NTENT="IR" />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلارآباد دات کام
قالب وبلاگ
غیبت از گناهان کبیره ای که جنبه «حقّ الناس» داشتن آن کاملًا روشن است.
به گزارش جهان، مهدی شبان مسک در وبلاگ "حضوری برای ظهور" نوشت: 
غیبت از گناهان کبیره ای که جنبه «حقّ الناس» داشتن آن کاملًا روشن است، زیرا: 
اولًا: با این عمل احترام و شخصیت و آبروى شخص مورد بحث کاسته خواهد شد و مسلماً ارزش اینها از نظر عقل و شرع کمتر از ارزش اموال نیست. 
ثانیاً: از تشبیه غیبت به خوردن گوشت برادر مؤمن در سوره حجرات نیز روشن مى‏شود که غیبت مصداق «ظلم» است و ایجاد حق مى‏ کند. 
ثالثاً: از احادیث فراوانى نیز این حقیقت استفاده مى‏ شود که غیبت نوعى ظلم و ستم است که باید جبران گردد از جمله: 
 
1- در خطبه حجة الوداع آمده است که پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: 
«ایُّهَا النَّاسُ انَّ دِمائَکُمْ وَ امْوالَکُمْ وَ اعْراضَکُمْ عَلَیْکُمْ حَرامٌ کَحُرْمَةِ یَوْمِکُمْ هذَا فى شَهْرِکُمْ هذا فى بَلَدِکُمْ هذا انَّ اللَّهَ حَرَّمَ الْغَیْبَةَ کَما حَرَّمَ الْمالَ وَ الدَّمَ؛ اى مردم! خون‏ها و اموال و آبروى شما بر یکدیگر محترم است مانند احترام امروز و این ماه (ذى الحجه) و این شهر (مکه) خداوند حرام کرده است غیبت را همان گونه که حرام کرده است (تعرّض به) مال و خون را»1.  ادامه مطلب...
[ جمعه 93/11/17 ] [ 12:1 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
یعقوب توکلی:
شیرین عبادی، عامل شکنجه جوانان انقلابی بود
انتخاب وزرای پهلوی توسط آمریکا/ جزئیاتی از کشت تریاک درباریان
 
توکلی گفت: خانم شیرین عبادی مدتی قبل از انقلاب، دادستان تهران بوده، تعداد زیادی از پرونده‌ی‌ جوانان انقلابی به دستور وی به دادگاه‌نظامی ارجاع داده است تا در دادگاه نظامی سخت ترین مجازات‌ها و شکنجه‌ها در انتظار آن‌ها باشد.
شیرین عبادی، عامل شکنجه جوانان انقلابی بود
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اسناد و دست‌نوشته‌های شخصیت‌های سیاسی همواره یکی از مهمترین منابع ارجاع پژوهشگران، برای شناخت صحیح از مقاطع مختلف تاریخ است. هنگامی که عده‌ای سعی در وارونه جلوه‌دادن تاریخ دارند و به نوعی بزک‌کردن خصلت‌های غلط یک حاکم دارند، این اسناد و دست‌نوشته‌ها، شاهد خوبی برای برملاکردن دروغ‌گویی‌ها هستند. برای شناخت بهتر تاریخ دوران حکومت رژیم پهلوی و روشن شدن چندین شبهه تاریخی که چند وقتی است از طرف دشمنان انقلاب اسلامی مطرح شده است، با یعقوب توکلی، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ معاصر به گفت‌وگو نشستیم. توکلی در این گفت‌وگو با استناد به گفته‌ها و خاطرات درباریان به تعدادی از این شبهات درباره رژیم پهلوی پاسخ داد. بعضی از گفته‌های توکلی، تا به امروز در فضای رسانه‌ای کمتر انتشار یافته است. ادامه مطلب...
[ جمعه 93/11/17 ] [ 12:0 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
عاشورا یعنی؛ تحریم باشد یا نباشد می‌ایستم.


[ جمعه 93/11/17 ] [ 11:59 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
انتظار، پیوند و قرابت برجسته ای با (حرکت) دارد. حرکت از برآیندهای انتظار و انتظار از جهت دهنده های حرکت است.
جایگاه «انتظار» در مکاتب غیر دینی، ادیان پیش از اسلام، اهل سنت و شیعیان
گروه فرهنگ جهان نیوز: انتظار، پیوند و قرابت برجسته ای با (حرکت) دارد. حرکت از برآیندهای انتظار و انتظار از جهت دهنده های حرکت است.

انتظار در مکاتب فکری غیر دینی

مسأله انتظار از محدوده دین فراتر رفته و مذاهب و رویکردهای غیردینی نظیر مارکسیسم را نیز شامل شده است. چنان که (برتراند راسل) می گوید:

انتظار، تنها به ادیان تعلّق ندارد، بلکه مکاتب و مذاهب نیز ظهور نجات بخشی که عدل را بگستراند و عدالت را تحقق بخشد، انتظار می کشند. ادامه مطلب...
[ جمعه 93/11/17 ] [ 11:57 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]
هزاران نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور روحانی نوشتند: «چه شده است که امروز بعضی به نام عقلانیت و اعتدال؛ با نام پرهیز از جنجال و دردسر می‌خواهند از مبانی انقلاب کم بگذارند!»
هشدار هزاران نفر از طلاب به روحانی/ یادآوری درس اول طلبگی
به گزارش جهان به نقل از فارس، هزاران نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور روحانی نوشتند: «مسوول سیاست خارجه شما دقیقاً با حضور خود در لانه فساد و قدم زدن با دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب نه تنها انزجار خود را اعلام نمی‌کند بلکه گویی مهر تاییدی بر این اقدامات می‌نهند و چه دردناک است حمایت شما از عملکرد فراتر از نابجای آنها و خلاف حکمت،عزت و مصلحت نظام.»

