق از آن یک جریان خاص ندانست.
به گزارش بی باک به نقل از 598، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای حساسیت های خود بوده و تمامی کاندیداها چه آنان که با جناح های سیاسی ائتلاف کردند و چه آنانکه به صورت مستقل شرکت کرده اند در صدد هستند تا از این میدان مبارزه سیاسی پیروز بیرون آیند. در این میان آن چیزی که اهمیت فراوانی دارد جریان سازی است که قرار است در چهار سال آینده در مجلس به وجود آید و به همین منظور این جریان های سیاسی هستند که بیشترین سعی را دارند که کاندیداهای آنان جواز ورود به مجلس را به دست آورند.
اگر از کاندیداهای مستقل صرف نظر کنیم رقابت بین سه جریان اصلی جبهه متحد، جبهه پایداری و اصلاح طلبان از حساسیت خواصی برخوردار است چرا که در اختیار داشتن اکثریت و یا نیم بعلاوه یک مجلس آتی یقیناً پیاده سازی روند مدیریت فکری جناح پیروز است. ادامه مطلب...
[ دوشنبه 91/2/11 ] [ 9:13 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
شبکه دولتی انگلیس با اذعان به شکست فتنه سبز، سناریوی بازگشت به اصلاح طلبی و انتخابات را تأیید کرد. سایت بی بی سی فارسی هر چند که به تخطئه رادیکالیسم کور در فتنه سبز پرداخت اما نقش ویژه شبکه اطلاعاتی متبوع خود در راه اندازی این حرکت رادیکال را کتمان کرد.
به گزارش بی باک به نقل از کیهان، بی بی سی در تحلیل خود با اشاره به حضور خاتمی در انتخابات برخلاف توقع فتنه گران می نویسد: ترس از دست دادن اعتبار و مقبولیت خود موجب می شد تا موسوی و کروبی و به درجاتی حتی خاتمی ضرورتی برای مداخله در جهت تعدیل اعتراضات و شورش ها و انداختن آنها در مجرایی که با راهبرد اصلاح طلبانه درون نظام همخوانی داشته باشد نمی دیدند. این اصلاح طلبان آن زمان چاره ای جز همراهی ضمنی با جنبش سبز نداشتند و این در حالی بود که این وضعیت، دست آنها را برای هرگونه مانور سیاسی برای رقابت با گروه هایی که اینک در حاکمیت کاملا مسلط شده بودند، می بست.
بی بی سی با تأیید سیطره دست اندرکاران آشوب های 3 سال پیش بر اصلاح طلبان نوشت: این گروه های رادیکال بودند که عمدتا از طریق شبکه های مجازی، سطح توقعات سیاسی و اعتراضات را تعیین می کردند.
جنبش سبز، تسلط گرایش شورشی بر جریان اصلاح طلب بود. روند شورشی که رخ داد موجب شد بخش های بزرگی از اصلاح طلبان از ساختار قانون اساسی به بیرون پرتاب شوند و این راه را بر تسلط کامل رقبای آنها بر عرصه سیاسی هموار کرد. ادامه مطلب...
[ دوشنبه 91/2/11 ] [ 9:12 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
مصباحی مقدم با بیان این که در مذاکرات استانبول، هیئت ایرانی شرط ادامه مذاکرات در بغداد در سوم خرداد را کاهش تحریم ها عنوان کرده، افزود: ظاهرا طبق اخبار رسیده این مسئله با موافقت طرف 1+5 مواجه شده است.مصباحی مقدم با بیان این که در مذاکرات استانبول، هیئت ایرانی شرط ادامه مذاکرات در بغداد در سوم خرداد را کاهش تحریم ها عنوان کرده، افزود: ظاهرا طبق اخبار رسیده این مسئله با موافقت طرف 1+5 مواجه شده است.
به گزارش بی باک به نقل از خراسان، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در جمع کرمانی های مقیم تهران سخن می گفت با اشاره به گزارشی که سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان از نشست استانبول در مجمع ارائه داد، گفت: طبق این گزارش خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد گروه 1+5 قبل از این که وارد جلسه مذاکره شود برای تلطیف فضای نشست با خبرنگاران مصاحبه و اعلام می کند که غنی سازی صلح آمیز اورانیوم توسط ایران را قبول کرده ایم و با این سخنان که یک عقب نشینی آشکار توسط 1+5 و موفقیت برای ایران محسوب می شود، وارد جلسه شده که خود تاثیر زیادی در مثبت شدن روند مذاکرات داشته است. ادامه مطلب...
[ دوشنبه 91/2/11 ] [ 9:11 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
بنابر شنیده های خبرنگار بی باک از برخی منابع آگاه، سید حسن خمینی اخیرا بعد از دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی به دیدار دکتر احمدی نژاد رفته است و رئیس جمهور نیز در این دیدار صریحا به سید حسن خمینی اعلام کرده که در صورت حضور وی در عرصه..

تکاپو برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بعدی از مدتها پیش توسط برخی اشخاص و احزاب و گروهها آغاز گردیده است به گونه ای که عده ای از سیاسیون که حضورشان قطعی گردیده است، از مدتها پیش ستادهای انتخاباتی شان را نیز فعال کرده اند اما در این میان  دیدار انتخاباتی سید حسن خمینی با دکتر احمدی نژاد از مهمترین گزارشات در این باره می باشد. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/2/10 ] [ 3:52 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 435
بازدید دیروز: 436
کل بازدیدها: 4449323