متن مشروح این نامه به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ(البقره/120)

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم دولت تدبیر و امید ادامه مطلب...
[ جمعه 93/11/17 ] [ 11:56 صبح ] [ م.ص ] [ نظر ]

یا اباصالح المهدی ادرکنی

مهدی جان!

سؤالی سـاده دارم از حضـورت

من آیا زنده‌ام وقـت حضـــــورت

اگر که آمـــــدی من رفته بودم

اسیر ماه و سال و هفته بودم

دعــــایم کن دوباره جان بگیرم

بیایم در رکـــــــــــــاب تو بمیرم


[ پنج شنبه 93/11/16 ] [ 8:27 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
در حالی معاون اول و سخنگوی دولت مدعی شده بودند امکان شناسایی افراد فاقد صلاحیت برای دریافت یارانه وجود ندارد، رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌گوید دولت می‌تواند و باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند اما اراده‌اش را ندارد.
ستاری‌فر، زیرآب ادعاهای جهانگیری و نوبخت را زد
به گزارش جهان، محمد ستاری‌فر از مدیران دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه اعتماد خاطرنشان کرد: اگر قیمت نفت کم شده و تحریم‌ها تداوم پیدا کرده، دانش و خرد جمعی می‌تواند برای آن چاره‌جویی کند و فشارها را به حداقل برساند. وقتی درآمد کم می‌شود، دولت می‌تواند خودش را تنظیم کند. دولت باید امور توزیعی، تنظیمی، تخصیصی و تثبیتی را مدیریت کند. وقتی درآمد کم می‌شود، می‌توان این کمبود را میان بودجه تخصیص یافته به سازمان‌های مختلف تقسیم کرد. ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 93/11/16 ] [ 8:9 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
کادرسازی انتخاباتی از محل شهریه‌های دانشجویان/ حلقه ساختمان فرهیختگان فعالیت خود را آغاز کرد
اخباری از دانشگاه آزاد به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد تشکل‌های این دانشگاه به کانون فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی برخی جریانات سیاسی تبدیل شده است. این فعالیت‌ها تا جایی گسترش پیدا کرده است که ساختار تشکل‌ها را با چالش مواجه کرده و موجودیت آنها را کاملا زیرسوال برده است.
کادرسازی انتخاباتی از محل شهریه‌های دانشجویان/ حلقه ساختمان فرهیختگان فعالیت خود را آغاز کرد
گروه جامعه جهان نیوز ـ سید یوسف آل داوود:  دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر دارای 639 تشکل دانشجویی، تشکل اساتید و هیات مذهبی است. پیش از مدیریت «حمید میرزاده» رئیس فعلی دانشگاه آزاد بخش عظیمی از روسای این تشکلات از طریق انتخابات و توسط دانشجویان انتخاب می‌شدند اما در حال حاضر تعداد انتخابات برای تعیین روسای این تشکل‌ها از 210 مورد انتخابات در زمان مدیریت فرهاد دانشجو به 50 مورد تقلیل یافته است و این کاهش چشمگیر انتخابات در حالی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد چیدمان روسای این تشکیلات کاملا مغرضانه و مطابق با اغراض انتخاباتی جریان سیاسی حاکم بر این دانشگاه صورت می‌گیرد. ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 93/11/16 ] [ 8:8 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
سحر احمد پور بازیگر جوان سینمای ایران با فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به جامعه سینمایی معرفی شد. بازیگری که با حجاب برتر وارد هنر سینما شده است.











[ پنج شنبه 93/11/16 ] [ 8:7 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: انتخابات سال آینده موضوعی قیامتی است و اگر اصولگرایان که ممکن است عضو هیچ تشکلی هم نباشند اما مطیع رهبری باشند در یک صف قرار بگیرند و اگر همت کرده و وحدت کنند نصرت الهی نازل می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدنبی حبیبی صبح امروز در همایش ضرورت وحدت اصولگرایان در بوشهر اظهار داشت: در نیمه دوم سال 91 در حزب موتلفه انتخابات سال 92 را تحلیل کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با دو فرض انتخابات را شروع کنیم، اول با اینکه اصلاح‌طلبان متحد شده و وارد عرصه شوند و دومین فرض نیز این بود که اصولگرایان به وحدت نرسند.


وی بیان کرد: ملاقات‌های زیادی با حضرات آیات مهدوی‌کنی، مکارم‌شیرازی، مصباح‌یزدی، نوری‌همدانی و آیت‌الله یزدی داشتیم و آیت‌الله مکارم تاکید کردند هر کس به تفرق اصولگرایان دامن بزند خلاف شرع و اخلاق انجام داده است.

خطر انتخابات سال آینده برای اصولگرایان بیشتر است ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 93/11/16 ] [ 8:4 عصر ] [ م.ص ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب
عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما 		AmmarName.ir

بازدید امروز: 1920
بازدید دیروز: 1866
کل بازدیدها: 4410788